Forman Favorit forman

pansaebr

Actief lid
Mijn favo heeft 2 jaar stilgestaan in een schuur, hij wil niet starten heb wel benzine tot aan de carburator .
Als ik de luchtfilter verwijder en een beetje benzine in de kleppen van de carburator giet dan start hij wel.
Wie heeft een tekening van de JIKOV carburator bouwjaar van de favo is 1992 het is de versie zonder computer.

Groetjes
 

Ronnie

Forumguru
Ik ga even zoeken....
Tik eens fel met een plastic hamer o.i.d. tegen de vlotterkamer; misschien zit de vlotternaald vast....
 

Jodelar

Nieuw lid
Mijn Skoda Forman Stationwagen

Sinds kort bezit ik een Skoda-Forman Staionwagen 1300 bouwj. 1992.
De snelheids meter van de kilometer teller werkt goed, maar het optellen van de gereden kilometers , werkt niet meer evenals de dagteller.
Wat kan ik eraan doen ? of heeft iemand een tweede handse komplete kilometer teller te koop.:473:
 

Jodelar

Nieuw lid
Beste Bruno,
Sorry om zo laat op jou bericht te reageren. Ik had direct dat onderdeel (worm en tandwiel) besteld bij Jorily, maar tot heden heb ik nog steeds niets ontvangen.Al laten telefoneren, e-mailen enz. steeds geen antwoorden. Dan heb ik voorgisteren een e-mail gedaan en gevraagd wat er gaande is en gezien ik al zo lang betaald had, ik mogelijks bij een malafide firma terecht gekomen was , kreeg ik dan voor het eerste antwoord dat hij mijn geld terug zou sturen en niet meer wilde leveren.Alvast bedankt voor uw moeite.
Kan ik dat tandwiel en worm niet in NL krijgen? Mijn auto is Forman 1289 cc. bj. 1992.


[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek om niet de gehele voorgaande post te QUOTEN [/MODERATORBREAK]
 

pansaebr

Actief lid
Beste, spijtig dit te horen ik moest 7 jaar terug eveneens naar een 2dehandse kilometer teller koste me toen al wat moeite om dit te vinden . Ik moest toen naar een garage een 100 kilometer van huis.Heb je de vraag ook al eens gesteld op het forum van de skodaclub.
( de url is http://www.skodaclub.nl) daar zitten meer mensen die oudere onderdelen hebben.
 

Ronnie

Forumguru
Al eens gekeken of de Polo X86/Golf 3 van die bouwjaren niet hetzelfde is? Daar liggen er bosjes van op de sloop.
Als het VDO klokken zijn moet het haast wel......
 

Jodelar

Nieuw lid
Mijn Skoda Forman 135

Beste, spijtig dit te horen ik moest 7 jaar terug eveneens naar een 2dehandse kilometer teller koste me toen al wat moeite om dit te vinden . Ik moest toen naar een garage een 100 kilometer van huis.Heb je de vraag ook al eens gesteld op het forum van de skodaclub.
( de url is http://www.skodaclub.nl) daar zitten meer mensen die oudere onderdelen hebben.
Van harte bedankt voor de snelle reactie van u.Ik heb, op uw aanraden , deze vraag nu gesteld op het forum van Skodaclub.NL. Ik kijk er naar uit of daar iemand is die mij die kleine onderdeeltjes zou kunnen bezorgen.
 

Jodelar

Nieuw lid
Mijn Shoda-Forman 135

Al eens gekeken of de Polo X86/Golf 3 van die bouwjaren niet hetzelfde is? Daar liggen er bosjes van op de sloop.
Als het VDO klokken zijn moet het haast wel......
Beste Ronnie,
Ik weet daar niets over maar heel zeker dank u wel voor de attentie.Ik zal ook eens uitkijken naar een VW Polo X86 of een Golf 3 van die bouwjaren. Bijkomstig vraagje dan: " Zijn het alleen VDO klokken in die modellen ?"Ik moet eens nakijken wat voor merk de klokken zijn in mijn Skoda-Forman.
 
Bovenaan Onderaan