Foutmelding P0805 circuit koppelingspositiesensor

Ik heb deze storing op enig moment ook gehad. Ik heb een lease auto, dus dat kostte mij niets. Ik weet niet meer bij welke km stand dit was, maar het zal ruim boven 100.000km geweest zijn.
 

Cordoba

Forumguru
Grote voordeel van de DSG-dokter is dat ze de DSG uit elkaar halen en kijken welk onderdeel de fout veroorzaakt. Bij de dealer wordt de DSG in een paar 'black boxen' verdeeld die dan in zijn geheel vervangen wordt. De DSG dokter heeft pallets vol met complete DSG's staan, en daar worden de benodigde onderdelen afgehaald. (Als niet dealer wordt het de DSG-dokter onmogelijk gemaakt om losse DSG-onderdelen te bestellen, ook al werken ze vaak voor dealers die er zelf niet meer uitkomen).
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Gun

Lid
Allen, het is alweer even gelede maar wil jullie toch nog even informeren over de afloop. Mechatronica was defect, zoals sommigen van jullie al vermoedde. Totale kosten €2200,- : arbeidsloon, nieuwe mechatronic, leenauto, onderzoeksrapport door 3e en autoambulance.
Na wat trekken en sleuren, zijn de kosten betaald door Skodadealer Nerderland en de dealer waar ik de auto gekocht heb. Dit voor elkaar gekregen door een beroep te doen op de wettelijke garantie.

Nogmaals dank voor jullie support
 
Bovenaan Onderaan