frankrijk

Besten,

Wij gaan over 3 weken naar zuid frankrijk. Onze Fabia Greenline is van oktober 2010. Deze heeft al 2 keer ruim een week bij de garage gestaan. Maar nu is ie goed!

Wat raden jullie mij aan voor verzekering. Is het mobiliteitsplan genoeg of raden jullie me nog een reis en kredietbrief aan. Wat de reisverzekering voor mij kan betekenen is niet helemaal duidelijk. Het gaat vooral om repatriëring van het voertuig wanneer deze niet gemaakt kan worden Frankrijk.

Kortom wat doen jullie?
 

aiva tco adoks

Forumguru
ik weet niet of je auto van de lease is anders hebben die alles gergeld als het goed is........'
Zelf heb ik via mijn verzekeringsmaatschappij voor NL en het buitenland een schade/reis/autoverzekering afgesloten.
Dit houdt in dat mijn auto in het buitenland naar en dealer gaat. Mocht mijn skoda niet meer te maken zijn wordt hij naar NL gebracht en krijg ik vervangend vervoer.

Ik zou je polis eens goed na lezen/bellen
Succes
 

erik2907

Actief lid
Besten,

Wij gaan over 3 weken naar zuid frankrijk. Onze Fabia Greenline is van oktober 2010. Deze heeft al 2 keer ruim een week bij de garage gestaan. Maar nu is ie goed!

Wat raden jullie mij aan voor verzekering. Is het mobiliteitsplan genoeg of raden jullie me nog een reis en kredietbrief aan. Wat de reisverzekering voor mij kan betekenen is niet helemaal duidelijk. Het gaat vooral om repatriëring van het voertuig wanneer deze niet gemaakt kan worden Frankrijk.

Kortom wat doen jullie?

Als het goed is valt repatriëring van het voertuig onder de garantievoorwaarden van PON (Europese dekking). Check de garantievoorwaarden van SKODA!
 
Ik heb gebeld met de dealer en met de PON en wanneer de skoda niet gemaakt kan worden moet je zelf maar zien of hoe die in NL komt. Helaas. maar we hebben nu bij de gewone autoverzekering een aanvulling aangevraagd. Ook krijg je bij Skoda maar 3 dagen een auto en bij onze verzekering de rest van de vakantie..
 
Ik heb gebeld met de dealer en met de PON en wanneer de skoda niet gemaakt kan worden moet je zelf maar zien of hoe die in NL komt. Helaas. maar we hebben nu bij de gewone autoverzekering een aanvulling aangevraagd. Ook krijg je bij Skoda maar 3 dagen een auto en bij onze verzekering de rest van de vakantie..

dat is dan fijn geregeld SKODA!!!!
kun je nog allerlei toeters en bellen erbij betrekken om met een gerust hart op vakantie te gaan.
valt zoiets ook niet in een reisverzekering?
 

Gerke

Forumguru
Volgens mij is Skoda verplicht om in garantiegevallen (ook buitenland) dit voor je op te lossen.

Volgens mij ben je met een kluitje het riet ingestuurd door PON.

Anyway, mijn doorlopende reisverzekering van Polis Direct (tesamen met mijn autoverzekering van hen) regelt dit in ieder geval voor mij, ook voor aanhanger/caravan
 

wanderer

Senior Member
ANWB...IRK....voor jaren terug perfect geholpen ....auto + caravan in Frankrijk....alles was gedekt...
 
De voorwaarden mobiliteitsservice van skoda:


Wat houdt het precies in?
  • Hulpverlening in Nederland
    Als je in Nederland met pech komt te staan, bij huis óf ergens onderweg, is betrouwbare hulp één telefoontje verwijderd. Bel gewoon naar 0800 - 023 00 24: de dichtstbijzijnde Škoda-dealer of andere geautoriseerde hulpverlener komt dan zo snel mogelijk naar je toe.

    Op de snelweg kun je ook gebruik maken van de bekende gele praatpalen. Geef aan dat je Škoda Mobiliteitsservice hebt, zodat je gratis geholpen wordt.
  • Hulpverlening in Europa
    Als Škoda-rijder kun je in heel Europa op adequate pechhulp rekenen. Bel in het desbetreffende land het nummer van de lokale hulpdienst: dit nummer staat in het boekje 'Škoda Help On The Road'. Dit boekje vindt je in de wagendocumentatie van je auto. Heb je geen exemplaar? Vraag ‘m dan aan bij je Škoda-dealer of download het boekje direct.
  • Hulpverlening als directe reparatie niet lukt
    Het kan gebeuren dat een reparatie ter plekke niet mogelijk is, en je auto naar de dichtstbijzijnde Škoda-dealer moet worden vervoerd. Als dan blijkt dat reparatie binnen een redelijke termijn niet mogelijk is, dan bepalen we de beste oplossing:
- Een vervangende auto (maximaal drie dagen), of
- Een hotelovernachting voor jou en je passagiers, of
- Een andere vervoersmogelijkheid.
De kosten van de hulpverlening zijn voor Škoda. Zelf betaal je slechts de reparatiekosten.

Wat wordt NIET gedekt?


De volgende situaties worden niet gedekt door de Škoda Mobiliteitsservice:
  • Vervoer van je auto naar je eigen Škoda-dealer ( = repatriëring). Let op: na afloop van de officiële garantietermijn van twee jaar na aankoop van je Škoda, dien je zelf de kosten voor eventuele reparaties en de benodigde onderdelen te betalen.
  • Pech veroorzaakt door eigen toedoen of door oorzaken van buitenaf.
Dit aangevuld met een reisverzekering en de autoverzekering ben je in de meeste gevallen goed verzekerd. (Uiteraard dient ieder bij deze laatste twee dat wel te controleren.)
 
Repatriering zul je in je reisverzekering moeten regelen. In veel gevallen geldt dit ook met een lease auto. Destijds moest ik dit voor het buitenland in mijn eigen reisverzekering meenemen, dus ga daar niet standaard vanuit dat die auto wel terugkomt. Het kost namelijk aaardig wat om je auto uit, in dit geval, Frankrijk te laten komen..
Betaal een paar tientjes extra en je hebt geen zorgen!
Het is natuurlijk onzin dat de (Skoda) garantie op de auto dit dekt. De reparatie wel, dat is al eerder gezegd.

Happy holidays :-)
 
Het is natuurlijk onzin dat de (Skoda) garantie op de auto dit dekt. De reparatie wel, dat is al eerder gezegd.

Happy holidays :-)

Zo'n onzin is dat niet als je vorige auto b.v een toyota is geweest:
Repatriëring van uw Toyota
Indien reparatie van uw Toyota ter plaatse niet mogelijk is, zal Toyota Eurocare de
repatriëring van uw Toyota naar een door u aangewezen Toyota dealer verzorgen.
Repatriëring is afhankelijk van de diagnose van de plaatselijke Toyota dealer.
Wanneer deze vaststelt dat uw Toyota niet binnen 48 uur gerepareerd kan worden,
kan er besloten worden om uw Toyota te repatriëren. Dit geldt ook voor de trailer
of caravan indien de trekhaak is voorzien van de standaard 50 mm kogel.




 

Gerke

Forumguru
Het is natuurlijk onzin dat de (Skoda) garantie op de auto dit dekt. De reparatie wel, dat is al eerder gezegd.

Happy holidays :-)

Nee hoor geen onzin:

Wanneer de reparatie tijdens de garantie noodzakelijk is, dan is men verplicht om vervangend vervoer te regelen. Is de reparatie langer dan billijk (discussiepunt, maar meer dan 3 dagen zou billijk zijn) dan moet dat gewoon geregeld worden. Dat is gewoon wettelijk geregeld, dat PON in de voorwaarden dit probeert te verdoezelen is hun probleem, niet jouw probleem.
 

Gerke

Forumguru
Waar kan ik dat lezen dat dit wettelijk is!

Zo niet bij de hand, maar uit ervaring. Heb dit 22 jaar geleden aan de hand gehad met een nieuwe Jetta, na 6000 km gebroken aandrijfas, garantie. Uiteindelijk via de rechter mijn gelijk gekregen na een hoop ellende. Helaas moet ik wel zeggen dat gelijk hebben en gelijk krijgen twee verschillende dingen zijn. Uit die tijd ook lering getrokken en standaard een rechtsbijstandsverzerkering en reisverzekering met voertuighulp.
 

RPAR

Nieuw lid
Vakantie is om van de te genieten, daarom heb ik zelf altijd een verzekering genomen met vervangend vervoer. Het is niet zo heel duur, en mocht er iets fout gaan dan is, in ieder geval niet een gedeelte (of je hele) vakantie verziekt, doordat je van alles en nog wat moet regelen en dan ook nog in een taal die je wellicht niet spreekt.
Hoewel de service van Skoda me in Spanje wel goed geholpen heeft.
 
Bovenaan Onderaan