Gasveer voor motorkap enyaq?

ebk71

Senior Member
Ik weet dat frunk.at een gasveer voor de motorkap van een enyaq verkoopt maar zijn er nog alternatieven voor een geschikte gasveer?

Misschien binnenkort de gasveren van de laatste update van de Enyaq, al is het moeilijk op voorhand te weten of deze compatibel gaan zijn met vorige bouwjaren. Maar misschien wel de moeite om even af te wachten of OEM een optie is?

Anders is dit misschien een optie?

Laatst bewerkt:
Ik had ze voor de O3 destijds van Kopacek vandaan van hun merk KI-R. Voor de Enyaq zie ik ze niet op de website. Maar je kunt ze eens mailen.

Kwaliteit was ok-ish. Kap bleef staan en ging ook wel soepel open/dicht maar je hoorde de veren van binnen ‘schrapen’ zeg maar. Kan het niet helemaal goed uitleggen. Alsof het binnenwerk gewoon op bepaalde plekken stroef liep en op andere delen juist weer soepel. Maar problemen had ik er niet mee.

nou.. niet 'niks' er zit wellicht 'genoeg' maar o.a. de het ruitensproeiervloeistof vulreservoir ?
Tja.. in de O3 hoefde ik ook niet constant onder die kap te wezen.. maar als je het zo nu en dan opent voor het e.o.a. dan is het fijn dat ie gewoon open blijft staan zonder een stok te moeten hebben..

• Leuk
Waarderingen: Tees
Ik zie het idd;

1775501931845.jpeg

maar let wel;
ik rijd nu 4 jaar met de enyaq, staat inmiddels op 80.000km. Onder de kap is het daar best een stoffige bedoeling. Dus prima als je daar bijv je laadkabel in zo’n bakje wil leggen maar dan zou ik wel consequent de bescherm doppen op beide kanten doen.

Die gasveren van de O3, leuk wel hoor, maar je moest de kap wel even over zijn zware punt liften voordat hij gemakkelijk open ging. Dan is de fabriek-af verenset op mijn O4 wel echt anders. Dat gezegd hebbende; de kap van de enyaq is best een zwaar ding. Dus ik ben benieuwd hoe gemakkelijk het openen dan ondersteund zal worden door gasveren..

ebk71

Senior Member
Ik heb besloten voor de frunk van evaccessoriesireland.com te gaan, die hierboven getoond wordt. En daarmee geen gasveer te gebruiken. De frunk van de zwitsers bied wel ruimte voor een gasveer maar ik ga inderdaad niet dagelijks de kap openen maar die frunk lijkt gewoon erg handig om zaken in te doen die je niet dagelijks nodig hebt: startkabel, flesje olie, een jerrycannetje met benzine. De frunk van de Ieren vind ik nog betaalbaar.

Bovenaan Onderaan