@Helmond42 Wat heet geheel gerestaureerd? alleen carrosserie of ook het technische deel?
Voor die tijd was het geen slechte auto.
Wat ik opnoemde ging niet helemaal tegelijkertijd kapot en ook niet bij alle auto's.
Ik noemde de verschillen tussen Ford en Saab.
Het weggedrag vond ik matig maar ik werkte toen bij Saab en daar vergelijk je het dan onwillekeurig mee.
Mogelijk dat het met betere schokbrekers, bijvoorbeeld Koni, veel beter geweest zou zijn.
Die auto was bedoeld voor gezinnen comfortabel te vervoeren en had dus een soepele vering.
Zoals alle auto's uit die tijd kon behoorlijke roestvorming optreden. (ik woonde toen vlak bij Zandvoort aan zee )
Goed controleren op roest, en motor is belangrijk. Let wel : zo een V4 motor klinkt heel anders dan een lijn motor, een beetje rauwer.
Bij de moderne auto's gaan ook nog steeds waterpompen, ontstekingen, distributie riemen/kettingen, olie lekken , olieverbruik, zuigerveer, turbo,s kapot.
En wat te bedenken van alle andere dingen die hier op het forum te lezen zijn, is Skoda een slechte auto?