Gasklephuis inleren

rvh

Lid
Een half jaar geleden heb ik mijn gasklephuis gereinigd. Hierna heb ik het gasklephuis niet opnieuw ingeleerd (:blush:). Nu ik de motor toch niet lekker vind lopen, wordt het toch maar eens tijd om de gasklep opnieuw in te leren (ik weet het, laat...maar beter te laat dan nooit...of heeft het nu geen zin meer?).

Ik heb inmiddels de benodigdheden. Ik weet alleen wat ik in VAGCOM moet doen. Ik heb wel wat gezocht op internet, maar daar wordt onderscheid gemaakt tussen een gasklephuis met mechanische kabel etc.etc.

Heeft iemand een duidelijke beschrijving hoe ik het gasklephuis in mijn Fabia (1.4 MPI 8v 50kw) moet inleren?

Alvast bedankt!

Ronnie

Forumguru
En heeft mijn Fabia een gasklephuis met DBW of met mechanische kabel?
Je hebt een ATZ of een AQW motor, zijn beide "Fly by wire", je hebt toch ook geen kabel gezien tijdens het reinigen? Als er een kabel zou zijn hoefde je het gasklephuis ook niet in te leren...........
Nog enkele data voor je motor:
Motor management: MED 7.5.11,
Stationair rpm: 730-870,
RPM begrenzer: 5800 rpm,
Brandstofdruk: 3 bar,
Brandstofdruk na 10 min. stilstand: min 2 bar,
Weerstand inspuitventielen bij 20*C:14-20 ohm,
Ontstekingsvolgorde: 1-3-4-2.

rvh

Lid
Heel frustrerend. Ik krijg geen communicatie tussen laptop --> auto. Alles geprobeerd, drivers zijn geïnstalleerd. VAGCOM is goed geïnstalleerd.

Als ik op Test klik, geeft ie ook geen probleem. Maar helaas, ik krijg niets met de scan...hij kan niets vinden.

Zal morgen eens verder proberen!

Ronnie

Forumguru
Misschien een domme vraag: Auto op contact? Brandt de led "K-line" op de interface?(indien aanwezig) USB driver voor VAGCOM geinstalleerd?

rvh

Lid
Hij installeerd USB drivers, maar niet specifiek van VAGCOM...deze kan hij niet vinden in de map c:\Program Files\VAG-COM...wel drivers van een CD die bij de kabel zat.

Heel irritant, geen beweging in te krijgen. Het lampje op de kabel brand wel gewoon.

Ronnie

Forumguru
Ledje krijgt de spanning van de OBD aansluiting, drivers downloaden van "Gerrit Speek,/downloads, misschien lukt het dan wel!

EdK

Forumguru
En het klinkt misschien heel stom , maar als je meerdere USB poorten op je laptop hebt, probeer dan eens in de andere poorten om contact te krijgen !
Ikzelf heb t met me vaste pc dat eerst de ene poort gevuld moet zijn om de andere aan te kunnen spreken, en hoe het kan ?? i really don't know

rvh

Lid
Dat ga ik eens proberen.

Het rare is dat het heeft gewerkt. Later heb ik de laptop eens opnieuw geinstalleerd, en nu werkt het niet meer. Ook met de laptop van mijn vriendin geen succes. Lijkt dat ik toch wat fout doe...

Bovenaan Onderaan