Foutmeldingen.

Serpentier

Nieuw lid
Hoi!
In September 2020 een Skoda Karoq aangekocht. Zeer tevreden van, mooi ruim, perfecte hoogte, aangenaam interieur maar plots kwam op het dashbord alle foutmeldingen te voorschijn die er maar kunnen zijn.
Al 2x langs geweest bij de garage, uitgelezen maar niets terug te vinden dus probeer ik via deze weg een oplossing te vinden hiervoor.
Iemand al ervaring mee?
( Geen idee hoe ik hier een filmpje upload)

alvast bedankt!
 

JeSko

Forumguru
Kerstboomverlichting wijst vaak op marterschade inderdaad. Je garage zou dit moeten onderzoeken met zulke klachten.
 

064harry

Forumguru
Oei ... dat klinkt niet echt fantastisch.
Snel naar de dealert dus en hier effe posten wat het was want ik ben zeeeeeer benieuwd.

En je hebt het op film staan?
Gewoon effe een screenshot van maken en via de optie bijlagen posten.
een filmpje ben ik hier nog niet tegen gekomen.(Er is trouwens wel een optiebutton voor zie ik)
 

Stormtrooper73

Actief lid
Misschien even accu de + en - los schroeven en 10 min wachten, en dan weer aan sluiten, Dan is de canbus geheugen van de auto leeg
 

Wodkadrinker

Actief lid
Beste Karoq rijders,

ook ik heb sinds een aantal weken het Travel assit niet aanwezig momenteel spook aanwezig in mijn karoq van mei 2021. (1.0 TSI )

Gaat 2 dec. Voor winterbanden naar dealer en heb hier gelijktijdig melding van gemaakt.

Is er ondertussen en definitieve oplossing voorhanden behalve de hiervoven reeds genoemde oplossingen?

Vandaag op een klein ritje van 4 km 11 x deze storing gehad terwijl alles is uitgeschakeld in het hulpsystemen menu.

Groet Cor
 
Auto is net 6 maanden oud, denk beetje te vroeg maar ga er op letten.

Dank voor bericht.
Had je dealer hier nog een oplossing voor? Ik lees her en der op de diverse fora dat het een veel voorkomend probleem is, zo ook bij mij. Ik kan er geen 'lijn' in ontdekken, in de zomer dacht ik dat het kwam door de warmte omdat hij dan juist deze melding gaf bij starten, en het na 10 minuutjes rijden zichzelf oploste, maar inmiddels heb ik hem nu vrijwel continue. In de herfst wel een periode gehad dat het hielp om het zwarte vlak onder het logo in de grill aan de voorkant even schoon/droog te wrijven met een keukenpapiertje, maar dat heeft inmiddels ook geen zin meer. Zo heel af en toe is de melding er niet bij het starten, maar dan komt hij nu vrij snel (5-10 minuten) na het wegrijden alsnog.
 

Wodkadrinker

Actief lid
Beste lezers,

Ik ben enige tijd geleden naar de dealer geweest voor het laten plaatsen van winterbanden incl.velgen en heb toen de melding gedaan.
Nadat winterbanden montage klaar was gaf de monteur aan dat de foutcode werd veroorzaakt door het stuurwiel.

Ze gingen het stuurwiel bestellen met onbekende leverdatum, echter wel de zekerheid meegegeven dat het pas volgend jaar zou worden voordat alles binnen was.

Paar dagen geleden gebeld met vraag voor datum afspraak want onderdeel was binnengekomen bij dealer.

Gisteren is dus het stuurwiel vervangen met als opmerking dat, in het stuurwiel zitten rondom 3 sensoren welke allen meten of het stuur wel vastgehouden wordt, zo niet geeft deze de storing weer ook als alle functies zijn uitgeschakeld.
Bij mijn stuurwiel bleek er dus een sensor defect te zijn. Raar maar waar.

Tot op dit moment geen klachten meer dus hopelijk is deze foutmelding verleden tijd.

Hopelijk kan een ieder hier iets mee als deze foutmelding naar voren komt.

groet; Cor
 
Net terug van de garage, hier was het hetzelfde euvel als bij Wodkadrinker/Cor. Had zelf al het vermoeden daar ik afgelopen week al merkte dat de melding wegging als ik even flink in het stuur kneep/duwde zodra de melding verscheen. Adviseur zat me redelijk raar aan te kijken toen ik dat vanochtend vertelde, maar uiteindelijk toch het belletje; het blijkt het stuur te zijn. Volgende afspraak over ruim 2 weken daar ze het stuur niet op voorraad hebben.
 

Wodkadrinker

Actief lid
Tot op heden heb ik geen foutmelding meer gehad sinds het vervangen van het stuurwiel.

Wat ik begreep van de monteur was de boosdoener de connector onderin het midden van het stuur welke de sensoren verbind. Heb helaas geen foto gemaakt van binnenzijde stuurwiel.

Dealer was Rijnwoud in R'dam.

Groet Cor
 

Whoopi

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek gegaan naar de oplossing voor de als maar terugkomende storingsmeldingen Lane assist front assist.

Maar als ik al die berichten hier zo lees, ben ik bang dat er oplossing voor handen is. En dat maar afgewacht moet worden of er vanuit de fabriek/importeur een oplossing komt. Treurig......

Groet Marco
 

Tees

Donateur
@Whoopi welkom hier! Ik zou toch nog eens opnieuw lezen, ik lees hier toch dat het vervangen van het stuurwiel bij 2 mensen het probleem heeft opgelost, dus wie weet bij jou ook?
En als je dat gedaan hebt, kan je ook nog even op zoek naar de Meet en Greet, dat waarderen velen hier ook!
 

Whoopi

Nieuw lid
Hartelijk dank @Tees voor jouw reactie, dan heb ik toch niet goed door de berichten geworsteld. Ik ga het morgen nog eens bestuderen.
Fijne avond verder

Groet,
Marco
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan