Gasveren achterklep Combi defect.

Waalko Kramer

Forumguru
Mijn achterklep gaat niet meer vanzelf omhoog en blijft halverwege staan.

Diverse malen mijn hoofd gestoten en nu wil ik het probleem verhelpen.

Is het makkelijk om de gasveren te vernieuwen? Of toch maar naar de Skoda(VW)dealer in Koog aan de Zaan.
 

Waalko Kramer

Forumguru
Is goed zelf te doen Waalko. Effe je zoon inschakelen en even samen doen

YouTube staat vol met filmpjes hoe dit te doen


Dat is voor de Golf 4 hetzelfde als jouw F2

De veren zelf kun je bestellen bij bijvoorbeeld Winparts of Misterauto en noem de webshops maar op


Kind kan de was doen!
 

Niels83

Forumguru
Weet niet of ik het netjes vind voor 3 tientjes heb je een setje. Monteren mag niet langer dan 10 minuten duren. 50 euro klinkt mij als coulance uit eigen doos.

Maar ben vaker verbaasd geweest over wat ze bij de dealer durven vragen.
 

cortrans

Forumguru
zo denk ik er ook over.....
Echter, als je zelf 2 linker handen hebt, en er dus geen kaas van gegeten hebt, tja, dan is het een oplossing.
Maar zoals Niels83 hier boven ook al schrijft. Zelf doen kost je nog geen 10 minuten.
Bij mijn vorige Peugeot 307 SW heb ik het ook zelf gedaan. 10 minuten (wel even een hulpje gebruiken, die de klep omhoog houdt......:maakmegek::banghead::banghead:)
 

machlo

Forumguru
+1 @Niels83 en @cortrans ........heb zelf echt niet veel verstand van autotechniek! Maar ben laatst ook in de weer geweest met de veren. Heb op YouTube een filmpje gekeken en ben op zoek gegaan naar iets om de klep omhoog te houden. Daarna is het echt eenvoudig. Moeilijkste is vlg mij nog om de juiste veren te scoren...:tegek:
Als je met een schroevendraaier en tang uit de voeten kunt is het geen probleem!
 
Bovenaan Onderaan