Flinke zijschade rode Citigo met foto"s

rikusples

Senior Member
Vorige week al een nieuwe voorruit, gistir middag in haarlem kwam een seat uit de rijbaan voor linksaf ineens op mijn rijbaan voor rechtdoor.
Bij de rijen stonden te wachten voor rood licht toen mijn rij mocht rijden en ik net gas gaf kwam de seat mijn kant op en pakte als eerste het voorste spatbord en toen voordeur achterdeur en achterwielkast en achterbumber.
Gelukkig alleen plaatschade bij de seat het rechter voorscherm.
Deze bestuurder was wel erg geschrokken. 20130125_135440[1].jpg 20130125_135434[1].jpg 20130125_135427[1].jpg
 

Fabia

† In Memoriam
Het zit je niet mee met je Citigo. Je hebt toch wel een schadeformulier opgemaakt? Heeft de Seat rijder schuld bekend?
 

rikusples

Senior Member
Alles is in vrede geregeld, we zitten beide bij skoda dealer Martin schilder en ook de zelfde verzekering.
Heeft schuld bekend en vermeld op het schadeformulier.
 

Cordoba

Forumguru
Sterkte met de afhandeling Rikus. Ik krijg overigens wel de indruk dat de Seatrijder min of meer bewust via de verkeerde voorsorteerbaan een inhaalactie wilde doen.
 

Cordoba

Forumguru
@Rikus: misschien is het handig om direct een claim wegens waardevermindering te doen. Rood is een lastige kleur, zeker omdat rood na verloop van tijd nog wel eens wil verkleuren, je loopt dus kans dat je kleurverschil krijgt, en dat is een erkende voorwaarde om een extra schadevergoeding wegens waardevermindering te krijgen.
 

Inge

Lid
Rikus, succes met de afhandeling. En zou inderdaad een claim qua waardevermindering maken. Nee heb je ja kun je krijgen.

Cordoba - slimme tip. Ondanks dat mijn auto niet roos is maar (mooi) groen ga ik die zeker onthouden.
 

rikusples

Senior Member
Goed idee van de waarde vermindering.
Ik heb net de foto"s geupload naar het schade bedrijf en dit vermeld en de vraag gesteld of de auto dan niet total llos is.
Ben benieuwd.
 

skodaboy

Forumguru
ooh,das idd een goede 'tik' geweest,de volledige linkerkant geschuurd en gedeukt.
op het 'eerste' zicht denk ik niet dat de wagen total loss word verklaard..
het zal er vanaf hangen hoe hoog de carrossier het prijsbestek maakt en wat de verzekering beslist...

ik zie ook dat jullie beide bij dezelfde verzekeringsmaatschappij zijn,ik weet niet hoe dat in NL is,
maar hier in Belgié bestaat de kans er toe,dat zo'n schadegevallen in 50/50 regeling worden uitgesproken..

bv;stel je krijgt een aanrijding op een parking,beide chauffeurs hebben dezelfde vezekeringsmaatschappij,
zeer grote kans dat de verzekering zegt,50/50 regeling.
maar of dit ook zo is als je een ongeval op de openbare weg krijgt met dezelfde verzekeringsmaatschappij weet ik niet...:crazy:
 

Cordoba

Forumguru
In 1e instantie was ik nogal verbaasd over mogelijk 'total loss', na foto's bekijken het idee dat er maximaal een nieuw bestuurdersportier in zou gaan, vanwege de vervelende deuk onderin bij het scharnier. Na nog eens goed kijken zie ik toch wel een lelijke buts op de deurdorpel, waarbij het de vraag is hoeverre de dragende delen eronder een tik hebben gehad (zou eventueel nog krom kunnen zijn). Als de auto krom is, dan wordt het echt een heel ander verhaal, anders is het vooral heel veel spuitwerk en wat deukjes.
 

Constant

Erelid
ik zie ook dat jullie beide bij dezelfde verzekeringsmaatschappij zijn,ik weet niet hoe dat in NL is,
maar hier in Belgié bestaat de kans er toe,dat zo'n schadegevallen in 50/50 regeling worden uitgesproken..

bv;stel je krijgt een aanrijding op een parking,beide chauffeurs hebben dezelfde vezekeringsmaatschappij,
zeer grote kans dat de verzekering zegt,50/50 regeling.
maar of dit ook zo is als je een ongeval op de openbare weg krijgt met dezelfde verzekeringsmaatschappij weet ik niet...:crazy:
In Nederland loop je dat risico alleen bij onduidelijke situaties waarin niet objectief is vast te stellen wiens schuld het is. Dat heeft niets te maken met wel of niet dezelfde verzekeringsmaatschappij. Je voorbeeld van een parking is een goed voorbeeld, stel het is een onoverzichtelijke parking, geen rijbanen aangegeven etc, twee auto's komen elkaar tegen, probeer dan maar eens achteraf vast te stellen wie verkeerd heeft gehandeld.
 

Noord26

Forumguru
Financieel gezien gaat men uit van een totaalbedrag van 2/3 van de dagwaarde om total-loss te verklaren. De dagwaarde (voor een verzekering) ligt natuurlijk niet zo erg hoog van een kleine auto tov een grotere en luxere auto.
 

Cordoba

Forumguru
áls ie total loss verklaard zou worden, zou de TS toch een nieuwe krijgen omdat de auto nog maar enkele weken oud is? Er zit wel verschil tussen de verschillende verzekeringsmaatschappijen, maar volgens mij bij iedere maatschappij sowieso het 1e jaar de nieuwwaarde bij total loss.
 

rikusples

Senior Member
Gister even langs het schadebdrijf gereden om te horen wat zij ervan vinden, voor dat de auto op 6-2-2013 via de dealer naar hun toe gaat, de deur wordt vervangen als een nieuwe goedkoper is dan uitdeuken.
 
Bovenaan Onderaan