Columbus Filemeldingen uitgebreid?

MarcoO2

Forumguru
Vandaag hoorde ik op de radio dat het de drukste avondspits van het jaar was. Ik dacht, ff checken wat mijn Columbus ervan denkt. Dus ik druk op TMC en zie tot mijn stomme verbazing een lijst met 246 files verschijnen... inclusief N-wegen en dergelijke.

Had dat nog nooit eerder gezien, jullie wel? Of is er iets veranderd in de RDS-gegevens?

15707145487_34fbec2454_b.jpg
 

Pendragon

Forumguru
Ook niet gezien, was gelukkig ook net voor de dikke file thuis. Wat me wel opgevallen is de laatste tijd is dat er bij is gezet hoe snel ze nog rijden in de file (20km/u of 10km/u etc.). Klopt ook niet altijd, maar wel handig. 246 meldingen is ook wel heel veel, dat wordt wel heel onoverzichtelijk ;)
 

Sparkie

Forumguru
Is dat de nieuwe of oude Columbus?

Mijn ervaring is dat de Columbus het vaak laat afweten als er veel files staan. Ik zie dan helemaal geen files in mijn Columbus.
 

Rene C

Forumguru
Dit is volgens mij ook al in het nieuwe Columbus topic genoemd. Er is of was een problem met de TMC informatie die wordt gestuurd en daarom sturen/stuurden ze maar alle informatie die ze hebben.

Ik heb idd altijd wanneer ik kijk bij de verkeersmeldingen een hele berg staan, maar de N-wegen zijn en de laatste maand weer tussenuit.
 

Spector

Forumguru
niet in deze aantallen, wat mij wel opviel was dat de snelheid van het verkeer erbij vermeld staat ( als op de foto ) was mij nog niet eerder opgevallen.
 

staal

Actief lid
Ik ben er al helemaal klaar mee, de TMC functie is niet uit te zetten op mijn Amundsen (plus) Dus als ik de ring van Utrecht naar mijn werk rij (20 minuten) dan krijg ik 4 keer de melding "let op verkeershinder" erg irritant dat je het niet kan uitzetten!
 

staal

Actief lid
Daarom heb ik er ook spijt van die Amundsen +. Overigens; zit er op een Columbus een Loudnessfunctie?
 

tist

Actief lid
Daarom heb ik er ook spijt van die Amundsen +. Overigens; zit er op een Columbus een Loudnessfunctie?
Op de mijne allesinds niet, is van begin dit jaar. Staat wel in de handleiding, heel duidelijk he die handleidingen :lezen:
 
Bovenaan Onderaan