Gaspedaal geluiden

Jack76

Actief lid
Hoi...

Heeft er toevallig nog iemand last van geluiden enzo bij het gaspedaal van de F3?
Sinds aankoop hoor en voel ik namelijk dat het plastic van het gaspedaal piept en/of knarst.
Heb zelf al met wat contact spray tussen de bewegende delen gespoten.
Ik weet dat dat niet echt een smerende werking heeft maar wou ff geen risico's nemen met eventuele aantasting van elektrische verbindingen. Het hielp als filmlaagje heel even. Ik heb nog wat andere smeermiddelen op de plank maar wou toch even weten of er meer mensen zijn met dit euvel. Het is het knarsen en piepen van plastic op plastic en je voelt ook vaak weerstand van de wrijving. Ik dacht dat het wel zou inslijten maar krijg toch het idee dat er ff wat tussen moet.

Groet,

Jack.
 

CDK

Forumguru
Het enige wat piepen mag bij gas geven zijn de bandjes, dus als je gaspedaal piept en krassende geluiden maakt, dan is dat een garantiegeval bij een F3.
 

Desmo

Actief lid
Mijn fabia heeft er ook last van gehad maar het lijkt nu over te zijn, op de duitse forum komt het probleem ook voor. Ik heb nu wel last van een knikkend geluid bij het rempandaal als die weer omhoog komt nog voor dat hij op zijn hoogste punt is
 

edero

Forumguru
Heb ik bij mijn SB (en mijn zoon bij zijn Ibiza) ook met het gaspedaal.
Komt bij mij door de zool (leer of rubber) van je schoen over het "goedkope" plastic gaspedaal, kraakt erg irritant en bij natte zolen nog erger.
 

Jack76

Actief lid
Oké...

Ik ga het toch binnenkort maar ff een beetje smeren. Heb 4 jaar garantie dus mocht het blijven dan ga ik er toch mee naar de dealer.
 

Marmob

Lid
Hier het zelfde , af en toe piepend ,krakend geluid van het gaspedaal en inderdaad soms wat tegendruk lijkt het wel , voelt wat schokerig aan .Met schoenzolen heeft het er niks te maken ;)
 

lamvel

Nieuw lid
Hier ook hetzelfde, heeft niets moet zolen of schoenen te maken.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

lamvel

Nieuw lid
Klopt, plastic op plastic wat niet erg gesmeerd gaat.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Marmob

Lid
Iemand al bij de dealer langs geweest met dit euvel ?? Dat kraken en tikjes in het pedaal voelbaar lijkt me niet echt heel normaal
 

Zjaak

Actief lid
Piep/kraak (irritant) had ik bij het koppelingspedaal maar door een dotje wd40 te spuiten op de bewegende delen was dat snel opgelost bij/door mij.
Maargoed, koppelingspedaal is is geen gaspedaal.

Mocht je je niet vertrouwen? Daarvoor heb je garantie en dan op naar de dealer!
 

Zjaak

Actief lid
Gauw (laten) oplossen!

Dit zijn kleine probleempjes die grote ergernissen geven en het rijplezier kunnen bederven.
 

geerrre

Forumguru
Ik heb het gekraak ook sinds kort. Heel irritant.
In Duitsland werden er al veel vervangen onder garantie maar het gekraak komt steeds terug.

Ga een beetje wd40 of siliconespray gebruiken denk ik.
 

Fabia 123

Forumguru
Ik hoor het gepiep en gekraak soms ook.
Het zijn bij mij sportpedalen. Bij lage temperaturen hoor ik meer gepiep maar dat kan ook toeval zijn.
 
Bovenaan Onderaan