Fietsendrager Octavia Combi

Pieter_Ibiza

Forumguru
Voor de aankomende zomer een het orienteren voor een fietsendrager. Voorkeur heeft een variant voor 3 fietsen. Spinder heeft deze, Thule ook.

Iemand ervaring? En foto van een Octavia combi met een fietsendrager.
 

fonzamundo

Forumguru
Wij hebben een tweedehands Thule gekocht (type Thule Euroway 947)

Voordien heel wat reviews gelezen en gewikt/gewogen, maar uiteindelijk toch voor Thule gegaan.
Zeer solide, bevestiging is handig (al is dit bij de nieuwe types nog beter) en ook kantelbaar (al zijn de meeste dat tegenwoordig wel)
Tevens: een neef van mij heeft net dezelfde (maar voor twee fietsen) en die is daar super tevreden mee.

Foto heb ik helaas niet; de OIII waarop deze moet komen is er nog niet
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb jarenlang een Spinder gehad,voldeed wel maar niks bijzonders. Toen ik een opvouwbare wilde om makkelijker te kunnen meenemen als we met de caravan op pad gaan heb ik uiteindelijk voor Thule gekozen.
Ook op de caravan en voor de kajak-dakdragers heb ik nu alles van Thule. Niet goedkoop, maar bewezen betrouwbaar, en dat is ook wat waard.
 

rafa

Nieuw lid
Wij hebben (sinds 2 jaar) de Thule EuroRide 943 achter de Octavia 3, naar volle tevredenheid. Montage fluitje van een cent, ook is het eenvoudig om de Thule op de trekhaak te plaatsen. Tijdens het rijden zit ie muurvast en ook tijdens lange (snelweg)ritten levert het geen probleem op.
Het is alleen wat pielen om er 3 fietsen op te zetten, het vereist even wat handigheid om de fietsen op de juiste positie ten opzichte van elkaar te krijgen en ze dan goed vast te kunnen zetten. Dus dat doen we meestal met z'n tweeen.
Wanneer er maar 2 fietsen geplaatst worden, is er geen enkel probleem.

Dit fietsenrek was voor mij de enige serieuze optie als het gaat om een drager voor 3 fietsen.
 

Pieter_Ibiza

Forumguru
Het is een Thule geworden met plaats voor 3 fietsen:
20a46eu.jpg

71senp.jpg
 

Pieter_Ibiza

Forumguru
Ja, fietsje staat als een huis. Het is even passen en meten met de armen, maar ze staan super vast. De armen zijn goed flexibel qua hoogte, ideaal.
Roze fietsje is trouwens 14 inch.
 

fonzamundo

Forumguru
Ja, fietsje staat als een huis. Het is even passen en meten met de armen, maar ze staan super vast. De armen zijn goed flexibel qua hoogte, ideaal.
Roze fietsje is trouwens 14 inch.

Bedankt voor je toelichting!
Heb trouwens exact dezelfde fietsendrager dus dat zit wel snor...

Had gelezen dat Thule ook zo'n adapter verkoopt voor damesfietsen (en fietsen zonder "standaard" kader), maar aan jouw foto te zien, zal dat voor ons niet nodig zijn (standaard herenfiets, damesfiets en kinderfiets van 22 inch).

Waar een forum toch allemaal goed is voor hé :dankje:
 

Niels83

Forumguru
Die adapter heb ik met de hand kapot gedraaid.dat ziin 2 haken met een buis er tussen. Ik vond het maar los zitten dus steeds doorgedraaid. Uiteindelijk de haken verbogen.
 
Bovenaan Onderaan