Functie van knopje op stuur boven telefoon

Xander

Senior Member
Ik heb een knopje op het stuur die (voor zover ik heb kunnen vinden) niet beschreven staat in het boekje. Het gaat om het knopje aan de rechterkant boven de telefoon met een auto erop.

De man van de Skoda chat wist het ook niet. Maar er is hier vast wel iemand hier die het weet :D
 

hemi24

Forumguru
Bij velen zal daar het knopje zitten voor de spraaksturing (Voice), maar is onderstaand wat je bedoeld?

i3-multi-functional-leather-steering-wheel-a7-02.jpg


Het lijkt op het teken van Frontassist, maar volgens het boekje is dat alleen toegangelijk via de instellingen op het scherm van je radio/navigatieunit...

Wat gebeurt er als je het knopje drukt?!?
 

hemi24

Forumguru
Wat G.P. zegt, zo ben ik het zojuist ook tegengekomen in een handleiding. Alleen stond daar nog het knopje met hetzelfde symbool op de handle achter het stuur...

Het knopje opent het menu voor de hulpsystemen (o.a. Frontassist).
 

Xander

Senior Member
Ik heb helemaal geen hulpsystemen zoals frontassist. Of is dat menu ook voor het systeem dat waarschuwt als de auto denkt dat je bijna in slaap valt?
 

Altos

Banned
Denk niet dat ze het stuur aanpassen aan de opties die je hebt. Als je de opties hebt werken de knopjes, heb je de opties niet, dan werken ze niet.
 

Xander

Senior Member
Denk niet dat ze het stuur aanpassen aan de opties die je hebt. Als je de opties hebt werken de knopjes, heb je de opties niet, dan werken ze niet.
Dat zal het inderdaad wel zijn.

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
 

Troebels

Actief lid
Ik heb dat knopje ook zitten. Bij mij gebeurt dr helemaal niks....
Spraak zit trouwens helemaal links naast volume
 

micky

Forumguru
Ik heb lane assist, maar dit knopje niet, bij mij zit daar de spraakbediening en links zit een rondje die de functie van de radio/cd/dvd/sd/am/fm/dab enz bedient, dus echt een overbodig knopje....
 

Ridley

Forumguru
De indeling van het mfstuur is gewijzigd en het klopt dat je vanaf mei 2015 ongeveer front assist aan en uit kunt zetten met deze functie.

Waarom je dat zou willen is een tweede vraag overigens
 

Brains75

Actief lid
Uitzetten heb je nodig bij bv. een wasstraat, anders gaat de auto op de rem als de borstels komen
 

Ridley

Forumguru
Auto staat in zijn vrij mag ik hopen in de wasstraat en dan staat FA automatisch uit. De enige reden die ik tot nu heb gehoord waarom hij uit zou moeten staan is als auto op rollenbank staat
 
Bovenaan Onderaan