Cuprani
Actief lid
Mijn airco werkt niet. Ik heb hem laten bijvullen en het systeem blijft goed op druk.
Net de auto terug gehad, maar helaas schakelt de aircocompressor niet in.
Vervolgens druk gecontroleerd met VCDS, druksensor lijkt in orde. Gaf 7,8 bar aan en dat is ook wel realistisch. Het airco lampje in de auto gaat ook gewoon branden.
Daarom zojuist in module 8 de foutcodes uitgelezen met VCSD en krijg foutcode 00898.
Gerritspeek komt met de volgende informatie.
De eerste check.. bedrading, heb ik uitgevoerd voor zover dat in het zicht mogelijk is.
De meeste bedrading zit echter nog echter het dashboard en in een dikke kabelboom in de motor, dus daar kan ik niet zo veel mee.
De tweede check heb ik nog niet gedaan.
Ik kan een hoop temperaturen en zaken uitlezen via module 8 in VCDS, maar waar moet ik naar kijken?
Ik ga over 3 dagen op vakantie, naar Italie waar het nu 25+ grdn is...
Als het in de aansturing zit, is er dan een mogelijkheid om dit te omzeilen? Bijvoorbeeld dmv een extra draad ergens vandaan trekken. Ik heb er veel voor over om nog voor mijn vakantie een werkende airco te hebben.
Net de auto terug gehad, maar helaas schakelt de aircocompressor niet in.
Vervolgens druk gecontroleerd met VCDS, druksensor lijkt in orde. Gaf 7,8 bar aan en dat is ook wel realistisch. Het airco lampje in de auto gaat ook gewoon branden.
Daarom zojuist in module 8 de foutcodes uitgelezen met VCSD en krijg foutcode 00898.
Gerritspeek komt met de volgende informatie.
foutcode: 00898
Deze foutcode is alleen van toepassing op auto's uit het VAG-concern.![]()
nlAansturing Airco compressor
duAnsteuerung Klimakompressor
enControl Circuit A/C compressor
Extra info bij de foutcodes
Electrische fout in Circuit ↔ (Electrical Fault in Circuit)
Mogelijke verschijnselen:
Mogelijke oorzaken:
- Airco functioneert niet
Mogelijke oplossingen:
- Bedrading en/of aansluitingen defect
- Regelmodule defect (onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk)
- Check / repareer bedrading en aansluitingen
- Check (meetwaardeblokken) / vervang Regelmodule
De eerste check.. bedrading, heb ik uitgevoerd voor zover dat in het zicht mogelijk is.
De meeste bedrading zit echter nog echter het dashboard en in een dikke kabelboom in de motor, dus daar kan ik niet zo veel mee.
De tweede check heb ik nog niet gedaan.
Ik kan een hoop temperaturen en zaken uitlezen via module 8 in VCDS, maar waar moet ik naar kijken?
Ik ga over 3 dagen op vakantie, naar Italie waar het nu 25+ grdn is...
Als het in de aansturing zit, is er dan een mogelijkheid om dit te omzeilen? Bijvoorbeeld dmv een extra draad ergens vandaan trekken. Ik heb er veel voor over om nog voor mijn vakantie een werkende airco te hebben.
Laatst bewerkt: