Fabia sprint yellow 1.4

blub

Nieuw lid
Na 3 Fabia's van het eerste type in het de kleuren dynamic blue, corrida red en onze huidige in anthracite grey (een combi) deze keer maar weer een felle kleur voor de nieuwe besteld. We rijden ruim 60000 km in de twee jaar en dan vind ik het een mooi moment om te vervangen. Mijn vriendin maakte de keuze voor geel. Ik denk dat dat we er redelijk exclusief mee zijn en ook mee blijven.
Toevallig zag ik er een staan bij een dealer en nadat ook zij hem gezien had was ze verkocht. Bij mijn eigen dealer een beste prijs voor de in te ruilen combi gekregen en de deal was snel gemaakt, al bleef het even stil toen ik de kleur aan hem doorgaf en was zijn enige vraag ''weet u het zeker?''.
Vooral met het attractive bussines pakket is het een wel zeer complete auto in de ambiente uitvoering. Ik heb er maar een sport interieur bij genomen en de auto bleef nog ruim onder de prijs van een 1.4 sport. Ik verwacht de auto eind september overigens en gelet op het feit dat het de vierde Fabia wordt, denk ik er mee aan te mogen geven dat we zeer te spreken zijn over de kwaliteit die SKoda tot op heden biedt. Even de II afwachten maar we verwachten er weer veel van.
Over onze bevindingen met de nieuwe auto zal ik af en toe op dit forum verslag doen.

van_der_P

Senior Member
Welkom op dit gezellige forum.

Het getuigt wel van durf om deze kleur te kiezen. En opvallen doe je zeker.
Dit is geen metallic ?
Ik ben eens benieuwd hoe de foto's er uitzien, als die geleverd wordt

Hugo1973

Actief lid
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Ook ik ben zeer benieuwd hoe de kleur er precies zal uitzien in de praktijk.

En natuurlijk van harte welkom hier!!!

Fabia

† In Memoriam
Gefeliciteerd met deze gewaagde aankoop. Maar het is absoluut een mooie kleur. Ik zag een tijdje terug een gele FII in het echie en dat was helemaal niet verkeerd. Misschien een tip om er sunset glas bij te nemen, dat staat erg mooi bij deze kleur. Het attractive pakket is erg compleet en zeker niet duur. Je hebt een mooie complete auto met dat pakket erbij.

Fabia

† In Memoriam
Gaaf, ben erg benieuwd naar de foto's. Heb nog ff zitten twijfelen over een gele maar heb uiteindelijk een rode gekozen. Ook omdat je voor geel moet bijbetalen en dat had ik er niet voor over.

Bijlagen

• 0123081373001.jpg
    0123081373001.jpg
    12,1 KB · Weergaven: 33

blub

Nieuw lid
Wij hebben eerder al een rode hatchback FI gehad. Men roept dan weleens dat die kleur na verloop van tijd achteruit gaat, maar daar hebben we nooit last van gehad; al kun je daar na twee jaar misschien ook nog weinig van zeggen. In ieder geval corrida red is absoluut een gave kleur die de auto erg goed staat. Ik zag op je foto's dat je voor het zwarte interieur hebt gekozen. Vind ik zelf ook mooier dan de two tone, al valt over smaak niet echt te twisten natuurlijk.

Fabia

† In Memoriam
Dankje, ik heb hiervoor een Equipe+ gehad en die had ook een zwart interieur. Vind dat echt mooi, ben niet zo weg van een lichte kleur. En in de FII vind ik dat lichte zilveren dashboard echt lelijk. Geef mij dan maar een mooi zwart interieur met een mooie rode lak. En die hou je m.i. ook langer schoon en proper.

van_der_P

Senior Member
Wij hebben eerder al een rode hatchback FI gehad. Men roept dan weleens dat die kleur na verloop van tijd achteruit gaat, maar daar hebben we nooit last van gehad; al kun je daar na twee jaar misschien ook nog weinig van zeggen.

Dat heeft die gele kleur ook.
Alle primaire kleuren hebben hier last van, dus Rood, Blauw en ook Geel.

Maar dat verkalken, blijft bij goed onderhoud van de lak best een tijd weg. Ik denk vanaf zo'n jaar of 8, dat je er last van kunt krijgen.

cvegreen

Forumguru
Sorry voor het late reageren , mijn pc had het begeven en daarna kon ik niet meer op het net , na lang zoeken is het probleem ook gevonden en kan ik terug op het net zoals het hoort . Tot zo ver het off topic moment hier .
Een gele F2 , ik kan het me niet inbeelden dat ik zo een kleur zou kiezen , maar na het zien van de foto die Fabia gepost had dacht ik , mmm dat staat hem nog niet mis , zeker in combinatie met dat zwart is hij heel gaaf net als Fabia zijn knal rode F2 die ik ook heel mooi vind al zou ik zelf ook geen rode kopen.​

Hetzer

Forumguru
Gaaf, ben erg benieuwd naar de foto's. Heb nog ff zitten twijfelen over een gele maar heb uiteindelijk een rode gekozen. Ook omdat je voor geel moet bijbetalen en dat had ik er niet voor over.

bijbetalen voor geel ???, volgens mij was dat juist de enige kleur waar je minder voor moest betalen!!, (ik zeg moest, want tot eind van dit jaar is alle lak gratis op de Fabia)

Geel staat in ieder geval erg mooi op de HB!!!!!!!!!!!

Bijlagen

• fabia-s3b.jpg
    fabia-s3b.jpg
    74,8 KB · Weergaven: 22

nemo

Senior Member
bijbetalen voor geel ???, volgens mij was dat juist de enige kleur waar je minder voor moest betalen!!, (ik zeg moest, want tot eind van dit jaar is alle lak gratis op de Fabia)

Geel staat in ieder geval erg mooi op de HB!!!!!!!!!!!

Zeker!! Wat een zonnig kleurtje!

blub

Nieuw lid
Het heeft even geduurd maar hierbij dan de eerste impressie van de nieuwe Fabia.
Wat de kleur betreft: op een foto is het leuk maar ik vind in werkelijkheid deze gele kleur echt super gaaf, al zullen smaken altijd blijven verschillen.
Wat me na drie eerdere Fabia's direct opviel was de verbeterde kwaliteit van de gebruikte materialen in het interieur. Het zwarte interieur met de sportstoelen combineert heel mooi. En het uiterlijk wordt door de donkere ramen nog beter geaccentueerd.
Tijdens het rijden voelt de auto niet alleen steviger aan maar biedt hij ook meer (veer)comfort vergeleken met de oude Fabia.
De klacht die ik eerder las dat er nog al wat windgeruis hoorbaar is bij de voorstijlen kan ik onderschrijven, maar het is zeker geen verslechtering t.o.v. het vorige type.
En de motor is gewoon stiller, wat weer wat gecompenseerd wordt door het verschil in bandengeruis afhankelijk van het soort alsvalt waarop gereden wordt.
Bijzonder prettig vind ik de opties uit het attractive bussinespakket. De climatcontrol werkt perfect, het dikke leren stuur voelt prettig aan en de parking distance controll is gewoon lekker makkelijk. Radio Dance voldoet voor mij en de (standaard) cruise controll is zeker t.o.v. de vorige een verbetering. De sportstoelen zitten uitmuntend en de wat algemenere lichtmetalen velgen staan de auto goed.
Kortom de eerste indruk is prima en geeft vertrouwen voor veel plezierige kilometers.

Bovenaan Onderaan