Gasveren voor motorkap in bestelling

Skoda_Achterhoek

Senior Member
De een zal het onzin vinden, de ander wordt er blij van: gasveren voor de motorkap. Standaard is de Scala uitgerust met een handmatig pootje, wat op zich zijn werk prima doet. Maar het kan altijd mooier :itwasntme:

Gisteren dus maar een setje gekocht in de pre-sale: http://www.kopacek.com/Skoda/SCALA/for-Scala-hood-power-damper-set-KI-R. Verwachtte levering in midden augustus.

Zodra het binnen is / geïnstalleerd is zal ik jullie op de hoogte brengen of het wat is.
 

Bijlagen

  • scl-hdamp7.jpg
    scl-hdamp7.jpg
    483,2 KB · Weergaven: 58

Skoda_Achterhoek

Senior Member
Het heeft even mogen duren (was pre-order) maar heb ze eindelijk binnengekregen én natuurlijk direct geïnstalleerd. Heel blij met deze sportievere look. De oude handmatige haak (met het lelijke gele plasic) gelijk ook eruit gehaald.
 

Bijlagen

  • 20221014_082015.jpg
    20221014_082015.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 81
  • 20221014_082019.jpg
    20221014_082019.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 79
  • 20221014_082008.jpg
    20221014_082008.jpg
    1 MB · Weergaven: 80

Peter-036

Forumleiding
Moderator
:ot: Maar hoe vaak doen jullie die motorkap open? Wanneer je netjes wekelijks de olie peilt is dat dus eens per week.
Bij een Enyaq en een Citigo-e hoef je helemaal geen olie te peilen ;) .
Verder maar weer on topic!
 

Skoda_Achterhoek

Senior Member
Sportievere look voor ONDER de motorkap'?
Ik rijd en parkeer eigenlijk altijd met gesloten motorkap. Anders ben ik bang dat iemand mijn onsportieve motorkap steunstangetje ziet!
Stel je voor zeg... :maakmegek:
:deuk:

Wel grappig hoe één zo'n woordje helemaal zijn eigen leven gaat leiden

Noem het "sportief" noem het "luxe" of noem het "onnodig".. ik ben in ieder geval blij met deze upgrade.

Hoefde je niks aan te passen of te boren in de auto?

Nee. Enkel een paar bestaande boutjes losdraaien. De onderste bout vervang je voor het "demper-kogel-stukje" en de bovenste zet je tussen het schroefdraad en de bout.

Maar hoe vaak doen jullie die motorkap open?
Niet vaak, dus in die zin geen noodzakelijke toevoeging. Net zoals een automatisch opende achterklep dus bijvoorbeeld: niet noodzakelijk want kan ook prima met je handjes, wel (@Captain Hook, kies een gewenst woord) handig/leuk/luxe/tof/prettig/elegant/modern/praktisch
 

Sneeuwwitje

Senior Member
Na een paar weken met de nodige klepschaamte rondrijden in onze Fabia III heb ik ook maar een setje gasveren bij kopacek.com besteld. Binnen een week in huis en direct gemonteerd. Nu kan ik weer zonder problemen met één hand de motorkap open doen. Handig omdat ik met de andere hand meestal een kan ruitensproeiervloeistof vast heb:sneaky:.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
De Mazda heeft ook een stok, gasveren zijn handig en wat meer luxe maar het stoort mij niet zozeer dat ik er wil op monteren, en ik kijk vaker onder de capeau dan de gemiddelde autobezitter.
 

Hypodermic

Actief lid
Ik heb ze ook maar besteld. Gemak dient de mens zullen we maar als excuus zeggen.
Heb ook gelijk het lampje voor de kofferbak mee besteld, ik heb een LED edition alleen waren de mistlampen voor en het kofferbak lampje geen led. Ook dat maar gelijk opgelost.
 
Bovenaan Onderaan