Ford

Detlev

Actief lid
Hocus Pocus, zeg hallo tegen mijn Focus
Zoals je leest, de tijd is aangekomen dat mijn octavia de deur uit is.
Na 3jaar 6maand vol vreugde, irritatie, ergernissen, plezier overgegaan tot de aankoop van een
Ford Focus st line x 155hp.
Bij deze ga ik hoogst waarschijnlijk de groep verlaten.
Ik heb namelijk geen octavia meer wat een vereiste is
1f609.png

Bedankt voor de vele leuke berichtjes, foto's, tips die jullie allemaal gedeeld hebben. Ik hoop dat dit forum nog lang mag blijven bestaan.
Auf Wedersehen
Detlev
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    204,5 KB · Weergaven: 46

Detlev

Actief lid
Hier riskeer ik graag een ban voor… :arghh:

Bekijk bijlage 108479
@hemi24 Rij jij maar verder met jouw software barrel.
Kwa performance heb ik geen klagen. Hij rijd en schakeld enorm vlot.

De Ford heeft van minuut 1 tot nu nog geen kik gegeven. Alles werkt vlot
De octavia daarintegen had ik van seconde 1 dat ik buiten de dealer garage reed foutmeldingen tot 3jaar ver.

Canton in de octavia is zo brak als iets.

Ik heb de optie bang en olufsen genomen op de Ford. Wat een verschil. Hij gaat dubbel zo hard als de octavia kwa geluid en klinkt duizend keer beter.

Lane assist doet wat het moet, ik hoef zelfs mijn stuur niet meer vast te houden. Bij de octavia lag ik na 10 seconden al in de eerste berm die hij zag.

Verder ga ik geen reclame meer maken.
Veel geluk in de toekomst met de VAG software :maakmegek:
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Hij gaat dubbel zo hard als de octavia kwa geluid en klinkt duizend keer beter.
Ohhh, ben ik jou dan tegen gekomen laatst ?? Je reed met gehoordempers op vanwege het harde geluid....
Mmm haalde je toch wel in met me volgeladen Caddy.. :koffie:
 

gehaktbal

Forumguru
Waarom die haat allemaal… We zitten hier toch niet in de reacties van Autoweek?! Vind de Focus een leuke auto.
Heb in 2017 eens een half jaar een nieuwe fietstas als voorloop auto gehad. Reed erg fijn, geen klagen over.

Veel fijne kilometers gewenst!
 
Wel grappig, dit topic.
Binnen ons bedrijf wordt veel Skoda Octavia en Ford Focus gereden (zo'n 80 auto's). En eerlijk is eerlijk, de minste problemen (motorisch/elektronisch) met de Focus. Die 1.0 driepitters zijn niet kapot te krijgen lijkt het wel.
De Skoda is dan weer wat goedkoper, wat ook weer zijn voordelen heeft.
 

hemi24

Forumguru
Waarom die haat allemaal…

Is geen haat: ik heb ook één keer voor een Ford gekozen.
Hoop oprecht dat de heren een betere ervaring mogen hebben met Ford dan ik het had.
Ik was na 2,5 jaar en 160d km blij dat ik weer terug was bij VAG!
 

MarcoO2

Forumguru
Mooie auto, goeie keus natuurlijk. Ik moet er nog 3 weken op wachten ;) ik heb de ST Line X genomen, daar zit de B&O al standaard in.

Al actief op Focusclub.nl?
 

Smeeuwis

Donateur
Veel plezier met je nieuwe aanwinst! Mooie auto, in goede uitvoering en mooie kleur!

Fords zijn over het algemeen prima auto's met best veel waar voor je geld. Misschien wel de beste onderstellen die je kan krijgen in dit segment. Ik heb in het verleden een C-Max (2005) en een S-Max (2020) gereden, beide heerlijk ruim en comfortabel en goed. Als ik afgelopen jaar naast elektrisch ook PHEV had mogen kiezen had de Kuga op mijn lijst gestaan.

Bij elk merk zijn wel betere en slechtere auto's te vinden. Er worden boeken en websites volgeschreven over TSI distributiekettingen en MEB platform software dus ook VAG is niet heilig. Ik heb naast Skoda en Ford meerdere Peugeots, een Land Rover en een Volvo gereden, met elke auto heb ik wel iets gehad maar nooit grote problemen.

Dus ik sluit me aan bij @Japanese Power: leef en laat leven.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb van oudsher prima herinneringen aan Ford: in de jaren 1966-1968 twee stuks Ford Taunus 12M gereden (die met een soort "oogjes" als achterlichten), 1,5 liter en gáán als de brandweer. De eerste ging helaas total loss, de tweede werd me op enig moment toch iets te duur qua brandstof en onderhoud dus die is toen ingeruild voor mijn eerste NSU Prinz 4L.

Heel goede herinneringen aan de motor, alsook aan de vrije ruimte voorin door die doorlopende voorbank en de versnellingshendel aan het stuur.
Best fijn, toen we het Oostvoornse strand nog op konden rijden... :)
 

CharlesTucker

Forumguru
Ach, het is nu eenmaal een menselijke eigenschap om voor jezelf (en anderen) je eigen keuzes te verdedigen. Dat leidt helaas soms/vaak tot wat neerbuigend gedrag jegens mensen die een andere keuze gemaakt hebben. Jammer, maar zo werkt het nu eenmaal, als je niet mee wilt doen met de "strijd" kun je het ook gewoon negeren. En gelukkig valt het op dit forum allemaal wel mee.

Overigens, mijn eerste auto was een Ford, Mondeo, gebouwd in 1993, en in 2000 tweedehands gekocht. Heel veel plezier van gehad, en geen enkel probleem gehad wat niet bij het normale onderhoud hoorde, het ding heeft me in 7 jaar nooit teleurgesteld.

Oh, en @Detlev, veel plezier met je aankoop, en blijf aub lekker hangen op dit forum, velen (ok, misschien niet allen) zijn benieuwd naar ervaringen met andere merken.
 

JeSko

Forumguru
Lekker sturende auto's zijn dit, let wel op met koelingsproblemen, de 1.0 en 1.5 ecoboost willen nogal eens oververhitten, geen "haat" zoals velen het hier noemen, maar een goedgemeende verwittiging, twee kennisen van ons werken bij Ford Noyens in Geel en zij bevestigden dit ook.

Bizar trouwens, 155 pk uit een 1.0 driecilinder, ze schijnen nog best betrouwbaar te zijn mits goed onderhoud en de juiste olie. Maar dat zal er bij TS vast niet aan ontbreken.
 
Bovenaan Onderaan