gebrande cd's en nexus

Ronnie

Forumguru
Ik zit ook al een tijdje met dit euvel. alleen originele slikt ie, maar het copie ervan nee die wil ie niet. en om nu mijn origineel te laten bekrassen nee niet zo'n zin in. welk merk cd's gebruik je Ronnie?

ik heb de skoda nexus
Ik gebruikte aanvankelijk de (zwarte)zeer dure van Memorex, dit op advies van een Duits forum, maar nu gewoon van de Aldi of Kruidvat. Werkt perfect op alle (12) CD's!
Wel is zaak dat de laser goed schoon is, dit heeft te maken met het feit dat de Laser bij navigatie 7 keer moet lezen om te verivieeren! (bij audio slechts 1 keer)

Tevens wil ik er even op wijzen dat men bij geen gebruik van de navigatie de CD moet verwijderen, omdat anders bij gebruik van de radio de CD constant gelezen wordt ten behoeve van de plaatsbepaling! (Dit brengt ook onnodige slijtage/vervuiling van de lens met zich mee!)
 

Wasmachineman

Forumguru
Tevens wil ik er even op wijzen dat men bij geen gebruik van de navigatie de CD moet verwijderen, omdat anders bij gebruik van de radio de CD constant gelezen wordt ten behoeve van de plaatsbepaling! (Dit brengt ook onnodige slijtage/vervuiling van de lens met zich mee!)[/quote]


Ik gebruik de navi dus bijna elke dag maar wel een goede tip ! Sta je nooit bij stil toch ?
 

hemi24

Forumguru
Is het niet zo dat de meeste vervuiling juist optreedt bij het veelvuldig in- en uitnemen van de schijfjes?

Het is toch een optisch medium en werkt toch niet door fysiek contact zoals een grammafoonplaat?
 

Ronnie

Forumguru
Is het niet zo dat de meeste vervuiling juist optreedt bij het veelvuldig in- en uitnemen van de schijfjes?

Het is toch een optisch medium en werkt toch niet door fysiek contact zoals een grammafoonplaat?
Klopt, maar de laser is continue aan het focussen (scherpstellen) op de CD, het aantal branduren van de laser is beperkt, plus dat de laser soms de CD Kan raken tijdens het nemen van een van de veelvuldig voorkomende drempels in NL!
 

Taan

Lid
Nou de cd-speler in mijn Nexus is overleden. Gelukkig wordt het allemaal netjes onder garantie opgelost. Ben helaas wel mijn systeem een tijd kwijt, maar ik heb keurig een leenradio gekregen.

Ook hebben ze op mijn aangeven mijn parrot goed aangesloten. Oranje en rood moesten even verwisseld worden.

Pluimpje voor Rovemij.
 
Bovenaan Onderaan