Foto's gsm contacten niet in wagen zichtbaar

korfy21

Nieuw lid
Ik heb al even gekeken op het forum maar ik vind geen artikel er over terug.
Krijgt iemand de foto's van zijn contacten te zien op het scherm van de wagen?
Wat doe ik mis? Ik heb een android smartphone.
 

Spector

Forumguru
Met het synchroniseren van m'n telefoonboek zijn ook de foto's meegegaan (iPhone). Ik zie alleen de foto's van de contactpersonen die ik als favoriet heb ingesteld, niet van de overige contactpersonen.
 

korfy21

Nieuw lid
Ik heb in de skoda bij de favorieten enkel de favorieten van in mijn telefoon opgeslagen.
Verder heb ik nog eens expliciteit op mijn telefoon een foto toegewezen aan het contact, maar niets vloeit door naar skoda :(
 

Marcooctavia

Forumguru
Dat heb ik ook @korfy21 maar ik heb de speurtocht opgegeven.
Als je een foto aan je contact toevoegt zal hij niet op je scherm verschijnen als het foto bestand te groot is.
Zelf zet ik ze via outlook bij me contacten nadat ik de foto heb aangepast naar een kleiner bestand.
Als je ze via je tel. Aan je contact toevoegd koppels je tel. De foto aan je contactpersoon en dat bestand is te groot.
Zorg dat je foto bv 70kb groot is en iets van190/290 is of zo.
Dat zijn de maten die bij mij wel bij de contacten over komen.
Als het een contact in je snelkoppeling is moet je die even op nieuw maken dan neemt hij de foto over.
Even een opmerking erbij ik heb een iPhone 8
Marco.
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
Interessant @Marcooctavia dat ga ik nog eens proberen (als ik er de puf voor kan vinden)
Het lastige is dat ik op mijn telefoon ook geen foto toegevoegd krijg, dus ik kan het de auto niet kwalijk nemen dat die het niet overneemt ;)
 

AndreM

Forumguru
Toch werkt het niet altijd. :nono:
Mijn vorige telefoon was een Sony Xperia Z waar de foto's van de contacten wel zichtbaar waren.
Sinds ik een IPhone heb zijn ze niet meer zichtbaar. :sterretjes:
 

Okki

Donateur
Bij mij, Huawei P9 Lite, de fotos van alle contacten zichtbaar.

Fotos bij contacten voeg ik toe via mijn telefoon of via Google account (daar synchroniseerd de telefoon alle contacten mee, zeer handig als je naar een andere telefoon gaat Android of Ios)
 

Rallye

Forumguru
@AndreM Welke iOS-versie heb je? Sinds iOS 11 werkt het namelijk op mijn MIB 2 Amundsen wel.

Ik heb van de meeste mensen hun plaatje uit hun Whatsapp gebruikt als avatar. Volgens mij zijn die niet al te groot; ze doen het allemaal. Foto’s staan in Google contacten.
 

korfy21

Nieuw lid
Net even getest:

- kleine foto aangemaakt van 290x190 pixels, bestandsgrootte 72 kb
- kleine foto toegevoegd aan contact op telefoon
- contact als favoriet verwijderd in de skoda
- contacten opnieuw laten inlezen door skoda
- contact waaraan kleine foto is gekoppeld terug toegevoegd als favoriet in de skoda

=> result: nog steeds geen foto in de skoda :(

Jammer dat je niet gewoon de mogelijkheid hebt om zelf een foto te kiezen op de skoda, eventueel foto's vanop sd kaartje.
 

heusinkveldb

Forumguru
Heeft volgens mij ook met de versie van (in mijn geval) Android te maken.
Had eerst een telefoon met Android 6. Geen foto's op de Amundsen.
Nu een nieuwe telefoon met Android 8 erop en wel foto's.
Heb niks aan de contacten veranderd in Google.
 

korfy21

Nieuw lid
Heeft volgens mij ook met de versie van (in mijn geval) Android te maken.
Had eerst een telefoon met Android 6. Geen foto's op de Amundsen.
Nu een nieuwe telefoon met Android 8 erop en wel foto's.
Heb niks aan de contacten veranderd in Google.

Ik heb momenteel ook Android 6 (Alcatel Pop4s).

De Huawei P9 Lite van Okki zit vermoedelijk al op Android 7, maar de Sony Xperia Z van AndreM is al wat ouder en zal geen Android versie hoger dan 6 gehad hebben.

Dus ik durf de oorzaak niet direct bij de android versie te leggen.
 

AndreM

Forumguru
@korfy21 welke Android versie ik had in de Sony Xperia Z ik had dat weet ik niet meer, maar het werkte wel met de MIB1

@Rallye mijn IPhone SE heeft de nieuwste iOS 11 versie, ik doe er geen moeite meer voor omdat mijn auto eind mei vervangen gaat worden (teveel km op de teller) :cry:
 

Mali

Forumguru
Ik heb de laatste software op de columbus werkt met iphone en android (simpele android) op beide telefoons de contacten via google. De favorieten met foto zichtbaar
 

Horkje

Forumguru
Bij mij gelukt. Heb een Columbus uit november 2017 en een iPhone X.

In eerste instantie had ik op mijn smartphone maar bij enkele contacten een afbeelding (nooit echt iets mee gedaan zeg maar...). Toen ik zag dat deze op het scherm in de Skoda werden weergegeven bij de favorieten, vond ik het wel tof en heb ik bij meer contacten afbeeldingen toegevoegd.

Nadat ik de eerste keer de smartphone opnieuw wilde verbinden met de Skoda helemaal niks, nakkes, nada... De oude afbeeldingen bleven zichtbaar, er werd niks gesynchroniseerd.

Uiteindelijk (uit mijn hoofd en al weer twee maanden terug) smartphone uit en aan gezet en de telefoon ook uit de auto verwijderd (zonder de telefoon mee te nemen in de Skoda).

Uiteindelijk telefoon opnieuw toegevoegd in de Skoda en de contacten geïmporteerd en alle nieuwe afbeeldingen werden zichtbaar.

Geen idee hoe het bij Android werkt maar ik vermoed dat je daar ook een contactenlijst hebt oid?

Het kan in ieder geval zeker wel dus geef niet op. Desnoods paar keer telefoon verwijderen en opnieuw proberen.
 

Rallye

Forumguru
Bij mijn Amundsen is het voor mij ook altijd een raadsel geweest wanneer de plaatjes gesynchroniseerd werden. Ik heb bij een paar personen de foto’s gewisseld omdat ze er op de Amundsen niet mooi uit zagen. Ze werden vlot gesynchroniseerd, maar of het nodig was om de de telefoon te ontkoppelen of aan en uit te zetten? Ik kon geen patroon ontdekken.
 
Bovenaan Onderaan