Felicia : zwakke punten

mab

Lid
Wil graag weten wat de zwakke punten van de Felicia zijn. Dus onderdelen welke vaak problemen geven zodat je daarvoor reserve onderdelen kunt reserveren.
Deursloten zijn een voorbeeld en aangezien ik een Felicia weet te staan kan ik daar de onderdelen uit halen.
 

The bone collector

Senior Member
Van uit mijn ervaring met 2 Felicia's en regelmatig wat te lezen, zou ik zeggen:

  • Roesten, vooral de pré 98 versie. En dan vooral wielkasten en dorpels
  • lekkende raamrubbers, vooral vooraan.
  • Watertemperatuursensor bij alle modellen
  • gasklephuis van de 1.3 MPI
  • Doorroesten veerschotels
  • Speling op de versnellingspook (héél veel speling)
En wat issues die echt pas komen met de ouderdom:
  • Deursloten
  • Dieselpomp voor de 1.9, met inhouden als gevolg. Maar er zijn 2 verschillende merken geleverd, en slechts één heeft dit issue.
  • Ratelende ketting bij de 1.3, maar pas na meer dan 200K km
 

Desperado

Forumguru
Motortjes centrale vergrendeling.
En startmoter, dynamo er gewoon afhalen voor de zekerheid. Altijd handig om te hebben op reserve.
 

The bone collector

Senior Member
De 1.6 is wel de motor waar geen structurele problemen voor bekend zijn (ik heb er toch nooit van gehoord). Maar eigenlijk is de Felicia gebouwd voor de 1.3 motor. De 1.6 is een stuk minder zuinig, en daar moet je wel een distributieriem bij vervangen, terwijl de 1.3 pas na een hoge kilometerstand eens een nieuwe ketting zou kunnen nodig hebben.

Daarnaast was (want nu zijn ze al een beetje oud) de diesel versie echt geschikt om goedkoop kilometers te malen, aangezien die in feite oersterk zijn.

Hangt er dus een beetje vanaf wat je zoekt.
 

Desperado

Forumguru
Ik heb de mijne probleemloos gereden. Alleen de motortjes van de cv heb ik 3 keer kapot gehad. Was ook een 1.3
 

BigBoy

Lid
Dynamo (Magneton) spanningsregelaar (zie topic: rotte eierenlucht en bolle accu),
Centrale vergrendeling (slot bestuurderskant)
veerschotels (88k km) (klappend geluid op ruwere weggedeelten)
(lichte) roest op wielkasten voor.

Dat is wat ik ermee heb gehad.
 
Bovenaan Onderaan