Ford Taunus 12 m p4

Skoda-MAN

Forumguru
@Blackokkie2 De echte Saab 95 is de combi uitvoering van de 96 (in 2 takt en later met V4) , en is eigenlijk mooi van lelijkheid. Heeft dus niets met de Opel versie 9-5 te maken
Maar nu gaat het wel erg :ot:
 

Canon-Eye

Forumguru
Deze auto's zijn slechts korte tijd gemaakt tussen ca 1962 en 1967. Heeft iemand die in het grijze verleden gereden e/o ervaring mee? Er was iets bijzonders m.b.t. koeling en verwarming.
Ik heb van begin 1966 tot ergens in 1968 met 2 van deze Taunussen gereden (met die "oogjes"-achterlichten) en wel met de 1,5 liter versie; eerst een tweedeurs en naderhand een 4-deurs uitvoering. Beide met doorlopende voorbank en stuurversnelling.

Van de verwarming en de koeling kan ik me geen specifieke problemen herinneren eerlijk gezegd, dus dat zal wel naar behoren gewerkt hebben.

Aanvulling: Dat door @Skoda-MAN genoemde dweilen herken ik beslist niet. Ik heb er met veel plezier in gereden.
En heus niet zo héél rustig - was zo rond de 20 destijds... :pardon:
Lag beter op de weg dan m'n daarna gekomen NSU Prinz-4, want daar moest eerst 35 kilo ijzer voorin onder het reservewiel om die een beetje in het spoor te kunnen houden...
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan