gebrande cd's en nexus

Dey

Actief lid
Re: gebrande cd\'s en nexus

Ik heb net de nieuwste BeNeLux 2006 / 2007 cdrom gebrand en hij lijkt het goed te doen. Morgen weet ik daar meer over te zeggen.
Ik heb een Philips CD-R op de laagste snelheid gebrand in een NEC ND-4550A DVD-brander met het programma CloneCD versie 5.2.9.1 in 'spel-cd' mode.
 
Re: gebrande cd\'s en nexus

Ik ook bij mij werkt het niet.
Hij instaleert wel de nieuwe software maar zegt daarna dat de cd ongeschikt is.
vanavond maar weer wat andere cd's proberen.
 

ByeByePeugeot

Actief lid
Re: gebrande cd\'s en nexus

Ik heb ff zitten rondneuzen op de cdfreaks pagina en kwam een lapje tekst tegen van een spaanse DJ genaamd Magic23:

Will you try to burn like a Blaupunkt travelpilot DX? This cd have safedisc 2/3 protection. You burn this cd's with alcohol or clone cd the result can be good. Always in media that the surface are very dark and the navy thinks that the cd are good. In the blaupunkt travelpilot DX CD work perfect. The dvd maps of blaupunkt is IMPOSSIBLE.

Even kort door de bocht:
Het is mogelijk, De cd's zullen aan de onderzijde zo donker mogelijk moeten zijn, Alcohol en CloneCD will do the trick, DX DVD's kan je kennelijk vergeten.

Ook wordt er gesproken over bepaalde branders die zorgen dat de cd's goed gebrand worden, misschien handig dat de mensen waarbij het wel goed gaat eens laten weten met welke brander ze branden
wink.gif


Ik hoop dat jullie er wat aan hebben

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=114813
http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=177828

Edit: Deze info kwam ik ook tegen bij onze grote vrienden van FTD.....
Branden in RAW mode met CloneCD Datatype± Safedisk 2/3.

FTD (Angelita)
Ik heb altijd de Plextor gebruikt. Ging af en toe wel eens mis maar de meeste keren ging het wel goed. Ik weet ook niet hoe dat kan. Gebruik gewoon de schijfjes van de Aldi.

Mocht dit alles nog steeds niet werken dan heb ik voor jullie DX gangers even een CloneCD profile online gezet:

http://www.korny.nl/profile.aspx

Even uitpakken naar de Profile map en vervolgens dit profieltje kiezen in CloneCD.
 

Ericpeeke

Actief lid
Re: gebrande cd\'s en nexus

Ik heb een tijdje geleden een kopie gemaakt van mijn Benelux 2006/07 DX-CD met Alcohol 120, op laagst mogelijke snelheid, als General protected CD, op een Sony schijfje. Brander was de TSSTCorp brander in mijn Asus notebook (type ervan heb ik niet zo bij de hand).
Werkt in mijn Nexus zonder problemen.
 

Wullum

Actief lid
Re: gebrande cd\'s en nexus

</font><blockquote><font class="small">Citaat: ByeByePeugeot</font><hr />

Mocht dit alles nog steeds niet werken dan heb ik voor jullie DX gangers even een CloneCD profile online gezet:

http://www.korny.nl/profile.aspx

Even uitpakken naar de Profile map en vervolgens dit profieltje kiezen in CloneCD.

[/ QUOTE ]

Dit doet de truuk!

Eindelijk een leesbare CloneCD image kunnen branden van mijn BeNeLux 2006 DX cd
Gebrand met CloneCD 5.2.1.9 met het "korny profieltje" in een Plextor 755 op een Sony schijfje
cheer.gif
cheer.gif
cheer.gif


Wat ook lukte was Alcohol 120% met instelling "General Protected CD" en de Plextor met Sony schijfjes.

Investeren in de Plextor was toch een goede zet
rockon.gif
, eerdere pogingen met een NEC 2500 mislukten continue.

Nu ben ik benieuwd of het ook met ramsj schijfjes werkt, Aldi ofzo, later deze week eens proberen.

Apropos, iemand geïntersseerd in een goede gebruikte NEC 2500 DVD brander?
smirk.gif
 

ad5000

Actief lid
Re: gebrande cd\'s en nexus

Toch jammer om te lezen dat er niet een beetje wordt geinvesteerd in originele software.
Teleatlas investeerd jaarlijks veel geld in het in kaart brengen en updaten van de software.

Als we met zijn allen aan het kopieren slaan wordt het er zeker niet goedkoper op. Overigens kan je op de Duitse eBay gewoon legaal een recente 2006/2007 cd Benelux kopen voor rond de 50 euro. Geen gelazer met cd's die plotseling niet meer werken, maar lekker origineel.
 

japiejo5

Actief lid
Re: gebrande cd\'s en nexus

</font><blockquote><font class="small">Citaat: ad5000</font><hr />

Toch jammer om te lezen dat er niet een beetje wordt geinvesteerd in originele software.
Teleatlas investeerd jaarlijks veel geld in het in kaart brengen en updaten van de software.

Als we met zijn allen aan het kopieren slaan wordt het er zeker niet goedkoper op. Overigens kan je op de Duitse eBay gewoon legaal een recente 2006/2007 cd Benelux kopen voor rond de 50 euro. Geen gelazer met cd's die plotseling niet meer werken, maar lekker origineel.

[/ QUOTE ]

Lezen,...het gaat hier om orig.software waarvan een copy voor eigen gebruik wordt gemaakt...perfectly legal!
 

ad5000

Actief lid
Re: gebrande cd\'s en nexus

Lezen,...het gaat hier om orig.software waarvan een copy voor eigen gebruik wordt gemaakt...perfectly legal!

[/ QUOTE ]

Zou niet weten waarom je met een kopie wil gaan rijden...
Als het om diefstal gevoeligheid gaat, heb dan niet de illusie dat het ze om de cd te doen is... ze nemen gewoon je hele systeem mee hoor.

Dit heeft een collega van me met zijn Touran al twee keer meegemaakt
1439.gif
 

japiejo5

Actief lid
Re: gebrande cd\'s en nexus

</font><blockquote><font class="small">Citaat: ad5000</font><hr />

Lezen,...het gaat hier om orig.software waarvan een copy voor eigen gebruik wordt gemaakt...perfectly legal!

[/ QUOTE ]

Zou niet weten waarom je met een kopie wil gaan rijden...
Als het om diefstal gevoeligheid gaat, heb dan niet de illusie dat het ze om de cd te doen is......

[/ QUOTE ]

Diefstal, Beschadiging, verlies, etc. Ik zie het voordeel wel hoor,...
 

Dey

Actief lid
Re: gebrande cd\'s en nexus

Klopt, ik wil totaal geen originele cd's, dvd's en cdrom's in de auto hebben. Kan alleen maar gestolen worden of beschadigen.
 

Wullum

Actief lid
Re: gebrande cd\'s en nexus

Stimmt, bij collega zijn al eerder alleen de cd's uit de auto gejat, inclusief de navicd uit de navi. Verder alles onbeschadigd. Gajes had 3 Volvo V40's tegelijk geript op 1 parking.
Eigen risico en je kunt mooi een nieuwe cd kopen.
Om die reden liggen er nooit originele cd's in mijn auto, alleen copieën.
 

Ad_O2

Lid
Re: gebrande cd\'s en nexus

De beste echte reden om een copie te hebben is beschadeging.
Bij mij zit er na 3 maanden al de nodige krassen op.
Nieuw kopietje er in en de nexus leest weer als van ouds
wink.gif
 

Taan

Lid
Ik heb vanmorgen mijn 2ehands octavia2 combi 2006 opgehaald. Hierin zit een nexus nav/radio (denk ik). Ik probeer hiervoor een cd'tje te branden van de teleatlas benelux 2009/2010, maar dat lukt niet. Ja het branden gaat prima, maar de radio/nav geeft een leesfout.

Ik heb al 4 cd's in de prullenbak gegooid. Weet er iemand al meer sinds maart 2007?
 
Ik heb hetzelfde probleem. Al diverse Cd's verprutst. Had ergens gelezen dat de lens ook vies kan zijn en dan hij dan geen gekopieerde Cd's kan lezen.
 

EdK

Forumguru
Branden op single of dubbelspeed al eens gedaan ?? Muziek CD's hebben dit probleem ook wel eens !
Of een ander merk CD wil ook wel eens helpen, er worden namelijk niet voor niets firmware update's verzorgd voor branders om met bepaalde CD / DVD's overweg te kunnen , maw zou ook wel eens met het lezen ervan kunnen zijn !
 

Ronnie

Forumguru
Let wel even op de versie heren, Nexus (VW MFD1) draait met DX cd's,
Kopieeren met clone cd en safedisk(extra inschakelen) 4x max speed.
Lukt bij mij altijd! Heb nu de 2010 versie!
 

Taan

Lid
Dat heb ik allemaal geprobeerd. Clonecd, 1x speed, safedisk, etc. Maar dr is nog meer aan de hand heb ik ontdekt. Mijn cd-speler pakt ook geen enkele audio cd. Daar moet ik dus maar even mee terug.
 

skodaoctavia2

Actief lid
Ik zit ook al een tijdje met dit euvel. alleen originele slikt ie, maar het copie ervan nee die wil ie niet. en om nu mijn origineel te laten bekrassen nee niet zo'n zin in. welk merk cd's gebruik je Ronnie?

ik heb de skoda nexus
 
Bovenaan Onderaan