Foutcode: 00910 - Indicator Lamp for Emergency Flashers (K6)

Ligflits

Senior Member
Bij het uitlezen met VCDS kwam ik de volgende foutcode in mijn Fabia tegen:

00910 - Indicator Lamp for Emergency Flashers (K6)
007 - Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01100111
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 112
Mileage: 72197 km
Time Indication: 0
Date: 2015.10.02
Time: 16:58:57

Mijn 6 knipperlichten buiten (voor/achter en bij voorwielen) knipperen gewoon als ik de alarmlichten aanzet, ook op het dashboard knipperen het linker en rechter pijltje mee.

de prioriteit ligt daarom niet super hoog, maar toch wil ik dit wel proberen op te lossen.

iemand enig idee waar ik dit moet zoeken als dit wil oplossen?

alvast bedankt.

Cordoba

Forumguru
@Ligflits Welk type (modeljaar) Fabia gaat het om?

Als ik de site van Gerrit Speek bekijk, dan zou het goed mogelijk zijn dat de alarmlichten op zich goed werken, maar dat de verklikkerlamp (in de schakelaar?) niet goed werkt. Je hebt niet toevallig (een deel van) de knipperlichten door Led's vervangen.

Ligflits

Senior Member
Bedankt voor je reactie, ik heb een fabia 2 uit 2011 (modeljaar 2012) en heb in de auto geen lampjes vervangen.
Als ik nog eens goed naar de tekst kijk, denk ik aan het volgende: "indicator" -> lampje op het dashboard, dus niet aan de buitenkant, "emergency flashers" -> gevarenlichten, "k6" -> k staat in de electrotechniek voor een relais.

Het lijkt me dat ik op zoek moet naar een relais dat het het lampje in het gevarenlicht knopje aanstuurt???

Vandaag eens kijken of het lampje dit knopje afwijkend gedrag vertoont.

Marcooctavia

Forumguru
Wat je niet moet vergeten dat er altijd wel storingen ontstaan/geweest kunnen zijn.
Vandaar dat ze vaak ook automatische resetten.
Heb je de storing gereset en komt hij weer terug?
Als hij gereset is zou ik me nergens druk op maken.

Marco.

oco1979

Forumguru
Even slecht contact en je hebt zo foutmelding.
Eens wissen en dan zien of die terug komt.

Zoals hierboven ook vermeld,trekhaak(stekker komt regelmatig voor dat water er inkomt)

Antera

Donateur
eerste storing wissen daarna eens kijken of hij terug komt. Het is grote kans dat de schakelaar misschien eens los is geweest

Ligflits

Senior Member
Ja ik heb een trekhaak (vanaf dag 1)
In de autoscan waar bovenstaande uit naar voren kwam heb ik (na het opslaan van de txtfile) de dtc's gewist en daarna weer een autoscan gedaan. Hij stond er weer in, met de km-stand van dat moment en fault frequency 1.
(Ik weet niet of de sleutel er ook nog even uitmoet, of dat het beter is om te wissen in module 09 waar deze in zit?).
Het was gisteren idd regenachtig. Zal hem eens resetten na een paar dagen droger weer. En even blazen in de trekhaak-stopcontact.

Alvast bedankt voor de reacties.

Ligflits

Senior Member
Nu (bijna 2 weken later) weer een scan gedaan en de fout stond er nog in, maar met "fault frequency: 1", met de km-stand van de vorige reset, dus ik ga ervanuit dat het niet meer voorgekomen is.
Na opslag van de logfile in het "autoscan" gedeelte op "reset DTC's" gedrukt en de fout kwam niet direct terug. (wat de vorige keer dus wel gebeurde.)
Blijkbaar een gevalletje "zelf-oplossend-probleem".
case closed.

Bovenaan Onderaan