Fluittoon onder de motorkap

wanderer

Senior Member
@skodagert
heb hiervoor een focus tdi gereden en daar hoorde ik ook altijd een fluittoon en kon niet anders verzinnen dan de turbo, de toon veranderde van sterkte al naar gelang het toerental.....heb er 150.000 km mee gereden....
 

kornee

Nieuw lid
Al aan een lek(pakking o.i.d.) in het uitlaat-systeem gedacht?
Dat kan ook zo heerlijk irritant piepen.
 

SkodaGert

Nieuw lid
@G066, Is er al meer nieuws losgekomen bij jou garage ? Of zijn er nog anderen die naar de dealer geweest is om dit probleem voor te leggen ? Ik vindt het een beetje raar omzelf naar een andere dealer te gaan. Die kunnen natuurlijk zien waar ik deze auto heb gekocht.
 

Gieliovd

Forumguru
Het is toerental ON afhankelijk.

Dan is het dus niet snel te wijten aan je uitlaatgas aangedreven turbo. Dan zou het variabel zijn, naarmate meer uitlaatgas passeert.

Je hebt ook mechanische turbo's, compressoren.

Maar dit is vreemd.
 
De dealer heeft naar de fluittoon gekeken. Deze geluid komt van de airco. Het schijnt niet zo erg te zijn. Als het erger zal worden, werdt ik verzocht om terug te komen. Gelijk de olie van de auto laten checken en half liter olie bijgevuld. Half liter kreeg ik mee. Totaal kosten van 22 Euro voor 1 liter olie. Wel erg duur.
 

EdK

Forumguru
Hebben ze wel op lekage's gecontroleerd, maw je koelingsgas was voldoende in de aircoleidingen ?
 
Beste Moderator,

Voor de zoveelste keer stoor ik mij ontzettend aan uw opmerkingen betreffende het quoten van vorige posts. Als dit voor uw website of voor u zo'n probleem geeft is het misschien een idee om deze functie te schrappen van uw website. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom u wel deze functie aanbiedt terwijl u liever niet heeft dat er gebruik van wordt gemaakt.


Jij rijdt te zuinig FredV, daarom hoor je je turbo niet..of heb je hem getsjirpt

(benieuwd of deze posting wel zichtbaar blijft..)

[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]
 

EdK

Forumguru
@ Repsaj1976: Ik denk dat het probleem voor een groot deel bij jezelf ligt in deze.
Zoals ik je nu citeer is de eerste mogelijkheid om iemand in een paar draadjes terug aan te spreken.
Tevens mogen we de Quote knop zonder ingrijpen gewoon gebruiken mits we aan de spelregels voldoen.
één daarvan is dat je de gequote tekst edit tot de relevante tekst waar je op wil reageren, en dat deze niet direct onder het bericht staat waar je op reageert.
Dus als jij reageert op een tekst die een paar blz terug staat is er geen vuiltje aan de lucht en zal er geen MOD zijn die ingrijpt.

En zoals Marco02 al zegt , lees even zijn link die hij aangeeft.
Het lijkt allemaal omslachtig maar het valt allemaal best mee en is gewoon en kwestie van gewenning !
 
Bovenaan Onderaan