Flitspalen

PizzaPieter

Donateur
Oh wauw, ik kan wel een paar plekken aanwijzen in NL waar flitspalen staan, als je er per se een paar in t echt wilt zien.

Edit: reactie mss beetje flauw, sorry. Kun je mss wat specifieker uitleggen wat je vraag is. Ik vermoed dat je de palen mist in je navigatiesysteem. Welk systeem heb je, waar heb je al gekeken, wat staat er in de handleiding etc

Laatst bewerkt:

Eltjo

Forumguru
Flitsers heb ik geïnstalleerd op mijn Columbus als POI's; waardeloos!
E.a. via https://mib-helper.com/

Om te beginnen waren het vaste en locatie van juli 2025 en wordt een signaal gegeven als je in de buurt bent. Dat betekent dat als de flitser naast de weg of in de tegenovergestelde rijrichting is, je voor niets een signaal krijgt.
En dan sla je er geen acht meer op als je een signaal hoort en daarnaast zie ik de precieze locatie op de kaart ook niet.

Nee, ik zet mijn telefoon tegen het ventilatierooster in de richel boven het scherm (daar blijft die perfect staan).

Het fijnste vind ik de (gekraakte) TomTom (kaarten via Wifi) dat helaas niet via AndroidAuto draait.
Of via AndroidAuto Waze dat volgens een oude test weinig data gebruikte, of de meer data gebruikende Google Maps (waarvan ik onlangs ontdekte dat (nu?) o.a. heel NL via Wifi op je telefoon te zetten is).
Actuele info krijg je via data.

Sygic staat ook op mijn telefoon en heb ik via AndroidAuto ook wel in een huurauto gebruikt. Op een kleiner scherm is d'r niet relevante info te groot en blijft er weinig kaart over.

Ondanks kaarten van 2025-2026 op de Columbus, kent deze de A16 tnv R'dam niet. Je krijgt via internet alleen de meest actuele verkeersinfo met een Skoda abonnement van €50/jaar, anders alleen via TMC dat trager is.

Nee, naast de genoemde nadelen vind ik ook de visualisatie van TomTom veel beter toegespitst op het rijden. Ik kijk op de kaart n.l. waar ik heen worst gestuurd en luister of kijk niet naar de instructies.

Laatst bewerkt:

MarcoO2

Forumguru
Op die manier heb je er dus niets aan…

Bik mijn Focus werkt t prima, zolang het om vast palen of trajectcontroles gaat. Mobiele flitsers geeft’ ie niet door.

Rallye

Forumguru
Ik gebruik meestal Google Maps via CarPlay, die geeft een wel heel subtiel geluidje bij een controle (vast of mobiel). Daarnaast heb ik een Flitsmeister One.

Eltjo

Forumguru
Niet te hard rijden werkt ook héél goed ;)
Sorry, kon t niet laten...
Klopt, doe ik in principe ook niet.
Het is wel handig dat je er aan herinnerd wordt nog eens naar je teller te kijken.

Helaas, heb ik dit jaar met 1-2 heen en weer rijden >25 jaar 1-2 x dwars door D binnen 1,5 uur 2 bekeuringen gereden. 128 waar 120 mocht en even later net na een snelheidsbeperking 56 waar 50 mocht.
Later dit jaar een bekeuring in B waar ik voor het eerst reed (met TomTom die net gewaarschuwd had).
Reden: afleiding over waar moet ik precies heen?

Bovenaan Onderaan