Falende airco

derf

Senior Member
Gisteren merkten wij dat onze airco warme lucht ging blazen.
We hadden de afgelopen week op de terugreis van onze vakantie al het idee dat hij het niet lekker deed.
Gisteren als een speer naar de dealer(een na laatste dag van de garantie overigens).
Vanochtend om 8.30 uur gebracht en om 9.30 uur stond de auto weer klaar.
Er bleek af fabriek ergens een ringetje niet goed gemonteerd te zijn en bij het opbouwen van de druk (die met de huidige temperatuur natuurlijk extreem hoog is) lekt de vloeistof dan weg.
E.e.a Onder garantie vervangen door skoda dealer Lakeman.
Petje af voor deze snelle en prima service

Ik zal dit goed onthouden, ik heb nl al 2x gehad dat de airco ineens waarmee lucht ging blazen. Bij mij was het tot nu toe voldoende om in de setup de airco even uit te schakelen en daarna weer in te schakelen.

Heeft iemand dit ook al eens gehad?

micky

Forumguru
ik schreef deze week in mijn review dat ik niet onder de indruk ben van de airco, dat ben ik nog steeds niet, 2 dagen later..

CharlesTucker

Forumguru
Toen mijn O2 nieuw was was ik ook niet onder de indruk van de airco, werkte redelijk, maar aanmerkelijk minder goed dan van m'n auto daarvoor, een Zafira uit 2007. Vorig jaar deed ie het helemaal niet meer, volgens de dealer zat er te weinig vloeistof in, en dat heeft ie netjes opgelost. Ik moet zeggen dat ie daarna voor m'n gevoel veel beter werkte dan toen de auto nieuw was. Op zich kan over zo'n lange tijd m'n gevoel me bedriegen, maar zou het niet kunnen dat ze die dingen bij de fabriek toch wel erg minimaal afvullen of zo?

turboturbo

Forumguru
Klopt, ze worden maar minimaal afgevuld af fabriek heb ik hier gelezen. Afspraak is dacht ik dat de importeur de boel netjes afvult (of dealer?) bij verkoop maar of dat gebeurt.... En of ik dit verhaal juist geïnterpreteerd heb.....

Ron_2

Senior Member
Klopt, ze worden maar minimaal afgevuld af fabriek heb ik hier gelezen. Afspraak is dacht ik dat de importeur de boel netjes afvult (of dealer?) bij verkoop maar of dat gebeurt.... En of ik dit verhaal juist geïnterpreteerd heb.....
Die opmerking ben ik eerder tegengekomen, TheoStek vertelde dat hij het bij een bestelauto meemaakte, ik dacht een Fiat maar in ieder geval geen Skoda.
De dealer zou het dan voor de aflevering moeten vullen.

Belachelijk iets, als dat echt zo zou zijn.

micky

Forumguru
ik geloof daar niets van, er zit maar weinig verschil in hoeveelheid wanneer hij nog wel en niet werkt, daar komt bij dat je hem niet zomaar bij kunt vullen, ze halen hem eerst leeg als het goed is, dan kun je pas de juiste hoeveelheid "afmeten" correct me if i'm wrong

Ron_2

Senior Member
ik geloof daar niets van, er zit maar weinig verschil in hoeveelheid wanneer hij nog wel en niet werkt, daar komt bij dat je hem niet zomaar bij kunt vullen, ze halen hem eerst leeg als het goed is, dan kun je pas de juiste hoeveelheid "afmeten" correct me if i'm wrong
Het lijkt me ook vreemd dat men in de fabriek niet die laatste paar honderd gram toevoegt als men toch al (deels??) vult, terwijl de dealer daar veel meer werk aan heeft, laat staan de kans op toekomstige problemen als dealers dit niet serieus oppakken.
Aan de andere kant weet Theo over het algemeen heel goed waar hij over praat.

Laatst bewerkt:

Michelv.

Forumguru
De airco van mijn O2 functioneerde al niet meer bij 100gr koudemiddel verlies(gaat ff ruim 500gr in volgens mij).

Bovenaan Onderaan