Falende Amundsen

EricNL

Nieuw lid
Een paar maanden geleden begon mijn Amundsen zich eens in de paar weken spontaan te resetten. De dealer heeft getracht om hem te updaten maar dat lukte niet. In overleg met Pon heeft men toen op 14 juni een compleet nieuw toestel gemonteerd. Klinkt goed, maar.... De nieuwe Amundsen reset zich meerdere malen per dag (gaat even helemaal uit en start dan weer op waarna de navigatie een paar minuten volkomen de weg kwijt is) het geluid van de radio is BAGGER (lijkt wel mono) en mijn telefoon(s) worden gemiddeld 30 to 40 keer per dag verbonden en weer verbroken. Niet echt praktisch als je als vertegenwoordiger bijna in de Octavia woont!
Vandaag 5 juli is de auto weer 1 dag bij de dealer geweest, daar heeft men alle verbindingen gecontroleerd en waar nodig aangepast, de Bleutooth carkit van MoBridge heeft een update gehad dus probleem zou opgelost moeten zijn. Helaas is tijdens het ritje van Emmen naar mijn woonplaats (15 kilometer) de navigatie weer uitgevallen, nu wordt tijdens het bellen de verbinding met de beller compleet verbroken en valt het geluid van de radio lange tijd weg zodra de toetsblokkering aktief wordt of als je bv door het adresboek aan het bladeren bent. Oh ja, op zowel de Amundsen als via Maxidot wordt het telefoonboek niet meer ingeladen.

Ik word er zo langzamerhand spuugziek van! Zijn er nog anderen die dit soort problemen gehad hebben en wat eventueel de juiste oplossing kan zijn?

Groet,
Eric, de grote Amundsen hater:(
 

jalex_h

Forumguru
Toevallig iets electrisch ingebouwd voordat de problemen begonnen?
En je carkit, is dat de af-fabriek of een naderhand ingebouwde?
Indien het antwoord op één of beide vragen ja is, dan zou ik alle aansluitingen nog eens goed na laten kijen en zo nodig het desbetreffende onderdeel eens geheel los koppeen op de plek waar het op de auto aangesloten is.
 

EricNL

Nieuw lid
Er is verder niets electrisch ingebouwd in mijn Skoda en de carkit is af fabriek geleverd.
Vandaag weer contact gehad met Broekhuis in Emmen, kom tot de conclusie dat alles wat zij (met de beste bedoelingen om mijn problemen op te lossen) aan de Amundsen, carkit en bedrading hebben gedaan de kwalen vele malen erger heeft gemaakt. Misschien had ik er niets aan moeten laten doen, ben van een apparaat dat zo af en toe eens gereset werd nu in het bezit van een Amundsen met slecht geluid, bagger navigatie en niet werkende carkit! Pas 20 juli hebben ze weer tijd om er naar te kijken en moet ik tot die tijd maar zonder Nav rijden en weer bellen met de telefoon aan het oor! Vraag me af of zij de boetes betalen! Omdat 20 juli voor mij niet acceptabel is zal ik morgen maar even de Leasemaatschappij inschakelen. Die kunnen er vast voor zorgen dat ze het eerder oplossen of voor vervangend vervoer moeten zorgen, door mijn werkzaamheden kan ik niet zonder een goed functionerend systeem.
 

Monteurtje

Forumguru
Je hebt het in je eerste berichtje over een Mobridge carkit. Deze is achteraf ingebouwd. Want de telefoonvoorbereiding affabriek is niet van Mobridge.
Beetje onduidelijk.
 

EricNL

Nieuw lid
Als eerste: Ik ben een absolute leek op het gebied van auto electronica! Dat de MoBridge achteraf ingebouwd moet zijn is dus nieuw voor mij! Ik heb toen de keus gemaakt om een voorraad auto te nemen en in de optie lijst stond de carkit vermeld, dus daardoor heb ik het als af-fabriek opgevat! Sorry:confused:
 

Monteurtje

Forumguru
Dat maakt niet uit. Je kunt het trouwens heel makkelijk zien. Als er onder je rechter voorstoel een plastic afdekkap zit, als je de stoel helemaal naar achteren zet kun je het voorste gedeelte ervan zien, dan zit er een affabriek carkit in. Want die zit daar onder.
Wat je zou kunnen laten doen is de Mobridge loskoppelen. En dan kijken of de klachten wat betreft het geluid verholpen zijn. Als het een niet affabriek carkit is.
 

EricNL

Nieuw lid
Zit niets onder de stoel! Heb trouwens vandaag zowel de amundsen als de mobridge (via maxidot menu) gereset. Nav blijft nu werken en geluid is ook iets beter. De mobridge doet het nog steeds niet goed, als het gesprek afgelopen is blijft de amundsen aangeven dat je in gesprek bent en het geluid van de radio blijft onderdrukt, zelfs als je de sleutel uit het contact haalt. Alleen opnieuw resetten helpt dan. Dus voorlopig maar ff geen telefoon aansluiten met bluetooth!
 

hemi24

Forumguru
Even een wilde gok, maar ik verwacht dat de kabelaansluiting van de carkit defekt is, en de mute massa maakt met het frame achter het dashboard...
 

mbaltus

Nieuw lid
Eric, check even welke versie van de MoBridge software je hebt (zowel de software van MoBridge als de software van de Bluetooth). Overigens heb ik dit probleem soms ook en dan komt dat altijd doordat mijn GSM eigenlijk aan het vastlopen is. Als ik mijn GSM dan uit/aan zet is het probleem weer verholpen.
 

EricNL

Nieuw lid
Ik heb de laatste versie van MoBridge. Mijn telefoon heeft nog nooit eerder kuren gehad (is ook een hele simpele Neukia en geen smartphone), bij mijn prive toestel (HTC Sensation) weet ik dat carkits en HTC meestal geen gelukkige combinatie is. Klote detail is dat de navigatie/radio inmiddels zichzelf al weer een paar keer gereset heeft. De auto staat morgen weer bij mijn vrienden van Broekhuis in Emmen en gaan wederom alles nakijken en eventueel weer een nieuwe unit erin zetten en waarschijnlijk ook de MoBridge vervangen. Aan de inzet bij Broekhuis ligt het niet, daar doen ze werkelijk alles om mijn probleem op te lossen en daar kan menige dealer nog iets van opsteken.
 

EricNL

Nieuw lid
Hebben vandaag alles nagekeken en getest en.... alles werkte naar behoren. Zouden vanavond met mijn auto naar een of andere volvo training in assen gaan in de hoop dat er dan iets mis gaat met de amundsen!

Wordt vervolgd....
 
Bovenaan Onderaan