Fietsdrager op achterklep

Tees

Donateur
Er is wel een losse kenteken/verlichtingsunit te koop bij Thule, maar die moet wel ergens op aangesloten worden...namelijk een trekhaak-stekkerdoos. En als je die al laat installeren kan je net zo goed meteen een trekhaak erbij laten zetten.

Ik heb zelf deze ook gebruikt op de F1c, en toen zelf een kentekenhouder erop geknutseld (op t uiteinde van de horizontale dragers). Dan had ik iig een kenteken, en semi-zichtbare verlichting. Ik reed er dan ook nooit 's avonds mee, dat scheelt wel. Maar het is niet helemaal volgens de regels.

Canon-Eye

Forumguru
Een 3e remlicht op een lichtbalk heeft in het algemeen ook geen zin, omdat zo'n lichtbalk in de regel laag zit (denk aan bootaanhangers e.d.) en zo'n derde remlicht juist hóóg moet zitten zodat het in beginsel zichtbaar is voor de achterligger van je achterligger, als die door jouw auto heen kan kijken.

Maar ja, er rijden sowieso heel veel voertuigen rond waar je van achter af helemaal niet doorheen kunt kijken, hetzij door hun aard of constructie (vrachtwagens, bestelbusjes en zo) of doordat ze toevallig tot het dak volgepakt zitten. Of doordat een combinatie van privacy glass en sonniboys het doorzicht belemmert. En dat is allemaal gewoon toegestaan. Voor het gebruiken van een lichtbalk zou ik er dan ook geen punt van maken.

Tees

Donateur
Ik denk dat als je een lichtbalk erop zet, geen enkele agent nog een punt zou gaan maken van het afdekken van je derde remlicht. En sowieso is een derde remlicht normaliter niet zichtbaar als je een (hoge) aanhanger hebt, terwijl op aanhangers een derde remlicht niet verplicht is. Dus lijkt me geen punt zolang je maar een lichtbalk gebruikt.

Bovenaan Onderaan