Foutmelding

KrisVs

Nieuw lid
Sinds enkele dagen krijg ik deze foutmelding op mijn Skoda Superb 2.0 TSI

Ik vertrek deze week naar Frankrijk, en mijn garage heeft helaas geen plaats meer.
Moet ik me hierover zorgen maken?

Alvast bedankt
1657091341947.jpeg
 

Canon-Eye

Forumguru
Ooit had ik bij de voorgaande F2c een kapotte verschildruksensor in het uitlaatsysteem, met ditzelfde lampje als resultaat. Onderdeel kostte iets van 5 of 6 tientjes, arbeid was ook niet al te veel (minder dan een half uur meen ik).
 

hemi24

Forumguru
Bij @Canon-Eye was het een diesel, daar gaat het om een verschildruksensor over het roetfilter;
In dit geval is het een benzine en zal het waarschijnlijk één van de twee zuurstofsensoren zijn die vóór en na de katalysator gemonteerd zijn op het uitlaatsysteem.
 

Eltjo

Forumguru
Wel triest, wil de garage niet eens de foutcode uitlezen om te beoordelen of je voorlopig verder kan rijden naar de vakantiebestemming en terug? Een dealer?

Ik weet niet hoe dat met jouw auto zit, maar een nieuwe S10 van mijn vader reed ook met zekere regelmaat met zo’n lampje aan op het noodprogramma. De garage wist niet wat het was (wij uiteindelijk wel, de achteraf gemonteerde trekhaak was verkeerd aangesloten wat de ECU verstoorde). Uiteindelijk reed die met 120 soepeler dan met 100 km/uur....

In mijn Passat vond ik na uitlezen van een EGR storing meteen de oorzaak na het verwijdren van het motorafdekking. Een vacuümslang was daar doorgesleten op het punt dat deze langs de afdekking schuurde. Slangentje vervangen en opgelost.
 

ovaal

Lid
Bij mijn Kodiaq 2.0 tsi (benzine) ging vorige week hetzelfde lampje branden. Zelf uitgelezen met zo'n eenvoudige bluetooth unit. Blijkt de temperatuursensor kapot. Natuurlijk precies die onder het inlaat spruitstuk en niet die eenvoudige naast de radiateur.
Na lang zoeken en veel bellen heb ik een garage gevonden die voor de vakantie nog tijd heeft. Met deze site: https://www.mijngarage.nl/
 

Tees

Donateur
Ik zou er in ieder geval niet mee naar Frankrijk rijden als je niet weet wat het is. Uitlaatgas controlesysteem is het een goede kans dat t onschuldig is, maar wil je t risico nemen op vakantie met een serieus probleem komen te staan?
En snel een andere garage zoeken, want een beetje garage biedt service, óók als het druk is.
Want laten we wel wezen...even uitlezen kost ze 5 minuten. Met de auto in- en uitrijden kan je in een kwartier weer weg zijn, en dan weet je of t kwaad kan ja of nee.

Ik zou dus eerst nog eens aan je eigen garage vragen of ze echt niet even de laptop/scanner eraan kunnen hangen, en anders even rondbellen bij (goed aangeschreven) garages in de buurt, er is er vast wel eentje die een nieuwe klant erbij wil.

P.S. Terloops kan je misschien ook nog even langs de Meet en Greet gaan op dit forum ;)
 
Bovenaan Onderaan