Frontgrill losmaken o3

Belgianr26

Forumguru
Hello,

Ik heb de zoekfunctie al enkele keren gebruikt maar ik kan zo direct niets terugvinden. Dus hier komt ie:
Ik wou eens experimenteren met plastidip op de Chromelijst rond de radiator. Om dat proper te kunnen doen wil ik deze losmaken maar ik krijg die voorlopig niet los. Heeft er iemand hier tips/raad voor?

Hartelijk dank!

Kristof

Hans O.

Forumguru
Heb je een link naar de duitse site. Ik zit over hetzelfde na te denken bij mijn O2 van 2010. Ik ben erg nieuwsgierig naar het eindresultaat bij een O2. Heeft iemand foto's?

Klaasje

Forumguru
Met plastidip is loshalen niet nodig. Grill gaat bij loshalen ook meestal kapot, dus zou ik niet aan beginnen.

Kijk eens op youtube bij dipyourcar voor voorbeelden van spuiten van die randen.
Heel eenvoudig

Kiekerjan

Forumguru
Zoals Klaasje al schreef: voor plastidip hoef je niets te verwijderen.

Goed afplakken is belangrijker. Voor de zekerheid een groot gedeelte van de motorkap i.v.m. verstuiving van de dip.

Het verwijderen van overtollige dip is kinderlijk eenvoudig met de hand te doen.

rouwehand

Senior Member
Wat is de levensuur van plastidip?
Ik zou voor dit geld niet moeilijk doen, maar dat moet ieder voor zich weten.

De grill die er nu bij mij erin zit, is nu mooi metallic zwart.
En ga ervan uit dat dit dezelfde lak, dat normaal op een auto zit.

als ik kijk naar de hoeveelheid werk dan vraag ik me af hoe een dealer een grill kan vervangen voor € 55,- terwijl hier de kosten voor de zwarte uitvoering nog niet eens bij inzitten, misschien kan iemand dat uitleggen, alvast bedankt.

Kiekerjan

Forumguru
Heb gisteren mijn grill vervangen. Man man, wat een werk! Voor een niet geoefende monteur zonder het juiste gereedschap zou ik het afraden. Ruim 4 uur bezig geweest.

Heb van te voren goed op internet gezocht waar alle schroefjes zitten ( er staat een how-to op Briskoda ).

Vooral de 2 schroefjes aan de zijkant waren een crime. Eruit halen is 1, maar het terugplaatsen was nog moeilijker.

Maar goed, het resultaat is er wel naar. Tenminste, dat vind ik.

Maar ik zou het niet nog een keer doen. Dus als de dealer het voor 55,- doet: gelijk laten doen!!

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 93

rouwehand

Senior Member
@auriga, er wordt een nieuwe zwarte (piano lak) omlijsting geplaatst. De oude (zilver/chroom) heb ik nl. ook nog.
Nog geen 30 minuten had de dealer nodig, waarschijnlijk niet de eerste keer dat zij dit doen :jaja:

Lilo

Nieuw lid
anders gewoon speelkaarten rondom de rand insteken als je gaat spuiten. Heb ik ook eens gedaan bij het plastidippen van velgen en werkt uitstekend (:

Altos

Banned
Heb gisteren mijn grill vervangen. Man man, wat een werk! Voor een niet geoefende monteur zonder het juiste gereedschap zou ik het afraden. Ruim 4 uur bezig geweest.

Heb van te voren goed op internet gezocht waar alle schroefjes zitten ( er staat een how-to op Briskoda ).

Vooral de 2 schroefjes aan de zijkant waren een crime. Eruit halen is 1, maar het terugplaatsen was nog moeilijker.

Maar goed, het resultaat is er wel naar. Tenminste, dat vind ik.

Maar ik zou het niet nog een keer doen. Dus als de dealer het voor 55,- doet: gelijk laten doen!!
WAUW zo'n vette grill en uitstraling zo! Chapau!

Bovenaan Onderaan