Foutcode 7286 (P256300) en 7384 (P029900)

Beste, Bedankt voor uw reactie.
Ondertussen heb ik een nieuwe drukconvertor, een luchtmassameter geplaatst en een groot onderhoud gegeven met kwaliteitsolie +extra additief dat bij de olie is toegevoegd. Een 5 dagen reed hij weer super goed en liep hij als een naaimachientje. Ook het optrekken was enorm vlot. Toch is nadien het motorlampje er weer opgekomen en is het optrekken weer veel minder geworden alsof de turbo wat dichtgeknepen blijft. Af en toe komt het boorgloeilampje er nog op en soms verdwijnt het.
Heel raar maar uitzonderlijk kan ik de wagen starten en trekt hij weer op als nieuw maar om dan even wat later weer te vervallen en vast te stellen dat de turbo weer dichtknijpt.
Tips zijn nog altijd welkom.
Mijn vader denkt dat de roetfilter het probleem is.
Wat ik mss ook nog eens wil proberen is de egrklep laten dicht doen om zo eens op te volgen of dit ook niet het probleem kan zijn.

Ps: door de reeds hoge kilometers (188000 km) wil ik ook de kosten nog wat beperken en er geen duizenden euro's meer tegen smijten.
Onlangs net nog nieuwe distributieriem en bijbehorende stukken + nieuwe remschijven en blokken laten plaatsen waar ook al eens €1000 was juist voor het vermogenprobleem is beginnen optreden.
 

Tees

Donateur
@Nicolazi79 ik zou toch nog eens navragen wat de foutcodes zijn geweest die er uitgelezen zijn (of nog beter is de huidige foutcodes uitlezen). Dan kunnen we wat beter met je meedenken in welke richting je t zou kunnen zoeken.
Het klinkt me nu alsof er van alles als mogelijkheid geschetst wordt, zonder al te sterke aanwijzingen. Dat staat garant voor kosten met een beperkte kans op succes en dat is zonde.
 
Bovenaan Onderaan