Fabia2 sport 1.6 automaat

Frenk21

Forumguru
ik ben aan het kijken naar een fabia2 1.6 automaat uit 2008. Zijn er dingen waar ik goed op moet letten bij dit model? Wat kan ik makkelijk zien of bekijken om te zien of deze auto goed is. Al blijft een 2e hands altijd een gok. Ik ga woensdag kijken, dus graag zsm opmerkingen, tips etc.

Cordoba

Forumguru
Correctie @Frenk21 Een nieuwe auto is een gok, je moet maar afwachten wat voor exemplaar ze je toeschuiven, en of ie kinderziektes heeft, bij een occasion kun je vooraf onderzoek (laten) doen, en heb je dus geen gok.

Fabia II heeft volgens mij weinig zwakke punten en ook de andere specs doen bij mij geen waarschuwingsbellen rinkelen. (als ik het goed het hebben de 2009, 2010 versies wel last van slecht dimlicht, zie elders op het forum).

Frenk21

Forumguru
Dank voor de info @Cordoba. Voor zover ik weet is het nog geen DSG. Zijn met die automaat nog problemen en hoe kan ik nagaan of deze nog goed is? Bijv. dingen die opvallen met rijden

Ik heb zelf de Fabia 2 Ambiente (1.6 automaat, 105pk, november 2007, ik vermoed dat het de zelfde motor/versnellingsbak is als in de 1.6 sport) en hij rijdt goed. Ik heb hem zelf occasion gekocht bij 108k km en nog niks motor- of versnellingsbak-technisch tegengekomen wat mij op/tegenviel. De auto komt goed mee met het overige verkeer en rijdt verder prima. Gewoon bij de testrit goed opletten of je geen rare schokken of andere geluiden hoort (En als je hem bij een BOVAG dealer koopt krijg je er meestal X maanden garantie op motor- en versnellingsbak bij.

Frenk21

Forumguru
Vandaag wezen kijken. Helaas wat trillingen dus waarschijnlijk schade gehad. Ik neem geen risico en zoek nog even verder. Dus als iemand nog een mooie fabia2 automaat te koop weet staan;).

Cordoba

Forumguru
@Frenk21 Voor ervaringen met dit motorblok en de automaat, misschien even kijken of ie ook in Ibiza/Cordoba is geleverd, of de VW Polo. Aan de hand van de motorcode (en de bakcode voor de automaat) kun je dan zien of de aandrijflijn hetzelfde is, en wat meer ervaringen vinden. Overigens zijn er gevallen waarbij de motor wel gelijk is, maar voor een ander Vagmodel soms een andere bak wordt gebruikt.

Bovenaan Onderaan