Gebruikersprofielen. Nut en noodzaak

Jpde

Lid
Sinds vorige week de trotse eigenaar van een Kamiq. Heerlijke auto. Maar ik begrijp het nut van gebruikersprofielen niet. Ik zou verwachten dat je per gebruiker de radiostations, cockpitview, temperatuur etc kan instellen. Ik zie echter geen verschil tussen de gebruikers. Doe ik iets verkeerd? Dealer en Skoda Helpdesk weten het antwoord niet. Te nieuw volgens hen.
 

Jooo...

Forumguru
Die dealers vantegenwoordig... zoveel mogelijk auto’s verkopen en zo weinig mogelijk service na verkoop. Waar moet je dan volgens hen terecht?

pfff mijn haar komt er van recht!!
 

Alpha

Donateur
Ik heb maar een profiel. Dus zou niet weten hoe het zou moeten werken met twee profielen. Maar wel drie kleine andere irritaties:

  • Inloggen duurt soms best lang. Ben af en toe al de straat uit en dan ben ik pas ingelogd (ja best een lange straat). Andere keren is ie super snel en ben ik meteen ingelogd. Volgens de dealer normaal omdat je iedere keer “echt” inlogt op een server.
  • Als je een pincode instelt kun je die vaak niet meteen invullen. Moet ik dan onder het rijden doen. Dat is best lastig. Heb pincode dus uitgezet.
  • Heb voor de gein een “bijnaam” ingesteld. Krijg deze met geen mogelijkheid aangepast.
 

Antera

Donateur
Sinds vorige week de trotse eigenaar van een Kamiq. Heerlijke auto. Maar ik begrijp het nut van gebruikersprofielen niet. Ik zou verwachten dat je per gebruiker de radiostations, cockpitview, temperatuur etc kan instellen. Ik zie echter geen verschil tussen de gebruikers. Doe ik iets verkeerd? Dealer en Skoda Helpdesk weten het antwoord niet. Te nieuw volgens hen.

Hoe bedoel je geen verschil tussen de gebruikers? Je hebt beide sleutels apart aangemeld onder elke hun eigen profiel?
Zo ja dan zullen alles instellingen zoals die staan in de radio/climatcontrol/verlichting en nog wat zaken zich instellen aan de hand van de betreffende sleutel waarmee de auto word open gemaakt. Let wel als er 2 sleutels in de buurt van de auto zijn kan dit verwarrend zijn voor ed auto.

Helaas kan ik uit je verhaal niet precies halen wat je gedaan hebt maar je zal alles moeten instellen bij elke sleutel. Dit houd dus in in stappen met een sleutel en deze koppelen aan profiel 1 en dan alles instellen zoals het systeem vraagt. Daarna zullen de zaken die je aanpast terwijl je met de auto rijd enz opgeslagen worden op de betreffende sleutel.

PS wel kessy aanwezig?
 

Jpde

Lid
Ik kan de sleutel niet aan profiel koppelen. Bij instellen Skoda connect moest ik beide sleutels indrukken. Daarna extra gebruiker gemaakt. Geen mogelijkheid om te koppelen. Ook openen met andere sleutel en dan gebruiker wisselen helpt niet. Sleutel lijkt los te staan van profielen in Skoda connect.

blijft een raadsel.
 

Rallye

Forumguru
@Jpde Even voor de duidelijkheid: jij lijkt het te hebben over de profielen op Skoda Connect (dat staat niet in je beginpost) @Antera Heeft het over de verschillende instellingen die je (in sommige Skoda’s) per sleutel kunt configureren.

Beide zaken lijken me overigens niet uniek voor de Kamiq, of wel?
 

Antera

Donateur
Ik kan de sleutel niet aan profiel koppelen. Bij instellen Skoda connect moest ik beide sleutels indrukken. Daarna extra gebruiker gemaakt. Geen mogelijkheid om te koppelen. Ook openen met andere sleutel en dan gebruiker wisselen helpt niet. Sleutel lijkt los te staan van profielen in Skoda connect.

blijft een raadsel.


Graag even een foto van datgene wat je aan wilt passen en waar. Ik ben wel benieuwd of het is wat ik denk of compleet iets anders
 

Clever

Nieuw lid
@Alpha, bijnaam is aan te passen in "MySkoda" app.
@Jpde Gebruikers profielen slaan per gebruiker de instellingen op, en is voor Skoda als er een melding is dat ze alle gegevens meteen bij de hand hebben. Je kunt niet een profiel aan 1 sleutel koppelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Alpha

Donateur
@Alpha, bijnaam is aan te passen in "MySkoda" app.

Had ik al eens geprobeerd. Oude bijnaam teruggezet en daarna de gewenste naam... Daarna deed ie het. Zo raar. Misschien storing toen ik het de eerste keer probeerde. Thnx voor de trigger om het nog eens te proberen.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Alpha , Met de Scala precies hetzelfde gezeur. Begrijpelijk, zelfde software wss.
De handleiding gelezen, kom er niet uit. Let wel, de handleiding op het scherm, want in de printversie zijn de pictogrammen ook verkleind en niet goed meer te zien.
Ik moet binnenkort naar de dealer, even boos worden. Ik had alles op schrift gezet om hun commentaar én oplossingen te vernemen.
Helaas.... je begrijpt het, niets meer van gehoord.

De verkoper is er vandoor, een andere jodokus gesproken. Die blijkt niet geïnteresseerd te zijn. Tja, dealers...

@Clever
Bijnaam is aan te passen in "MySkoda" app? Dank je voor de tip!!!!!!!!! Ik wist dit niet en argwanend heb ik het maar geprobeerd, en het werkt!!!!! Dank je wel!!! Nu nog de vraag: uitschakelen voor mijn code, of die opslaan. Aanvinken om te bewaren helpt niet.


grtsss
 
Laatst bewerkt:

fanSkoda-VW

Donateur
@Clever ehhh ehhh >> Bijnaam is aan te passen in "MySkoda" app?
Jawel, maar het veranderd niets op het display in de auto.
En juist dáár wil ik de naam veranderen.

grtss
 

Alpha

Donateur
Bij mij uiteindelijk wel! Tenminste als je het “Welkom, <naam>” bedoelt in het virtual cockpit scherm als je instapt.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Nee, bij mij is dat (nog) niet gebeurd. Ook weet ik niet of en hoe ik een soort van reset kan uitvoeren opdat het systeem de gegevens opnieuw laadt.

grtssss
 

Alpha

Donateur
Zet het eens terug naar de oude verkeerde naam. En dan opslaan. Vervolgens je gewenste naam en nog eens opslaan. Dat hielp bij mij.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Je bent snel. Oke, Ga ik proberen. Zover alvast bedankt.

edit: waardeloze app. Doet het niet op WiFi, Dan maar op het net van KPN.
Melding blijft: No internet available. Functionality is limited.
Dus? Wordt vervolgd, probeer het morgen of zo wel weer eens.


grtss
 
Laatst bewerkt:

Clever

Nieuw lid
@fanSkoda Bij mij werkt alles maar snap niet dat de app etc. zo uitdurven te leveren. Het parkeren in de app is wel handig. Je auto krijgt een coordinaat waar hij staat en met Google maps navigeer je terug. Dit is uiteraard ook voor de noodoproep waar het voertuig zich bevindt.

Als je wilt resetten verwijder dan de auto in Skoda connect en maak deze opnieuw aan.
 

fanSkoda-VW

Donateur
GELUKT!! Inderdaad terug naar oude naam, en dan de nieuwe naam ingeven.
Dit keer is het wél gelukt. Dank jullie wel.

Nu nog de vervelende PIN vastzetten. Ik doe wat het scherm mij opdraagt, maar opslaan, vinkje zetten, nee dat werkt niet.
Vanavond voor het eerst dat er gevráágd werd naar mijn code. Dus weer ingegeven én de vinkjes geplaatst.

grtss
 
Bovenaan Onderaan