Foto's Fabia II Combi sport 1.6 Tiptronic

Scheppie

Actief lid
Het heeft een weekje geduurd, maar hier zijn de eerste foto's van mijn nieuwste aanwinst

Hij bevalt ontzettend goed, ik heb het idee in een andere klasse te rijden (v/h fabia 1.4 automaat), ook de ruimte achterin wordt als prettigir ervaren, misschien komt dat door de fantastische sportstoelen...

Bijlagen

• IMG_4212.jpg
    IMG_4212.jpg
    92,9 KB · Weergaven: 72
  • IMG_4220.jpg
    IMG_4220.jpg
    98,9 KB · Weergaven: 56
  • IMG_4217.jpg
    IMG_4217.jpg
    97,9 KB · Weergaven: 60
  • IMG_4221.jpg
    IMG_4221.jpg
    83,7 KB · Weergaven: 35
  • IMG_4222.jpg
    IMG_4222.jpg
    93,8 KB · Weergaven: 76

Atria

Actief lid
Ziet er goed uit!

Bevalt de automaat? Ik zie dat je een afneembare trekhaak hebt. Ga je ook een aanhanger/caravan trekken met de Fab?

cvegreen

Forumguru
Mooie wagen dat je gekocht hebt . Die velgen staan hem in verband met de kleur van de wagen prima . Die dakrails zijn een mooi zo in het zilver grijs en mooi contrast met de rest van de wagen.

Scheppie

Actief lid
Ziet er goed uit!

Bevalt de automaat? Ik zie dat je een afneembare trekhaak hebt. Ga je ook een aanhanger/caravan trekken met de Fab?

Automaat bevalt perfect, veel beter dan mijn automaat in de vorige Fabia

Voorlopig alleen een fietsenrek, er wordt nog een afdekplaatje gemaakt voor de bumper, zodat ik niet met een "gat" hoef rond te rijden, als ik de trekhaak eraf haal. Verder komt er nog een "oog" voor de hulpkoppeling ingeval ik wil gaan trekken.

Atria

Actief lid
Nee,

Maar ik heb wel een caravan en heb nu een beugel op de haak geschroefd, dit blijkt in de praktijk niet echt handig te werken, aangezien de mijne ook bij Rijnwoud vandaan komt was ik benieuwd naar de oplossing.

Tweelingbroer?

Lijkt als 2 druppels op mijn auto die ik nu 3 dagen in mijn bezit heb. Alleen de trekhaak heb ik er niet bijgenomen. Ik heb gemerkt dat iedere nieuwe Fabia een soort achterspoiler heeft waar het 3e remlicht in verwerkt is. De spoiler lijkt wel veel op de sportspoiler.

Ik zal binnenkort ook foto's gaan posten.

cvegreen

Forumguru
Het was me nog niet opgevallen van dat soort spoiler op de F2 combi , maar van de F1 HB gelijk ik heb vind ik dat ook dat de derde stop in een soort dak spoiler verwerkt zit . Heeft de auto zo meer een sportieve look he . Een auto moet er nog een beetje aantrekkelijk uit zien ook he .

Michelin navigatie

Scheppie of wie ook zo'n systeem heeft, hoe bevalt de Michelin navigatie qua ingebouwde positionering van het systeem, gebruiksgemak, actuele wegenkaart etc. Ik werd door mijn dealer bij de bestelling van mijn auto 2 maanden terug geadviseerd om de navigatie niet te nemen. Dat verbaasde mij wel. Wie wil er nog geen geld verdienen? Hij zei dat het systeem verouderd is en dat er betere systemen te koop zijn. Ik heb wel op het Internet gelezen dat Michelin (ik dacht begin 2008) uit de navigatiemarkt is gestapt?

Fabia

† In Memoriam
Ik heb een Tomtom met een brodithouder voor mijn F1. Ga nu een brodithouder bestellen voor F2 en heb zo een uptodate navigatiesysttem voor nog geen € 200,- euro. Ik vind de michelin nog al duur.

Scheppie

Actief lid
Scheppie of wie ook zo'n systeem heeft, hoe bevalt de Michelin navigatie qua ingebouwde positionering van het systeem, gebruiksgemak, actuele wegenkaart etc. Ik werd door mijn dealer bij de bestelling van mijn auto 2 maanden terug geadviseerd om de navigatie niet te nemen. Dat verbaasde mij wel. Wie wil er nog geen geld verdienen? Hij zei dat het systeem verouderd is en dat er betere systemen te koop zijn. Ik heb wel op het Internet gelezen dat Michelin (ik dacht begin 2008) uit de navigatiemarkt is gestapt?

Het was onderdeel van de deal om mij over de streep te trekken: zeer goede inruilprijs en als toetje: radio Dance + Michelin gratis.

De positionering is links op het dashboard (zie foto), prima zichtbaar ook met zon. Het gebruiksgemak is eenvoudig + prima, de kaart is up-to-date, ik gebruik 'm ook om te bellen via bluetooth..

Ik heb ook net gezien dat Michelin uit de markt is gestapt, maar voorlopig kan ik vooruit.

Bij mijn VDO heb ik ook 3 jaar met dezelfde kaart gedaan.....

Ik vind het een aanrader.

Bijlagen

• IMG_4225.jpg
    IMG_4225.jpg
    90 KB · Weergaven: 29
Toevallig! Vandaag heeft de dealer mijn VDO MS systeem uit mijn vorige Fabia uitgebouwd. Met de cd-rom heb ik daar 8 jaar mee rond gereden. Je begrijpt natuurlijk dat ik wel vaker ergens ben waar het systeem geen raad mee wist (nieuwbouwwijken, wijziging rotondes, nieuwe straten etc.). Ik zal t.z.t. een TomTom aanschaffen. Dat ik dat nog niet gedaan heb, is omdat ik nog aan het rondsnuffelen ben naar een goede houder. Zo één zoals de Michelin houder. Geen last meer van zuignappen of een een geblokkeerd luchtstroomrooster zoals een Brodit houder.

Gaat het geluid ook via de luidsprekers van je bluetooth Michelin?

Trouwens, kan jij je hoofdsteun ook naar voren kantelen? Ik zag een Fabia 2 met ver naar voren gekantelde hoofdsteunen. Vind ik op zich wel prettig.

Gieliovd

Forumguru
Vergeet niet dat je ook plakkers kunt krijgen waarmee je de zuignap op je dashboard kunt bevestigen, identiek aan dit systeem.

Dit is gewoon een plakker met een volledig vlak rond oppervlak waarop je de houder vastmaakt.

Scheppie

Actief lid
Trouwens, kan jij je hoofdsteun ook naar voren kantelen? Ik zag een Fabia 2 met ver naar voren gekantelde hoofdsteunen. Vind ik op zich wel prettig.

ik heb het geprobeerd, maar de hoofdsteunen op mijn sportstoelen kunnen niet naar voren worden gekanteld...:407:

Scheppie

Actief lid
Vergeet niet dat je ook plakkers kunt krijgen waarmee je de zuignap op je dashboard kunt bevestigen, identiek aan dit systeem.

Dit is gewoon een plakker met een volledig vlak rond oppervlak waarop je de houder vastmaakt.

In de montagehandleiding (origineel Skoda Accessoire) kan ik zien dat er geboord en geschroefd is

Gieliovd

Forumguru
Ja, dat kan... maar ik heb liever géén gaten in mijn dashboard. Die Michelin navigatie is over een paar jaar oud als de weg naar Rome en dan heb je gaten in je dashboard.

Die plakker is aftermarket, niet origineel.

Bovenaan Onderaan