Gaatje in bodem bij reservewiel & slot kapot

Orange860

Senior Member
Net in bezit van een Skoda Octavia Combi L&K uit 1999. Rijdt fantastisch, ziet er evenzo goed uit. Dat merkte ik vanochtend bij het wegrijden. Nog geen twee dagen voor de deur en nu al een inbraakpoging voor mijn kiezen.

En of andere [piiieeep] heeft met een schroevendraaier geprobeerd het slot in de achterklep te forceren. 'Gelukkig' alleen slot naar zijn grootje, lak niet beschadigd.

Lees her en der dat het slot nogal een zwak punt is. Iemand advies om dergelijke inbraak(pogingen) in de toekomst te verkleinen? Ben vrij handig, hebben jullie tips en evt. een schema om de cilinder te vervangen?

En dan nog iets. Zag onder het resevewiel een klein gaatje in de bodem. Hoort dit? Rondom zitten grote gaten (± 3 cm. doorsnede) afgedekt met rubber doppen. Die is het dus niet!

Alvast bedankt voor de moeite!
 

LenK

Forumguru
In Tsjechie ben ik zo mijn mijn navigatie systeem afgeholpen.
Schroevendraaier in achterklepslot, draaien en centrale vergrendeling open.
Voordeel: geen ingeslagen ruiten, maar wel een zwakke plek voor inbraakbeveiliging omdat wanneer de auto op deze manier opengebroken is men er op zijn gemak alles uit kan halen/slopen.

Enige oplossing is slot eruithalen of dichtmaken. Daarna alleen nog met de afstandsbediening open te maken.

De Fabia had al geen achterslot meer, later volgde de O2 ook zonder slot achterop (Superb?) misschien vanweg dit lek?
 

JettaFreak

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Orange860</font><hr />

Zag onder het resevewiel een klein gaatje in de bodem. Hoort dit? Rondom zitten grote gaten (± 3 cm. doorsnede) afgedekt met rubber doppen. Die is het dus niet!

Alvast bedankt voor de moeite!

[/ QUOTE ]

Zou het gaatje kunnen zijn aangebracht in verband met een LPG-installatie? Ik heb wel eens gezien dat de LPG-leiding onder de autobodem naar de motorruimte wordt geleid.

Groet,


JettaFreak
 
Volgens mij dient dat gaatje om het evt. aanwezige vocht weg te kunnen laten lopen (bij mij was het daar bij de laatste check ook enigzins nat). Als het goed is zit er in dat gaatje ook een zwart half open dopje. Dit dopje zal er wel voor zorgen dat er niet zo makkelijk water van buiten naar binnen kan komen.
 

ougie

Forumguru
Volgens mij klopt het verhaal van ZZR600 volledig, alleen,,ik dacht,, he wat een bekend fototje, dat ventje op die fiets. Maar dat is onze Rogier, die is vaak te vinden bij Octavia 2. /forum/images/graemlins/1761.gif
 
Ik heb inmiddels een ander plaatje opgezocht. Hopen dat niemand anders die heeft, anders zoek ik wel weer een ander.

Groet van ZZR600
 
Bovenaan Onderaan