Front right side lamp

Eltjo

Forumguru
Sinds een aantal weken heb ik dit alarm kort of soms iets langer na het wegrijden.
De dagrij- en mistlampen, xenon doet het gewoon allemaal. Stadslampjes geven een andere foutmelding, maar doen het ook gewoon.
Ik heb de mist/corner lamp al eens losgemaakt en de contacten (die er goed uit zien) al eens ingespoten met contactspray, maar het alarm blijft.
De gloeilampen zitten er minimaal sinds aankoop bijna 4 jaar zo'n 80 dkm in.

Iemand een idee behalve links en rechts de lampen eens verwisselen?
Nieuwe heb ik besteld om eens te proberen https://nl.aliexpress.com/item/2-PC...404.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.13984c4dULZIHM
 

Antera

Donateur
Zou eerste de lichtbronnen eens vervangen. Indien dit niet het probleem oplost dan is er misschien nog een mogelijkheid die controle functie uit te programmeren indien gewenst. Mits de juiste BCM erin zit die dat ondersteund.
 

Eltjo

Forumguru
Bedankt @Antera.

Afijn, H8 Corner/Mistlamp en P21 daglicht lampen gewisseld en hetzelfde resultaat.
Echter had ik maaaanden geleden de stadslampjes vervangen door goedkope Ali LED's die af en toe (ik denk als ze koud waren) en melding gaven. De lichtintensiteit was ook sterk afgenomen en ik heb de oude T10 5W gloeilampjes er weer ingezet.
Probleem over. Wel maf dat er een alarm van een side lamp wordt gemeld. Misschien is dat een alarm van een niet aanwezige Amerikaanse side marker lamp?.. Maakt verder niet uit; moraal van het verhaal - gloeilampjes doen het wel storingsvrij.
 

casejunky

Forumguru
Bedankt @Antera.

Afijn, H8 Corner/Mistlamp en P21 daglicht lampen gewisseld en hetzelfde resultaat.
Echter had ik maaaanden geleden de stadslampjes vervangen door goedkope Ali LED's die af en toe (ik denk als ze koud waren) en melding gaven. De lichtintensiteit was ook sterk afgenomen en ik heb de oude T10 5W gloeilampjes er weer ingezet.
Probleem over. Wel maf dat er een alarm van een side lamp wordt gemeld. Misschien is dat een alarm van een niet aanwezige Amerikaanse side marker lamp?.. Maakt verder niet uit; moraal van het verhaal - gloeilampjes doen het wel storingsvrij.


Ja die storings meldingen in de lampen units zijn niet helemaal up to date heb ik het idee. Ik heb een soort gelijk probleem gehad met de achterlichten. Blijkt dat daar links en rechts bij mij zijn omgedraaid. Wanneer links een lamp uitvalt krijg ik op de computer rechts een melding, dit omdat ze om 1 of andere rede in serie met elkaar staan.
 

VAG-man

Forumguru
@eltjo2
Even los van jou probleem het volgende.
De link die jij opgeeft heeft weinig en niet alleen positieve reviews. Persoonlijk koop ik alleen maar bij verkopers met producten die veel en goede reviews hebben.
Ook heb jij 100w lampen besteld die ik zeker niet zal aanraden. Grote kans dat je unit de hitte niet kan verdragen. Vroeger had je nog glas op de unit waardoor de warmte wat beter kon worden afgevoerd.
Als je meer licht wilt en je wil beslist halogeen, dan zou ik tot maximaal 65w gaan, dus 10w hoger dan standaard lampen.
Voor onder de €100 heb je goede xenon verlichting.
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Als je meer licht wilt en je wil beslist halogeen, dan zou ik tot maximaal 65w gaan, dus 10w hoger dan standaard lampen.
Als je meer licht wilt uit een H7 halgeenlamp, kijk dan eens bij de vertrouwde merken als Philips en Osram. Die hebben 55W H7-lampjes in de collectie die extra licht geven (vraag me niet hoe ze dat flikken).
Ik heb recente ervaring met Philips Xtreme-Vision (130% lichtopbrengst) in mijn vorige auto en Philips Race-Vision (150%) in de huidige.
In een veel vroegere auto heb ik wel eens Osram gehad (Nightbreaker heette dat toen, meen ik). Ook zij leveren nog steeds iets vergelijkbaars, zag ik toevallig vandaag op het Seat-forum.

Het verschil is goed zichtbaar en het past gewoon zonder verder gedoe in de H7-armatuur waarvoor ze zijn ontwikkeld.
 

VAG-man

Forumguru
Ik heb zelf ook 65w lampen gehad en die waren van Osram. Kun je uiteraard niet bij de plaatselijke automarialenhandel kopen, want ze krijgen geen Europese keurmerk.
Die jij bedoelt @Canon-Eye gaan vaak minder lang mee.
 

Canon-Eye

Forumguru
Die jij bedoelt @Canon-Eye gaan vaak minder lang mee.
Niks van gemerkt, heb de XtremeVisions jarenlang gebruikt in mijn F2c zonder te hoeven vervangen. En ik reed daarmee minstens 95% van de kilometers gewoon met dimlicht aan, want ik was niet zo'n fan van de Fabia-dagrijpitjes.

Mijn Leon heeft sinds ik hem heb de RaceVisions erin zitten. We gaan wel zien hoe lang die het volhouden... en intussen profiteer ik volop van het extra licht.
Dat is ook wel wat waard... :pardon:
 

Eltjo

Forumguru
@VAG-man, tja ik vind het vermogen eigenlijk ook erg hoog.. Standaard H8 is 35W, deze 100W?...
Ik vraag het me idd ook af of het niet te heet wordt. Voorzichtig eens proberen / voelen.
In mijn Mazda 626 1990 zat een er in gesmeten alarmsysteem met kennelijk een plakkend relaiscontact. Dat zorgde er voor dat het oranje boven de standaard 21W knipperbol weg was gesmolten. Dat moeten we niet hebben!!
Gelukkig zijn die lampjes niet duur.
 

VAG-man

Forumguru
tja ik vind het vermogen eigenlijk ook erg hoog.. Standaard H8 is 35W, deze 100W?...
Ik vraag het me idd ook af of het niet te heet wordt. Voorzichtig eens proberen / voelen.

Nee alle H-lampen zijn 55W. Alleen deze kunnen een Europees keurmerk krijgen.
Ik zou echt voor een goed setje xenon gaan. Die zijn wel 35W.
 
Bovenaan Onderaan