Garage Oostendorp Ommen bekend?

Michel-nl

Senior Member
In het begin van dit jaar had ik me aangemeld omdat ik toen half van plan was een Skoda Octavia aan te kopen, dit naar aanleiding van een aanrijding met mijn VW Touran en wel/niet total loss verklaring ervan.

Dat is toen niet door gegaan, maar nu ruim een half jaar verder komen er toch weer reparaties aan op me Touran, waardoor we toch besluiten een Skoda te gaan kopen. Althans een andere auto waardoor de Skoda weer in beeld komt ;)

Nu is in mijn zoektocht naar een automaat mijn oog op een Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance Automaat gevallen bij Garage Oostendorp in Ommen. Ik wil daar komende zaterdag gaan kijken en rijden met de Skoda.
Kent iemand deze garage? En zijn er adviezen om of wel of niet met deze garage in zee te gaan? En wellicht adviezen omtrent dit model en bouwjaar Octavia?

Het gaat om de volgende Octo.

Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance Automaat van 2007 met 155.000 op de teller.

10212779-1.jpg

10212779-2.jpg

10212779-8.jpg

10212779-4.jpg

GJ M

Forumguru
Wat betreft de garage: collega van me heeft hier een auto gekocht, wel goede ervaring mee. Vrouwlief heeft voor werk er wel eens wat moeten regelen, ook geen probleem. Misschien dat @newwolf84 hier ook iets meer over weet?

newwolf84

Forumguru
Ken de garage wel, althans van de buitenkant, ben er voor de rest nooit geweest dus kan qua service oid niks zinnigs over zeggen. Indruk van buitenaf is wel goed maar zou er gewoon eens langs gaan en je gevoel kan je al heel wat vertellen.

Cordoba

Forumguru
Wat de auto betreft: kijk of je kan regelen dat de slijtage aan de DSG-koppelingen wordt uitgelezen, @ertromp heeft daarover al meer info op het forum geplaatst.

peperskoda

Forumguru
Ik ken diverse mensen die hier een auto hebben gekocht en laten onderhouden. Ik hoor daarover geen klachten. Hier in de regio staan ze goed bekend.

Canon-Eye

Forumguru
Die stick werd niet alleen voor DSG gebruikt.
Maar in de O2 1.9 Tdi DSG uit 2007 (**-XT-VT) waar ik mee heb gereden, zag de stick en omliggende aanduidingen er exact zo uit.
Twee verschillende soorten automaten in dezelfde jaargang??

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Ok maar voor zover ik weet is dit geen DSG bak. Maar een gewone 6 versnel. Automaat.

Een gewone 6-versnellings automaat is volgens mij heel zeldzaam, maar ik heb me er nooit in verdiept. DSG is er in uitvoering met 6 en met 7 versnellingen (er zijn ook nog andere versies volgens mij, maar dat zijn exoten)

Michel-nl

Senior Member
Wat ik bedoel is juist geen DSG. Wat voor automaat het dan wel is weet ik niet exact.

Ik weet dat DSG wel in gevoerd is in dit model oo een gegeven moment. Deze dus nog niet.

hemi24

Forumguru
DSG is ingevoerd bij de TSI, de MPI en FSI hadden de tiptronic automaat, d.w.z. een conventionele automaat welke handmatig geschakeld kon worden (keuzehandle in D-stand opzij voor + en - stand.

Michel-nl

Senior Member
Even vooruit lopend op de aanschaf, is de originele radio makkelijk te wisselen voor een andere met navigatie en mp3 ondersteuning? En uiteraard in samenwerking met de PDC en clima controle ?

Rallye

Forumguru
Volgens mij is de samenwerking met PDC aleen mogelijk als je vanalles (sensoren, modules) vervangt, met de clima bij een PFL als deze sowieso niet.

Bovenaan Onderaan