gebruikservaringen Octavia Combi 1.5 TSI 150pk DSG

Mtb

Lid
Hoi,
Ik ben benieuwd naar de gebruikservaringen van de Combi 1.5 TSI 150pk DSG (Business Edition).
Ik heb er eentje op het oog uit 2020 met 157k km op de teller.
Ziet er goed uit, mooi compleet, wel de te verwachten gebruikssporen. Komt uit de lease.
Ik hoor het graag.
Mathijs
PS ik heb eerst gezocht op bestaande berichten maar deze niet gevonden. Als er al een berichtenreeks bestaat dan hoor ik dat ook graag en zal ik dit bericht weer verwijderen. (en ik hoor ook graag hoe ik dan effectiever kan zoeken ;) )

Jessedew

Forumguru
Wat zijn je verwachtingen van deze auto? Met die kilometerstand wordt hij vaak uit voorzorg weg gedaan, je zegt het al lease.. Wat niet wil zeggen dat het gelijk een slechte auto is, als je maar wel geld reserveert om het onderhoud te plegen / reparaties die er gaan komen.
Overigens heb ik met het vorige model ook een aantal jaren naar tevredenheid in een voormalige lease auto gereden.

Mechatronic is vaak aan de beurt rond de 150.000 km (met geluk is die al vervangen)
Dat weet ik doordat ik voordat ik de O4 kocht wat onderhoudshistorie heb opgevraagd bij diverse auto's.
Zou ik iig adviseren als je deze auto wilt aanschaffen, eerst onderhoudshistorie opvragen.

Heb je al op autoweek.nl naar reviews gekeken?

• Leuk
Waarderingen: Mtb

Slider

Forumguru
Ga er bij ex-lease vooral vanuit dat de laatste (paar) onderhoudsbeurten niet zullen zijn uitgevoerd.
Die maatschappijen gaan geen kosten maken als ze weten dat de auto er binnenkort toch uit gaat. Dan skippen ze vaak de beurten om de kosten te drukken, rekening is dan voor de volgende koper.

Dus zoals @Jessedew al zegt, kijk heel goed naar de onderhoudshistorie zodat je weet wat al direct aan de beurt is na aanschaf en die kosten kunt meenemen in je begroting.

Drukkert

Senior Member
Hier ook een Octa4 1.5 dsg Business Edition Plus.
Op zich fijne wagen, maar wel met de nodige ergernissen qua computersturing.
Wel een hele zuinige wagen. Vandaag heen en weer naar Beverwijk vanaf Amersfoort. Ruim 1 op 22 gereden. Dat is toch wel fijn moet ik zeggen. Tijdje terug naar noord Friesland, verbruik van 1 op 23.

• Leuk
Waarderingen: Mtb
Bovenaan Onderaan