Fietsenhouder voor IN de bagageruimte?

Captain Hook

Forumguru
Iemand ervaring met de fietsendrager die bestemd is voor gebruik IN de auto?
Is dat een beetje praktisch/handig?

Je kunt bij Skoda zo'n drager krijgen (3T9 056 700) die je in de bagageruimte monteert. Bij b.v. de Roomster en de Yeti kun je dan 1 stoel laten staan in de kofferruimte en ernaast zo'n fietsenrek monteren.

Maar krijg je een fiets een beetje makkelijk naar binnen? En hoe stabiel zit dat? Wiebelt het tijdens het rijden erg veel bijvoorbeeld?

MarcoO2

Forumguru
Ik heb er geen ervaring mee. Maar even googlen levert deze quote op: "Om te benadrukken hoe ruim de Fabia Combi is: Skoda levert een fietsenrek waarmee twee fietsen in de auto kunnen worden vervoerd. Let wel op de kleine lettertjes: om de fietsen in de auto te kunnen passen moeten de voorwielen van de rijwielen worden verwijderd.`

Ik weet niet of je er blij van wordt als je steeds de voorwielen moet demonteren. Maar misschien hoeft dat niet bij de Roomster en de Yeti? Anders misschien ff langs de dealer?

Captain Hook

Forumguru
@MarcoO2: bedankt voor de link.

Voorwiel demonteren is secondenwerk, daarvoor heb je uitvalnaven. :winkie:

Ik heb al bij diverse Skoda dealers gekeken, maar niemand heeft zo'n fietsenrek voor in de auto voorradig. Ik was juist benieuwd naar praktijkervaringen van mensen die er mee rondrijden. Nou ja, hopelijk komt er nog een lezer voorbij die zijn ervaring wil delen. :icon_smile_question

MarcoO2

Forumguru
Aha, dan heb jij andere fietsen dan ik in de garage heb staan! ;)

Succes met zoeken in ieder geval!

wimv

Actief lid
@Captain Hook: ik heb een tijdje geleden met belangstelling staan kijken naar de inbouw van zo'n "inpandige" fietsendrager. Ziet er werkelijk indrukwekkend uit hoor maar hou er wel rekening mee dat er een gerede kans is dat "normale" fietsen niet passen !! Je moet een kleiner formaat fiets hebben wil de zaak nog dicht kunnen. De personen bij wie de drager werd ingebouwd (in een Roomster) hadden speciaal andere fietsen (mountainbikes) hiervoor gekocht. Volgens mij ook via de dealer nota bene. Mijn advies: laat je vooraf goed hierover informeren zodat je niet achteraf met een opbergsysteem zit waar je eigen fiets(en) niet inpassen.
Wim

Bovenaan Onderaan