Foutmelding Skoda Essential app?

Ik opende de app My Skoda en klikte op de actieradius… vervolgens kwam de melding over accubescherming.
 

Bijlagen

  • IMG_6466.png
    IMG_6466.png
    171,3 KB · Weergaven: 22

Antera

Donateur
Ik lees nu 2 zaken:

1. Wat bedoelt met met “auto activeren”?
2. vervolgens kwam de melding over accubescherming.

Beide zie ik niks in je afbeeldingen terug. 1. is denk ik dat je de auto moet koppelen aan de app en 2. zegt me niks maar misschien iets met het koude weer te maken
 
1. Geen idee wat er bedoeld wordt..auto is gekoppeldz
2. “Accubescherming” stond in dezelfde melding

Bij elkaar dus heel cryptisch, Skoda app werkte gewoon voordat ik deze melding kreeg. Dus ik begrijp er niets van.
 

Bijlagen

  • IMG_6494.jpeg
    IMG_6494.jpeg
    150,1 KB · Weergaven: 9

jesse_s93

Donateur
Accubescherming is zoals het er staat. Er zijn maar een x aantal verzoeken die je naar de auto kunt versturen nadat je hem voor het laatst hebt weggezet. Elke keer als je een verzoek verstuurt kost dat namelijk iets van de 12v batterij. Als die leeg is, kun je niet meer rijden, ook al is de HV-batterij nog voldoende opgeladen. Een stukje rijden is de oplossing. Of niet zo spelen met de app ;)
 
@jesse_s93, dank voor je tip!
Ik wist niet eens dat er een 12v accu in zat
Vandaag voor het eerst onder de motorkap gekeken. En inderdaad zat ie er wel in.
Dat zo’n app request zoveel stroom verbruikt wist ik ook niet. Zo leer ik nog eens wat
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Bij elke keer dat de app contact maakt met de auto, worden de (12V) systemen 'wakker gemaakt'.
Omdat er geen motor gestart hoeft te worden, zit er maar een (heel?) klein 12V accuutje in.
Dat probleem speelt bij elke EV......
 

hemi24

Forumguru
@Peter-036 : moet ik je toch echt tegenspreken:

Zo heeft heeft de ID.3 (en daarmee vrijwel zeker ook de Enyaq) dezelfde accu als die je bijvoorbeeld ook in een Skoda Kodiaq met 1.5 TSI aantreft.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Da's mooi, maar wel 'overkill' voor een EV.
Ik ben nu wel een beetje jaloers want in mijn Ioniq 5 zit maar een klein (qua capaciteit) accuutje.
Qua formaat (buitenmaten) is 'ie niet veel kleiner dan een accu voor een benzine-auto.
 

Antera

Donateur
Da's mooi, maar wel 'overkill' voor een EV.
Ik ben nu wel een beetje jaloers want in mijn Ioniq 5 zit maar een klein (qua capaciteit) accuutje.
Qua formaat (buitenmaten) is 'ie niet veel kleiner dan een accu voor een benzine-auto.
Is geen overkill. Tesla heeft het zelfs onder de kap onder de motorkap. Alle elektrische componerende werken op 12V en niet op de Hoogvolt accu. Dus alles componenten blijven in slaap maar worden geactiveerd door de 12v systeem. Dit moet gescheiden zijn van het hoogvoltsysteem. Dit vanwege gevaar en andere regelgeving.

Het nadeel is ook als je 12v accu leeg is je de auto ook niet meer kan verplaatsen. Deze staat dan vast.
 

jesse_s93

Donateur
Goed om te horen @gerardhein. Tipje: sinds gisteren is voor iOS de update naar 7.0 uitgebracht voor de MySkoda app waarbij naast de Enyaq ook andere recente modellen worden ondersteund, waaronder de Citigo iV. Aan de screenshots te zien heb je nu nog de MySkoda Essentials app. Mijn (korte) ervaring is dat de MySkoda app een stuk sneller opstart. Naast het (naar m.i. verbeterde) design zie ik weinig grote verschillen.
 
Bovenaan Onderaan