Flitsers heb ik geïnstalleerd op mijn Columbus als POI's; waardeloos!
E.a. via
https://mib-helper.com/
Om te beginnen waren het vaste en locatie van juli 2025 en wordt een signaal gegeven als je in de buurt bent. Dat betekent dat als de flitser naast de weg of in de tegenovergestelde rijrichting is, je voor niets een signaal krijgt.
En dan sla je er geen acht meer op als je een signaal hoort en daarnaast zie ik de precieze locatie op de kaart ook niet.
Nee, ik zet mijn telefoon tegen het ventilatierooster in de richel boven het scherm (daar blijft die perfect staan).
Het fijnste vind ik de (gekraakte) TomTom (kaarten via Wifi) dat helaas niet via AndroidAuto draait.
Of via AndroidAuto Waze dat volgens een oude test weinig data gebruikte, of de meer data gebruikende Google Maps (waarvan ik onlangs ontdekte dat (nu?) o.a. heel NL via Wifi op je telefoon te zetten is).
Actuele info krijg je via data.
Sygic staat ook op mijn telefoon en heb ik via AndroidAuto ook wel in een huurauto gebruikt. Op een kleiner scherm is d'r niet relevante info te groot en blijft er weinig kaart over.
Ondanks kaarten van 2025-2026 op de Columbus, kent deze de A16 tnv R'dam niet. Je krijgt via internet alleen de meest actuele verkeersinfo met een Skoda abonnement van €50/jaar, anders alleen via TMC dat trager is.
Nee, naast de genoemde nadelen vind ik ook de visualisatie van TomTom veel beter toegespitst op het rijden. Ik kijk op de kaart n.l. waar ik heen worst gestuurd en luister of kijk niet naar de instructies.