Full LED koplampen achteraf monteren?

Hallo,

Mijn eerste topic.
Gisteren heb ik een O3 Combi Ambition besteld, ten gevolge van een beperkt lease-budget kon ik niet upgraiden naar de Style. Ik had graag even mijn licht opgestoken of ik de Ambition achteraf kan voorzien van de full led koplampen zoals deze voorzien op de Style. Waarom? Mooier, hoger veiligheidsgevoel en vooral omdat ik mogelijks de wagen na 4 jaar prive wens aan te kopen.
Alvast bedankt voor het lezen en de eventuele reacties.

Gunnar
 

Bakkertje

Forumguru
bedoel je om de lichtunits los te kopen en die te plaatsen? Dat zal technisch vast kunnen, maar ik denk dat dat een dure aanpassing wordt.
Aftermarket lampen zouden dan wellicht nog een idee kunnen zijn, of LED lampen plaatsen uit China / van Hilox, zoek daar maar even op hier op het forum ;)
 
@Bakkertje: ik denk er idd aan om de originele achteraf te plaatsen, indien mogelijk natuurlijk. Ik zoek even naar de Hilox lampen. Alvast bedankt voor de vlugge reactie.
 

Arjan6891

Nieuw lid
De led is wel leverbaar als optie op een ambition. Die heb ik ook aangevinkt op een ambition. Optie van 970 euro en ging bij mij ten kosten van een virtual display. Keuzes..
 

HarrieSkoda

Forumguru
.... Om maar te zwijgen over de BCM die vervangen/herplaatst dient te worden.

Ik wilde dit eerst ook, in verband met het LED-stripje, maar nu toch maar voor de 'goedkopere' oplossing gekozen; LED lichten in mijn reflector koplampen.

Overigens ben ik mij aan het verdiepen in het volgende;

https://nl.aliexpress.com/item/OKEE...161.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dQC3i8k

Hiermee kun je je 'saaie' reflector koplampen toch een stuk leuker maken. Ik zit er dan aan te denken om de originele richtingaanwijzer in de koplamp te laten vervallen, en deze via de strip te laten gaan.

Is wel een hoop uitzoekwerk qua aansluiten van draden, dus ik weet nog niet zeker of ik het ga doen... Het zijn ideeën die ik kreeg na het zien van dit product.

Hoe ziet er dat dan gemonteerd uit:

 
Iedereen al bedankt voor de vele reacties. Het is een denkpiste wanneer de wagen me dermate bevalt dat ik deze na 4 jaar prive aankoop als 2de wagen. Had nu geen zin meer om de leasefirma en de dealer hiervoor verder aan te spreken. Mijn eerste configuatie werd immers geweigerd omdat ik 2,97 euro in overschrijding was op mijn maandelijks budget. De geintegreerde koplamsproeiers en verwarmde ruitensproeiers dan maar laten vallen.
Als ik opteer om de wagen over te kopen staat naast de full led koplampen ook nog 18" real OEM velgen alsook motortuning.
 

AndreM

Forumguru
@Gunnie74 mocht je dan die paar euro niet bijbetalen? :nono:

Ik mag tot een bepaald bedrag leasen en alles daarboven moet ik zelf 30 mnd bijbetalen.
Mijn werkgever is wel zo bijdehand om de offerte ook bij een andere leasemaatschappij op te vragen.
Zo moest ik bij de ene €48,- bijbetalen en bij de andere niets. :yeehaa:
Zodoende rij ik wel een auto met alle opties behalve leer want dat wilde ik niet, maar dat is een persoonlijke keuze. ;)
 
@AndreM, ik mag helaas niets bijbetalen.
Het is een wagen die deel uitmaakt van een cafetariaplan (om vlot te verduidelijken je kiest ervoor om je bonus en eindejaarspremie in te wisselen voor een wagen, extra verlof, upgraide treinabonnement naar 1ste klas, electrische fiets - ik kies voor een wagen waar ik 4 jaar mag mee rijden - zelfs enkel prive, geen woonwerk verkeer).

Hierdoor heb ik niet de mogelijkheid om zelf een aantal opties te bekostigen, jammer!
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Ik voel met je mee. Had ook eerst een Octavia besteld zonder LED. Maar na een wijziging in de maandelijkse bijdrage lag LED toch ineens binnen handbereik. Heb een hoop heisa beleefd om de lopende bestelling te kunnen wijzigen, dat is uiteindelijk niet gelukt. Maar een zeer lakse houding door de leverende dealer heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat de Octavia opnieuw werd besteld inclusief LED en dat de dealer de eerste bestelde Octavia (zonder LED) als voorraadauto gaat afnemen.

Kon je voor die 2,97 euro niet een andere (goedkopere) optie laten vallen dan?
 
Ik heb de verwarmde ruitensproeiers en de geintegreerde koplamen laten vallen, dit komt op 175 euro dacht ik. Met mijn overschrijding van 2,97 euro per maand, dit gedurende 48 maand, zat ik terug binnen mijn budget met 1 eurocent per maand minder dan het toegekende budget (er was nog de technische keuring van de afneembare trekhaak die ik niet in rekening had genomen). En die LED koplampen maken de wagen af, net als grotere velgen... (ik zal maar dromen zeker). Toch fijn zo een minder gemotiveerde dealer, anders had je ee koplampen niet. Greetz!
 

ertromp

Forumguru
.... Om maar te zwijgen over de BCM die vervangen/herplaatst dient te worden.
Dit is niet zeker. Je zou een VCDS scan kunnen maken van een Ambition met LED en jou bestelde Ambition zonder LED. Als daar uit blijkt dat dezelfde BCM met dezelfde SW versie in wordt gebruikt is het een kwestie van coderen. Ik verwacht meer problemen met stekker aansluitingen.
En natuurlijk de prijs die zal voor een originele complete unit echt hoog zijn. Reken op boven de €800,- per unit
 
D

Deleted member 20094

Zit even mee te lezen.
Even een vraagje: waarom zie ik op bepaalde sites waar men koplampenunits (LED of Xenon) verkoopt dat enkel t/m bouwjaar 2012 leverbaar is?
 

Antera

Donateur
Even een aanvulling. De stekkers zouden anders zijn vanwege andere besturing enz voor deze koplampen dan niet versies. Heb dit al eens bij een Duitse leverancier weg gelegd en die denken het werkend te kunnen maken maar dan ben je je auto een paar weken kwijt zodat hun dit kunnen bekijken of dit mogelijk is plus de nodige kosten die dan niet meer leuk zijn :-).

Mits je zelfs schema's kan vinden dan is het misschien te proberen om dit werkend te maken want denk dat voornamelijk de tijd gaat zitten in een passende oplossing van de verloopstekkers/besturingen en de coderingen zoals @ertromp ook vermeld. De BCM kan heel goed gelijk zijn.
 
Bovenaan Onderaan