Files ontwijken met Amundsen/Columbus?

harry123

Actief lid
Bij mijn weten kan bij de Amundsen alleen worden gekozen voor helemaal aan of helemaal uit d.m.v. een "vinkje" achter "Dynamische routebegeleiding".
Hm, dat is dan toch wel een functioneel verschil... Jammer dat ik dat niet eerder wist; misschien had ik dan toch wel gekozen uiteindelijk (inclusief nog wat andere argumenten) voor de columbus...
 

mvneerbos

Senior Member
Het is inderdaad zoals @Darkside zegt:
Ik weet niet hoe het geregeld is op de Amundsen, maar op je Columbus kies je voor Map.
Onderaan je scherm zie je een aantal opties; de 2e van links is Navigatie.
Kies daarin voor Route-opties.
De 2e van boven is Dynamische begeleiding. Daar kan je kiezen voor Uit, Handmatig of Automatisch.

Dat is dan wel een hele verbetering t.o.v. mijn huidige RNS315 uit de Seat. Die geeft nooit fileinformatie met alternatieve, behalve wanneer je zelf midden in de file staat. Kleurt de weg ineens rood en krijgt je de melding; "Let op: Verkeershinder". No sh*t sherlock, sta compleet vast hierzo! :nono:
 
  • Leuk
Waarderingen: svdm

RoelF

Forumguru
Klopt. Het lijkt er op dat de keuze 'handmatig' niet op de Amundsen aanwezig is. Ik heb 'm in ieder geval uit staan.
Je kunt bij het file overzicht wel kiezen om alleen de files op de route te tonen. Dat is dan wel weer handig.

Zo zijn er meer verschillen die je niet direct uit de folder leest. Zo is de optie 'Maxidot in kleur' meer dan dat. De resolutie is hoger (ziet er mooier uit, achtergrondmotiefje enzo en beweegt vloeiend bij bladeren). Dat viel me op toen ik laatst een een leen O3 mee had.
 

Darkside

Forumguru
Idd gecontroleerd. En bij de columbus staat hij idd bij opties en kan je kiezen voor handmatig. Op zich vreemd dat de amundsen dit niet heeft.
 
Is er iemand die weet hoe het is bij de mib Columbus in de O3,
Ik kan volgens mij alleen maar de dynamische route aan zetten, dan gaat die automatisch een nieuwe route berekenen zonder dat ik daar invloed op heb. Of heb ik iets over het hoofd gezien?
 

RoelF

Forumguru
@jpauwels Ik denk dat je de voorgaande berichten in dit onderwerp over het hoofd hebt gezien. oa. Sparkie noemt hoe het werkt op de Columbus.
 
@RoelF volgens mij heb ik daar alleen de optie om aan of uit te schakelen. Vandaar dat ik dacht dat dit op ober de 'oude' Columbus ging. Ik ga morgen nog eens kijken op die plek :)
 

Darkside

Forumguru
De zaken lopen idd beetje door mekaar oud/nieuw. Amundsen/columbus.
De manier beschreven is Iig op de oude columbus. Maar ben wel benieuwd of het ook mogelijk is op de nieuwe. Hoe wel tmc en de aanbevolen route niet altijd even goed werken is het wel fijne optie
 
Ik ga het morgen nog even bekijken en uitzoeken, ik hoop dat het kan, ik wil niet altijd een andere route, en Zeker niet automatisch.
Ik zal laten weten wat ik al dan niet heb gevonden.
 
ra8ute3a.jpg


De enige mogelijkheid die ik kon vinden is het vinkje achter dynamische route aan of uit zetten.
Ik heb dus geen mogelijkheden gevonden deze op handmatig o.i.d. Te zetten.

Als iemand meer instellingsmogelijkheden weet te vinden hoor ik het graag. Voor nu denk ik dat het met de nieuwe mib Columbus niet mogelijk is hier invloed op uit te oefenen.
 

harry123

Actief lid
ra8ute3a.jpg


De enige mogelijkheid die ik kon vinden is het vinkje achter dynamische route aan of uit zetten.
Ik heb dus geen mogelijkheden gevonden deze op handmatig o.i.d. Te zetten.

Als iemand meer instellingsmogelijkheden weet te vinden hoor ik het graag. Voor nu denk ik dat het met de nieuwe mib Columbus niet mogelijk is hier invloed op uit te oefenen.

Eh...jij hebt een EBL met een Amundsen? Ik dacht dat de EBL standaard de Columbus had?
 

harry123

Actief lid
Gewoon even de handleiding er bij pakken of zullen we dat pas op pagina 5 doen? hahaha!

Bekijk bijlage 23011
In de columbus-handleiding staat dit volgens mij niet beschreven, terwijl hier op het forum gezegd wordt dat het wel mogelijk is. De Amundsen-handleiding heb ik er niet bijgepakt, maar ben er nu vrij zeker van dat het daar iig niet op kan ;)
 

RoelF

Forumguru
Wat bedoel je precies Harry? Zoals je in het screenshot kan zien, is dit de columbus handleiding.
 

harry123

Actief lid
Wat bedoel je precies Harry? Zoals je in het screenshot kan zien, is dit de columbus handleiding.
Je screenshot is te klein om te lezen bij mij :tongue:

Wat ik bedoel: ik heb de handleiding van de MiB Columbus erbij gehad. Hier werd niet gesproken over het instellen van de dynamische routegeleiding op handmatig (of ik heb dat niet gevonden); het is dynamisch automatisch of uit. In dit topic is aangegeven dat het wel mogelijk is met de MiB Columbus, maar niet in de handleiding staat meen ik.

Of ik ben het spoor helemaal bijster, dat kan ook nog.
 

RoelF

Forumguru
Ik lees het zelfde in de handleiding van de Columbus. Het is niet mogelijk is om de alternatieve route op handmatig te zetten. Hij staat aan of uit. Net als bij de MiB Amundsen. Op de oudere uitvoering van de Columbus was het blijkbaar wel mogelijk.
 
Het is wel degelijk een foto van de mib columbus:) misschien dat het een beetje vertekend op de foto. Ik had het ook biet gevonden inde handleiding maar was benieuwd of het toch niet mogelijk was.

Jammer maar helaas dus
 
Bovenaan Onderaan