First time in AMG

sitechris

Donateur
Heb vandaag even gereden met een SLK AMG bouwjaar 2012. De 5.5 ltr atmo V8 is de beste motor die ik ooit heb mogen proeven. Retesnel (423 pk/539 nm), maar vooral een echte brutus. Klinkt bijna overdreven agressief. Ik ben een paar keer even de Leidse Rijn tunnel heen en terug gegaan, was echt bizarre ervaring. Naast een brute klank is het blok sowieso extreem agressief. Verwacht geen nuances of nadenktijd. Ongeacht het toerental, het is rammen en gaan. Echt een fantastisch blok! Ik heb inmiddels al bijna al mijn ledematen te koop gezet op Marktplaats om centjes te sparen voor ook zo'n AMG.

Eigenlijk doet de rest er niet meer toe. Al had Mercedes kerkbanken geplaatst in plaats van de voorstoelen en de versnellingsbak verkleed met prikkeldraad, dan nog wil je hem hebben. Maar voor de volledigheid...alles aan de AMG is top. De materialen (aluminium en carbon), de vormgeving, de geweldige stoelen (nappaleder) en allerlei zinvolle en zinloze opties die het leven veraangenamen. Bijvoorbeeld een panoramadak die je met een knopje kunt dimmen, airscarf en dat soort geintjes. Hij zit goed, stuurt goed etc etc. Gewoon top! Verrast was ik overigens door het comfort. Hij veert soepeler dan mijn GTI.

Wat kan beter? Eeehmmmm, dan moet ik lang zoeken. Bij een auto die de perfectie nadert moet je echt met een vergrootglas zoeken en is het vaak een kwestie van persoonlijke smaal. Maar vooruit, ik vind de automaat net wat te lief (lees: te soepel) voor de auto. Ik mis een ruw randje. Imo past een bak die de versnellingen keihard en lomp erin ramt net wat beter bij de auto. En ik vind een net wat hardere vering wel prettig bij zo'n auto.

Maar overall.....geweldige auto.

Overigens is mijn filmpje mislukt, de microfoon kon het geluid niet zo goed verwerken. Dat is wel jammer. Maar de auto is van mijn zwager die in Zwitserland woont, dus dat maken we volgend jaar zomer wel weer een keer goed :)
SLK 55 AMG - YouTube
 

sitechris

Donateur
Ik nam een flauwe bocht met even vrij veel gas, maar vond dat het ESP wel erg vroeg ingreep door het vermogen af te knijpen. Het ESP uitzetten heb ik niet gedaan. Lijkt me niet verstandig in een auto die je pas net een kwartiertje rijdt. Wegligging is verder erg goed, maar ik had wel graag gezien dat de auto een tandje harder geveerd was.
 

Rallye

Forumguru
Ik heb goed herinneringen aan een fietstocht die onderbroken werd door een voorbijrijdende SLK AMG. Alsof je een Spitfire hoort aankomen en weer hoort weggaan......
 

sitechris

Donateur
Eens, het geluid is echt met afstand de beste attractie van de auto. Wat een geweld. Mbt de prijs, in NL is de auto onbetaalbaar maar in Duitsland/Zwitserland is het al wat minder schrikken. De eigenaar woont in Zwitserland en heeft hem in Duitsland gekocht. Scheelt 50k met Nederland. Met dank aan onze milieuregeltjes....
 

ertromp

Forumguru
Het zijn echt geweldige auto's die Mercedessen AMG's!!!!

Maar vergeet vooral de McLaren SLR Edition niet. Onlangs zag ik er nog 1 in Alkmaar te koop staan voor € 275.000,- ex BPM.

Gelukkig heeft mijn eigen Mercedes W108 4,5 ltr 8 cilinder ook een fenomenaal geluid en een wegligging om bij weg te dromen:

mbnf280se45721.jpg


[h=2][/h]
 

sitechris

Donateur
Dat is ook een royale Benz zeg! Is daar al een topic voor aangemaakt? Verdient zo'n schoonheid imo zeker! Schitterende auto!
 
Bovenaan Onderaan