Gechipte auto's vergelijken reallife

Tallguy

Forumguru
Gechipte auto\'s vergelijken reallife

N.a.v. deze thread gaat deze thread over het reallife vergelijken van een aantal gechipte Octavia TDI's.

BlackTDI wil zijn FASTECH gechipte O2 2.0 wel beschikbaar stellen.
JC1978 stelt dan zijn ABT gechipte O2 te beschikking
Sitechris idem

VeeJay stuurt de mensen die willen een PM om verder de zaken af te stemmen.

Hieronder dus verder zaken met elkaar afstemmen.
 
Re: Gechipte auto\'s vergelijken reallife

Is dit alleen bedoeld voor de afdeling diesel want anders wil ik met mijn (benzine) RS en de Hartog chip ook wel meedoen.
 

___JC___

Forumguru
Re: Gechipte auto\'s vergelijken reallife

We gaan de verschillende 2.0 TDI's vergelijken van verschillende tuners. Dat een RS sneller is dat weten we wel.
grin.gif


Misschien als fotoauto?
 

___JC___

Forumguru
Re: Gechipte auto\'s vergelijken reallife

Misschien wel leuk een standaard 2.0TDI erbij te hebben om het verschil te zien?
Heeft iemand een accurate manier om 0-100 en 80-120 tijden te meten?
Moeten wel een plek hebben waar we een beetje de ruimte hebben. Ergens in de polder ofzo.
 

VEEJAY

Forumguru
Re: Gechipte auto\'s vergelijken reallife

JC ik kom met de standaard 2.0tdi.

Blacktdi als jij je emailadres nog even stuurt kunnen we wat gaan plannen.

Ik stuur de betrokkenen een email, komt allemaal goed.
aangenaam.gif
 
Re: Gechipte auto\'s vergelijken reallife

</font><blockquote><font class="small">Citaat: JC1978</font><hr />

We gaan de verschillende 2.0 TDI's vergelijken van verschillende tuners. Dat een RS sneller is dat weten we wel.
grin.gif


Misschien als fotoauto?

[/ QUOTE ]

OK sorry ik had de aanleiding niet helemaal gelezen, veel plezier in ieder geval!
 

sitechris

Donateur
Re: Gechipte auto\'s vergelijken reallife

80-120 kan heel goed op de snelweg, bijv. de 4-baans snelweg tussen De Meern en Woerden. Op zondagochtend heb je best wel de ruimte daar. 0-100 sprint is moeilijk te meten, want dan ben je ook afhankelijk van schakelkwaliteit van de deelnemers. En daarin zie ik mezelf al tienden verliezen door mijn schakelkwaliteiten ha ha
wink.gif
 

___JC___

Forumguru
Re: Gechipte auto\'s vergelijken reallife

We moeten eigenlijk iemand meenemen met een stopwatch en supersnelle reflexen of zoiets. En dan runs doen op de A12 inderdaad. Soort knock-out systeem tot we de snelste chip hebben.
grin.gif


Iemand die foto's/filmpjes maakt is natuurlijk ook wel leuk.
 

Octaviarijder

Actief lid
Re: Gechipte auto\'s vergelijken reallife

Als je goed vergelijkbare tijden wil meten moet je eigenlijk dezelfde persoon in de verschillende auto's laten rijden, zo kun je het tijdsverschil door anders schakelen minimaliseren.
 

Pedro

Lid
Re: Gechipte auto\'s vergelijken reallife

Ik wil m'n G-tech wel beschikbaar stellen, die meet dat soort zaken perfect.

Ongeacht de uitslag.............staar je niet blind op prestaties, elke tuner heeft z'n eigen idee over "houdbaarheid" van de motor/koppeling e.d., vVaak zijn ABT-programma's bijvoorbelld erg conservatief, terwijl zij doorgaans perfect mooi software schrijven waar een tuner met meer "resultaat" jaloers op kan zijn.

Anyway, ik hoor het wel als jullie hem nodig hebben.

www.gtechpro.com
 

___JC___

Forumguru
Re: Gechipte auto\'s vergelijken reallife

Die G-tech meter zou wel top zijn!!
worshippy.gif

Kunnen we afzonderlijk van elkaar ff vol het gas erop zetten en de uitkomsten vergelijken.

Overigens wordt het nooit helemaal zuiver vergelijken aangezien motoren fabriek-af onderling iets kunnen verschillen en hoe ze ingereden zijn ook van invloed is.
 

sitechris

Donateur
Re: Gechipte auto\'s vergelijken reallife

en auto's met een lage kilometerstand zijn ook in het nadeel. Vaak kost het even om een motor los te rijden, zeker diesels.

*Ontkent zich bij voorbaat in te dekken*
wink.gif
 

Jpoers

Lid
Re: Gechipte auto\'s vergelijken reallife

ben wel erg nieuwsgierig naar het resulaat en lijkt me erg mooi al we hier ook wat beeldmateriaal kunnen aanschouwen!!

: kwijl : (van al het moois wat nog komen gaat!!
 
Re: Gechipte auto\'s vergelijken reallife

Als jullie nou een paar weekjes geduld hebben, dan kan mijn octavia (benzine) ook meedoen, met een hartog chip erin
 

VEEJAY

Forumguru
Re: Gechipte auto\'s vergelijken reallife

We houden het even op alleen diesels, maar iedereen is vrij een andere meeting te organiseren natuurlijk.

Uit ervaring weet ik dat je met dit soort sessies niet teveel auto's bij elkaar wilt hebben. Let op dat dit geen wedstrijdje rijden bijeenkomst wordt. Ook moet je ervan uitgaan dat niemand in jouw auto rijdt tenzij je dat zelf wilt.
 

Pedro

Lid
Re: Gechipte auto\'s vergelijken reallife

Jullie kunnen ook langs mij komen, mits het niet te ver uit de richting is (Alkmaar), soort mini-meet
winkie.gif
)
 

VEEJAY

Forumguru
Re: Gechipte auto\'s vergelijken reallife

Het zal ergens tussen Den Haag en Utrecht zijn gezien de betrokkenen.

Pedro &amp; Kensei ik had jullie een pb gestuurd. Ik stuur binnenkort iedereen een email.
 

Jpoers

Lid
Re: Gechipte auto\'s vergelijken reallife

is niet echt bepaald de makkelijkste plek om ff te planken lijkt me. als zeeuw zie je door de flitspalen de weg niet meer.
 

sitechris

Donateur
Re: Gechipte auto\'s vergelijken reallife

het gaat ook niet zozeer om het planken. Voor flat-out sessies moet je naar Duitsland gaan.
 
Bovenaan Onderaan