Finally! Even voorstellen...

Jedi

Lid
Ik volg het forum al een paar maanden, maar met name consumeren en nog niet bijdragen... met name omdat ik mijn Superb nog (steeds) niet had ontvangen. Maar nu eindelijk wel! Daarom even tijd om me voor te stellen:

Tjidde, woonachtig in het o zo mooie Huizen :), tezamen met mijn vrouw en drie zoons (8, 6 en 2,5). En geen Friese achtergrond (gezien mijn naam) maar van oorsprong een Tukker ;).

Werk met veel plezier op het hoofdkantoor van een leasemaatschappij (oei.. glad ijs :D) en mocht een nieuwe leaseauto uitzoeken. Ik moet dan ook bekennen dat ik niet direct merktrouw ben qua leasing (prive weer wel), dat is het voordeel of nadeel van mogen leasen. Ik ben van Ford Focus, naar VW Passat, naar Audit A4 Avant naar een Citroen DS5 Hybride gegaan.

Echter is mijn eisenpakket iets veranderd, met tegenwoordig 3 zoons heb ik gewoon meer ruimte (op de achterbank) nodig en ik wil gewoon nog niet aan een SUV/7-zitter. Mede daarom viel mijn oog op een Skoda Superb!

Configuratie is als volgt:
Superb III Hatchback 2.0TDI (190PK) Style Businessline
- Kleur Moon White
- 19inch Phoenix Antraciet
- Dynamic Chassis Control
- Electrisch verstelbare voorstoelen
- Hild Hold Control, Sunset
- Verwarmbare voorruit.

Ik heb mijn auto begin februari '16 besteld en tot mijn schrik was de verwachte leverdatum half september. Wilde hem graag mee naar Zuid-Frankrijk eind juli maar dat kon ik dus vergeten.

Ook gebeld door de dealer dat vanwege het nieuwe modeljaar de achteruitrijcamera niet meer standard (style businessline) werd geleverd, maar alleen apart en alleen in combinatie met de achterruitwisser (die ik bewust had weggelaten)..

Omdat dit vereiste dat mijn auto opnieuw door het acceptatieproces heen ging heb ik het maar zo gelaten.

Toen werd ik gebeld dat de auto waarschijnlijk toch eerder werd geleverd en wel half juli! Ik blij, kon hij toch mee op vakantie. Waarschijnlijk.. omdat de fabriek in Tsjechie ook nog 2 weken dicht ging en als ik pech had.. En zo gebeurde natuurlijk :tongue:.. Mijn auto was al geboren en stond ongeveer letterlijk voor de roldeur toen deze 2 weken op slot ging.

Uiteindelijk afspraak gemaakt voor na mijn vakantie en mocht hem op 12 augustus ophalen :cheer:. Terwijl de verkoper mij ophaalde bij het inleverpunt van mijn vorige auto, zei hij dat er nog wel iets opmerkelijks was aan de auto.. Oh?

Ehm.. u wilde toch geen achterruitwisser op de auto? Dat klopt! Ehm... die zit er wel op! :shocked: Maar er zit ook een achteruitrijcamera op.. Waarschijnlijk is er toch iets fout gegaan in de fabriek omdat het eerst wel in de bestelling zat.. dus is het er toch op gekomen...

Haha, heb het maar zo gelaten...:D.

Dus rijd nu al twee weken rond in de Superb en moet nog behoorlijk wennen! Een behoorlijk verschil met de DS5: groter (duh), totaal andere stoelen, DCC is echt wel wennen (maar nodig!), een stuk sneller etc.

Maar bevalt goed tot dusver en hoop dan ook veel te lezen en bij te dragen op het forum!

Enjoy the weekend!
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Welkom, maar waarom gewacht tot na levering? Je had de smart van het wachten kunnen delen en gedeelde smart is halve smart. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jedi

Jedi

Lid
Welkom, maar waarom gewacht tot na levering? Je had de smart van het wachten kunnen delen en gedeelde smart is halve smart. ;)
Dank! En het forum is gewoon snel :jaja:, voordat ik kon reageren was het al gezegd :D. Maar daar gaat verandering in komen :thumbsup:.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik zie eigenlijk nu pas dat je bij een leasemij werkt. Blijkbaar is dat dus ook geen garantie voor een juiste levertijd of zelfs een juiste configuratie. Eigenlijk belachelijk, moet ik eens proberen, een andere configuratie leveren dan besteld, lekker zoutzuur door een rvs afsluiter sturen, daar wordt je blij van! :laugh:
 

Jedi

Lid
Ik zie eigenlijk nu pas dat je bij een leasemij werkt. Blijkbaar is dat dus ook geen garantie voor een juiste levertijd of zelfs een juiste configuratie.
Nee, op modelyear changes hebben we geen invloed; dat is het 'recht' vd producent in de kleine lettertjes bij bestelling. Maar buiten modelyear changes (dus gewoon een menselijke fout) natuurlijk wel: dan is of de leverancier of de leasemij aansprakelijk. En geloof me, dat gebeurt echt nog wel eens... Blauw besteld door klant, verkeerde productcode ingetypt en hoppa: zwart geleverd :banghead:.
 

B.Stuurder

Forumguru
Nee, op modelyear changes hebben we geen invloed; dat is het 'recht' vd producent in de kleine lettertjes bij bestelling. Maar buiten modelyear changes (dus gewoon een menselijke fout) natuurlijk wel: dan is of de leverancier of de leasemij aansprakelijk. En geloof me, dat gebeurt echt nog wel eens... Blauw besteld door klant, verkeerde productcode ingetypt en hoppa: zwart geleverd :banghead:.
Oww, dat is lullig. Kan ik me bij de T ford echter wel voorstellen. ;)
 

Cordoba

Forumguru
Welkom Jedi. Mooi verhaal van de productie en levering van je auto: ik krijg de indruk dat vóór de vakantie al de camera gemonteerd was, en na de vakantie zag men dat er geen achterwisser op zat en wel een camera, en dat kon natuurlijk niet meer na de vakantie....
 
  • Leuk
Waarderingen: Jedi
Bovenaan Onderaan