Foutmelding 07e8 en 07e9, motor mangement.

wat betekenen de fout codes 07e8 en 07e9 motor management brand. zijn dit de lambda sondes? kan het niet vinden. b.v.d. paul

Tees

Donateur
Ergens klopt er iets niet...normaliter heb je 5 tekens of een P gevolgd door 4 tekens. Ik heb ook nog geprobeerd deze getallen van hexadecimaal naar decimaal om te rekenen, maar dat levert ook geen zinnige foutcodes op.

Dus hoe heb je dit precies uitgelezen en wat geeft jouw apparaat weer?

Ik heb dit met een obd lezer algelezen, ik gebruikte hem ook bij andere autos en deze gaven wel een p code . Nu bij de skoda alleen deze codes?

Tees

Donateur
Zelfs als ik 00708 / 00709 of P0708 / P0709 vind ik nog geen foutcodes die in de verste verte te relateren zijn aan de lambdasondes. Maar fijn dat het probleem (wat het dan ook was) verholpen is.

Tees

Donateur
Een MIL lampje zegt echt helemaal niets over wat het probleem en de oorzaak is. Alleen dat het iets in de drivetrain is. Daarom zijn er foutcodes, daar zijn er duizenden van en dus veel specifieker. Maar goed, ik geloof dat je geen correcte foutcodes hebt om met ons te delen, en je probleem is blijkbaar opgelost met het vervangen van de lambdasondes (waarmee er waarschijnlijk 1 meer is vervangen dan strikt noodzakelijk), dus ik denk dat we niet veel verder komen dan dit.

Bovenaan Onderaan