Foutje bedankt

50tintenfaab

Senior Member
Goeie morgen mede Skoda fabia rijders

Parkeer je je auto keurig om eventjes boodschappen te doen bij de locale Albert hijn en dan kom je terug...


Zie je dit....

Zeeën van ruimte en er staat niemand uberhaupt in de buurt van me auto maaaaar alsnog krijgt 1 of andere debiel het voor elkaar om een deuk in me auto te rijden

Wees dan zo fatsoenlijk om een papiertje achter te laten


Ben hier goed ziek van, me faab ook :(

Morgen naar de schade hersteller toe :

IMG-20180921-WA0004.jpeg

IMG-20180921-WA0002.jpeg
 

Rallye

Forumguru
Au! Dat lijkt me zelfs geen deur, maar gewoon een parkeerfout.....

Ik heb dat ook een keer gehad, maar gelukkig was er een getuige die had gezien dat de auto onbeschadigd achtergelaten was. Via het waarborgfonds is het toen geregeld....

78FBF928-15B8-482D-92BF-34A85FC4113E.jpeg

Was al in 2007 trouwens.....
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Tsja schrale troost maar je zal niet de eerste zijn die dit overkomt.
Ooit hier op winkelplein een gevalletje meegemaakt met een 2 dagen oude wagen die ff twee keer in een minuut gepakt werd door een ouder echtpaar...
Kinderen zaten achterin te wachten en totaal overstuur, maar echtpaar reed gewoon weg.
Tsja verkeerde moment met verkeerde mensen in omgeving, en had kenteken erg snel op een papiertje staan.
Een ander vrouwtje stond de kinderen al te bedaren.
Met eigenaar meteen naar wijkagent gelopen en kenteken werd meteen doorgegeven en 5 min later had men het echtpaar te pakken. En wilde nog ontkennen tot men te horen kreeg dat ze dan even naar winkelplein zouden terugrijden naar de getuigen....

Maar goed daar schiet jij weinig mee op, zou evengoed wel aangifte doen bij de politie.
Als er camera's op parkeer terein hangen dan kijken of je beelden kunt krijgen.
Wacht daar alleen niet te lang mee, want vaak worden die beelden weer overschreven door nieuwe beelden.

Indien je all risk verzekerd bent dan word het op deze wijze wel gerepareerd.
En anders via waarborgfonds proberen.
Maar laat eerst maar een schaderapport opmaken bij een schadebedrijf !
Zou niet de prijs van je dealer nemen , die moeten er ook aan verdienen en laten het ook door derde doen....
 

V-Strom

Actief lid
Dit is in Nederland heel normaal tegenwoordig en vooral bij winkelcentra,hoe zou dat nu komen denk je...
Misschien een ontspoord winkelwagentje (met inhoud en te drukke tja, hoe zal ik ze noemen (winkelwagentjes bedien(st)ers ofzo)
 

Cordoba

Forumguru
Ziet er uit als een busje of aanhanger die blind achteruit is gereden, met als motto 'boem is ho'. :mad:
 

RoyK

Senior Member
Los van hoe klein de parkeervakken tegenwoordig zijn. Niet normaal hoe men tegenwoordig met andermans spullen omgaat. Je zou denken, daar ben je toch voor verzekerd???? Maar men wil niet meer premie gaan betalen.
Asociaal, dit is helaas het hedendaagse Nederland.
 

Canon-Eye

Forumguru
Voor een winkelwagentje zijn deze deuken m.i. veel te diep. Als het een auto of een busje geweest zou zijn, zou je ook lager bij de dorpel wel schade verwachten. Nu dat ontbreekt, lijkt het erop dat dit is gebeurd met de hoek van een aanhanger die naar buiten "uitzwenkte" (je weet wel, van "Achtung, Anhänger schert aus").

Het is in dat geval overigens best denkbaar dat de bestuurder (of -ster) dit niet heeft opgemerkt. De afstand van kogel tot hart aanhangwagenas vormt bij het maken van een scherpe bocht immers een behoorlijke hefboom waardoor met de achterste hoeken van de laadbak makkelijk een aanzienlijke kracht kan worden uitgeoefend.
 

EdK

Forumguru
Tsja wat het ook is geweest .......... TS zit wel met de schade waar hij niet om gevraagd heeft..
Ennnn daar is hij terecht goed ziek van..

En daarom zal ik als ik zoiets zie gebeuren altijd het kenteken opschrijven en bij de getroffene het papiertje onder de wisser doen met de tijd erbij en me mobile nummer voor als er nog vragen zijn.

Hoe blij zou je zelf niet zijn als je dit aantreft.... dus heren niet de kop omdraaien maar schrijven ...
 

Rofffel

Forumguru
Helemaal eens @EdK .

Artikel 7 WVW
1. Het is degene die bij een verkeersongeval is betrokken of door wiens gedraging een verkeersongeval is veroorzaakt, verboden de plaats van het ongeval te verlaten indien:
abij dat ongeval, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander is gedood dan wel letsel of schade aan een ander is toegebracht;
bdaardoor, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander aan wie bij dat ongeval letsel is toegebracht, in hulpeloze toestand wordt achtergelaten.
2. Het eerste lid, aanhef en onderdeel a, is niet van toepassing op degene die op de plaats van het ongeval behoorlijk de gelegenheid heeft geboden tot vaststelling van zijn identiteit en, voor zover hij een motorrijtuig bestuurde, tevens van de identiteit van dat motorrijtuig
.

Direct inderdaad alles noteren:
Wie/wat/waar/wanneer/waarmee/waarom/hoe.
 

robvv

Senior Member
wat betreft ontwijken van winkelwagentjes heb ik wel een oplossing: ik doe alleen nog boodschappen via internet.
Hiermee bespaar ik mezelf ook het vreselijkste moment van de week: de supermarkt...
 

brepus13

Forumguru
wat betreft ontwijken van winkelwagentjes heb ik wel een oplossing: ik doe alleen nog boodschappen via internet.
Hiermee bespaar ik mezelf ook het vreselijkste moment van de week: de supermarkt...


ja inderdaad, en dan met openbaar vervoer naar het werk want al die ongelukken en steenslag is ook niks...
lekker de auto veilig in de garage stallen en niet gebruiken houdt hem het netst.

persoonlijk ben ik een echte waaghals en gebruik mijn skoda's dagelijks, zelfs voor boodschappen.
 

Canon-Eye

Forumguru
@Rofffel: Dat artikel gaat uitdrukkelijk over degene die bij een ongeval is betrokken, terwijl @EdK de situatie beschrijft als eventuele waarnemer ervan. Een waarnemer heeft geen wettelijke verplichting tot noteren / onthouden / melden, hoogstens een morele plicht...
 

HarrieSkoda

Forumguru
Voor sommige is een auto (helaas) slechts een vervoermiddel en maakt het niet uit hoe hij eruit ziet of wat ermee gedaan wordt, en voor de ander is het een hobby waar veel geld, liefde en trots mee gemoeid gaat.

Jammer dat eerstgenoemde mensen het verpesten voor de andere genoemde groep..
 

Sharky

Actief lid
T
Indien je all risk verzekerd bent dan word het op deze wijze wel gerepareerd.
En anders via waarborgfonds proberen.

Indien je All-Risk bent verzekerd dan zal (een goede) verz.mij. uit zichzelf 'proberen' de schade bij het waarborgfonds te claimen.
Daarmee wordt het eigen risico / no-claim korting van de benadeelde niet aangesproken!
Een rechtsbijstandsverzekering wil in deze ook wel eens helpen en dan het liefst een onafhankelijke R.B. verz. en NIET dezelfde als waar je auto verzekerd is.

Maar het blijft asociaal om na een aanrijding door te rijden, waarmee de jaarpremie (ook voor de goedwillende) steeds verder omhoog gaat.
 

50tintenfaab

Senior Member
Heb de auto vandaag naar de schade hersteller gebracht kosten plaatje : €500,-

De aanstichter word vriendelijk bedankt voor zijn of haar fantastische rij vaardigheden
 

gossy

Actief lid
heh gats.. Narigheid. Hoop dat evt waarborgfonds oid uitkomst gaat bieden 50tinten



Heb ook een paar keer gehad - de ene keer mazzel er was een briefje achter gelaten ( weliswaar met een fineliner geschreven en t regende maar goed ik was nog net op tijd om het te lezen ) nadat iemand dus achteruit onze auto in was gereden - de auto stond erbij of ie alleen nog maar linksaf ging rijden zo erg..

Andere keer was het een bezorger die op auto inreed en doorreed en uiteindelijk onverzekerd bleek.. ZZP, opdrachtgever waar hij voor reed gaf niet thuis, etc.... Dag auto uiteindelijk werd dat
 
Bovenaan Onderaan