[Felicia] Nieuwe radio en boxen inbouwen

Goedenmiddag,

Ik wil graag een nieuwe radio in gaan bouwen, maar heb gehoord dat sommige radio's het niet goed kunnen doen als ze half staan half liggen (wat dus bij de felicia zo is).

Graag zou ik weten welke radio hier wordt geadviseerd aangezien ik geen zin heb om a.s. zondag van een koude kermis thuis te komen hahaha.

Tevens de vraag welke maten boxen hier in deze auto zitten? ik gok op 13cm voor voor, maar achterin liggen ovaaltjes alleen vind ik ze vrij klein voor 4*6 inch. Hopelijk kan iemand mij hierbij een beetje helpen.

Met vr. gr.

TG1984

Bakkertje

Forumguru
Ik heb eigenlijk nog niet vaak meegemaakt dat een "bekend" merk radio dergelijke problemen kent. Dat is meer bij de kijkshop wazige merken een probleem. Dus kijk gewoon naar een JVC, Sony, Pioneer, Kenwood, oid, dan komt het vast wel goed. Ikzelf ben erg tevreden over Kenwood en heb nu een dubbel din JVC die het ook prima doet.

Klik hier voor de passende luidsprekers..

Gieliovd

Forumguru
Bij een beetje knappe radio zul je inderdaad dit probleem niet snel hebben.

Als je er een pokkiewokkie radio in hangt kan ik niets garanderen ;)

Autoradio's met CD speler hebben een apart kooitje waar de CD in hangt (tevens anti schok) dus maakt een hoek niet echt uit.

Let wel een beetje op de afleesbaarheid van het display. Ik heb wel eens gehad dat ik vanaf een bepaalde hoek geen r**t zeg. Niet leuk voor je bediening, RDS...

Ik heb eigenlijk nog niet vaak meegemaakt dat een "bekend" merk radio dergelijke problemen kent. Dat is meer bij de kijkshop wazige merken een probleem. Dus kijk gewoon naar een JVC, Sony, Pioneer, Kenwood, oid, dan komt het vast wel goed. Ikzelf ben erg tevreden over Kenwood en heb nu een dubbel din JVC die het ook prima doet.

Klik hier voor de passende luidsprekers..

Bedankt voor de site, maar die had ik al gevonden en gaat volgens mij voor de Gewone felicia en niet de Combi. Aangezien ik toch echt ovale speakers heb gezien.

@Gieliovd

Thnx voor de terugkoppeling. Ik was zoiezo al van plan een bekender merk te nemen alleen hoorde ik dat sony soms van die dingen kan hebben. maar goed i.i.g weer wat bijgeleerd.

Bedankt,

TG1984

Bakkertje

Forumguru
Ik heb ooit eens voor een Golf II kleine ovale luidsprekers gekocht voor onder de dragers van de hoedenplank. Ik denk haast dat je voor de felicia dan dezelfde afmetingen nodig zult hebben. Deze zouden in een Golf II passen, misschien heb je er wat aan..

Ik heb ooit eens voor een Golf II kleine ovale luidsprekers gekocht voor onder de dragers van de hoedenplank. Ik denk haast dat je voor de felicia dan dezelfde afmetingen nodig zult hebben. Deze zouden in een Golf II passen, misschien heb je er wat aan..[/quote ]

OK thnx,

Dan praten we over 4 bij 6 inchers.

Bedankt voor het snelle antwoord allen.

Grtz,

TG1984

Bovenaan Onderaan