Columbus File informatie in kilometers

Thorgal

Forumguru
Hallo,

Ik ben nu bijna 2 weken de trotse bezitter van een O3C EBL met het nieuwe columbus systeem.
Op dit systeem zit een knop voor Traffic informatie.
Wat me hierbij opvalt (en niet in positieve zin) is dat er alleen maar files worden gemeld waar je wel op in kan zoomen maar dat er geen lengte in kilometers of vertraging in minuten bij staat.
Is dat een instelling die ik heb gemist of kan dat niet?
 

Eppiegrande

Actief lid
De columbus bedenkt dat niet zelf. De gegevens worden doorgeheven (tmc) en columbus geeft deze weer. Buitenland vaak meer info meegestuurd. Is dus gewoon beperkt.doorgeven van info.
 

TedVlemmings

Forumguru
Dat idee had ik ook, maar tmc komt van radiozenders af, en tijdens de nieuwsbulletins wordt vaak wel verkeersinformatie met meer info verteld (aantal km's, tijd etc) dus die uitgebereidere informatie is wel voorhanden maar wordt digitaal waarschijnlijk niet uitgezonden?
 

Eppiegrande

Actief lid
Klopt, hangt ook van de zender af 538 bv gebruikt van TomTom. Die TMC is betaald/abonnement en uitgebreider.
 

Thorgal

Forumguru
Hoorde van een collega dat op de oude Columbus (uit superb) wel extra informatie beschikbaar was.
Dan is het vreemd dat dat nu niet meer het geval is (heb zelfs de handleiding hiervoor bekeken :pieker:)
 

Barrokok

Actief lid
Ik stoor me hier ook aan, file-informatie zonder de lengte erbij is niet handig.

Ik heb vandaag een stuk door België gereden en daar wordt de lengte van de file wel vermeld. Het heeft dus inderdaad te maken met de data die er wordt doorgegeven.

Kun je ergens instellen van welke zender de info moet worden gebruikt, dan kun je eens kijken of er verschil is tussen de verschillende zender.
 

MarcoO2

Forumguru
Nogmaals, dat ligt niet aan de Columbus, maar aan de TMC-informatie. Ook de oude columbussen hebben t nu niet meer.
 

Barrokok

Actief lid
Kun je niet selecteren welke TMS informatie de Columbus moet gebruiken? Ik dacht dat de TMS informatie zender afhankelijk was, maar misschien heb ik het mis.
 
Bovenaan Onderaan