FL stuur in PreFL en recall

Highway

Forumguru
Ik weet dat er een aantal personen zijn die een facelift stuur in hun pre-facelift Superb 2 hebben geplaatst.

Nu is er een recall op de airbags van 2012 t/m 2018. Echter - als je zelf een ander stuur en airbag geplaatst hebt hoe zit het dan?
Skoda weet natuurlijk niet dat je een ander stuur hebt geplaats.

Ik heb info opgevraagd bji Skoda, deze geven aan dat, gezien het gaat om een aanpassing zij hier niets mee doen.

Dat houdt dus in dat je met een mogelijk gevaarlijke airbag rond rijdt. Hoe hebben andere die hun stuur hebben vervangen dit gedaan?
 

Antera

Donateur
Dat klopt inderdaad. Dealer geven geen garantie op door jouw zelf aangebrachte materialen. Je krijg alleen dat vergoed wat er origineel in de auto hoort. Misschien als je niks had gezegd hadden ze de airbag zo vervangen, Dat zou me ook niks verbazen
 

Highway

Forumguru
Een dealer vervangt niet zomaar een airbag. Zij kunnen alleen de airbag vervangen als deze wordt terug geroepen, via de VIN code. Dus niets zeggen zal vrees ik geen oplossing zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Pindasaus

Forumguru
Waar heb je je stuur gekocht? Misschien kan je het daar proberen. Deze winkel heeft je, zonder het te weten, een ondeugdelijk product verkocht.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
@Highway : volgens mij heb je weinig keus, aangezien je op eigen houtje een ander stuurwiel hebt geplaatst.
Dus of je laat de airbag zitten, óf je vervangt deze op eigen kosten.

Wat je nog zou kunnen proberen is om iets vergoed te krijgen via Takata.
 

hemi24

Forumguru
Als je het serienummer kunt achterhalen en deze kunt laten checken is wellicht de kortste klap inderdaad!

:thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan